Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så jeg slo det fra meg. Går heller for vanntette poser når det trengs.

Støttes!

Vanntettposer er utvilsomt det beste når det gjelder å holde ting tørt. Da er det mulig å kombinere en god sekk og vanntett oppbevaring for de av dere som er redde for litt vann ;):p

Lenke til kommentar
Hvilke strøk er "gode" i Oslo? :p Er helt noob. Ser etter rom i ett felleskap eller noe sånt på finn.no og har ikkje anelse hvor i Oslo jeg burde bo :p

Generelt: Vestkant dyrt, østkant billig. Unngå blokk-områder som Tveita, Romsås, Stovner og Furuset. Som tomis sier - gjerne tett på t-bane. Gjerne tett på marka hvis du liker natur. Mange student-felleskaper i nærheten av Blindern.

"Fint" er Majorstua, Frogner. Dyrt, da.

Ellers: Nå som Samsung også har kommet med EVIL-system:

Hvor kult hadde det ikke vært med et "Micro EF"-format? Fullframe, men uten speil, og med adaptere så man kan bruke EF-objektiver? ..Med Voigtländer Noctilux? *drømmer*

Lenke til kommentar

Det kommer jo an på hva du legger i "godt". Hele indre by er bra IMHO - dvs. Frogner, Majorstuen, Sagene, Grünerløkka, Tøyen, Gamlebyen.. you name it. De beste felleskapene finner du (IMHO) vest i byen (Frogner/Majorstuen), rett og slett fordi det er der de store, gamle leilighetene ligger. Lenger øst er leilighetene, med noen untak, mindre.

Jeg bodde i bofelleskap på Frogner på slutten av '90-tallet, i en diger, gammel leilighet. Det var mye øl og bøll. :fun:

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Ellers: Nå som Samsung også har kommet med EVIL-system:

Hvor kult hadde det ikke vært med et "Micro EF"-format? Fullframe, men uten speil, og med adaptere så man kan bruke EF-objektiver? ..Med Voigtländer Noctilux? *drømmer*

Jeg har tenkt tanken før. Her er mitt forslag, ideen kan benyttes både på EF og F-mount.

- det mekaniske grensesnittet kan være det samme som for vanlig EF (evt. EF-S) eller F-mount, bare med kortere avstand mellom fatning og filmplan. Dermed vil man ha mulighet til å bruke vanlige EF/EF-S/F-objektiver uten adapter hvis adapter ikke er tilgjengelig, og man kan leve med at nærgrensen blir ganske laber

- Adapteren for å bruke vanlige objektiver vil bare være en enkel mellomring med kontakter for AF/IS/VR/blender (pluss spak for blenderjustering på Nikon-varianten). Sett sammen to (eller flere) adaptere for makrofotografering, eller bruk adapteren som makroring på speilrefleksen :)

- kanskje Nikon-adapteren kan få innebygget fokusmotor for å få AF på ikke-AF-S-objektiver?

- kortere avstand til filmplanet betyr at hele utvalget av Canon FD-objektiver bare er en adapterring unna... det samme gjelder vel manuell optikk til de fleste SLR-systemer.

- stor diameter på fatningen (særlig på Canon-versjonen) burde gjøre det til en smal sak å lage adaptere med kort nok avstand til filmplanet for bruk av f.eks. Leica M-objektiver?

Endret av ventle
Lenke til kommentar
- det mekaniske grensesnittet kan være det samme som for vanlig EF (evt. EF-S) eller F-mount, bare med kortere avstand mellom fatning og filmplan. Dermed vil man ha mulighet til å bruke vanlige EF/EF-S/F-objektiver uten adapter hvis adapter ikke er tilgjengelig, og man kan leve med at nærgrensen blir ganske laber

Det går nok til H... da det vil være noen objektiver som stikker for langt bak og vil treffe lukkermekanismen. Husk at på enkelte objektiver så vil glasset stikke ut bak fatningen i enkelte tilfeller ...

Lenke til kommentar
Elsker hvordan det koster 3000ish for ett 7kvm rom =D

Men trenger vel egentlig ikke noe mye mere enn det. Det er ikke for så mange mnder..

Takk for tips folk, da skal jeg begynne å se meg litt rundt.

mye bra på bislett også. sentralt nok til at du kan gå til sentrum, og så har du trikk når det er kaldt.

Lenke til kommentar
Jippii! Da blir det nok en Wacom Intuos4 medium på meg. :)

Grattis! Hvilke innstillinger kjører folket forresten på sine wacom brett? Jeg klarer ikke bli komfortabel med "pen mode", så kjører den i "mouse mode" med avslått akselerasjon og lav sensitivitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...