sn0dig Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 2) Sigma. FotoVideo. Sier ingenting mer. En 50/1.4 fokuserer så jævlig dårlig at selv +20 på AF Micro Adjustment ikke blir bra - selv på 0.5m og 3m. Selger påstår at det bare var de første batchene på 30mm som var dårlige. Er ikke keen på å legge ut 13 lapper for Canons eget 50/1.2 helt ennå. Samme dritten jeg hadde med 70-200en som jeg hadde. Sendte til justering men den kom tilbake like ræva, så da ga jeg den opp Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg sender ikke et nytt objektiv til reparasjon. Det får selger/butikk stå for. Sigma skuffer meg som vanlig - alle de fem objektivene jeg har kjøpt av merket Sigma har hatt feil. Når selger appåtil påstår at de bare har hatt to objektiver til service av denne typen (les: 50/1.4) med "grov" feil på blir det hele litt komisk. Drar innover i løpet av uken og bytter til noe annet. Canon 85/1.8 satt som et skudd rett ut av boksen. Du har nok vært uheldig. Jeg har ca 50/50% erfaring. 18-125mm var dårlig, 24mm f/1.8 og 28mm f/1.8 var dårlig (3-4 eksemplarer prøvd), 17-70mm, 50mm f/2.8 og 50-150mm f/2.8 var alle upåklagelige. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Har aldri hatt problemer med mine 3 Sigma (50mm 1.4+105mm macro+10-20mm) så er ser ut til å være heldig ? Eneste jeg ikke liker er autofokusen på 105mm som ikke akkurat kan sies å være av silent bælla wave typen, men er type hjelp toget sporer av. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Merkelig at Sigma har så dårlig kvalitetskontroll,skulle tro at noen innad ville fange opp dette og ta en opprydding.Var jo ikke mye tull der i gården for noen år siden. Kan dem ha flere selvstendige fabrikker eller kjøper en serie fra et annet fabrikat,noe må det være siden det enkelte objektiv typer fremhever seg spesielt. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Aldri blitt skikkelig fornøyd med et Sigma-objektiv, med unntak av 150mm Macro. Går over til Canon nå, og tror jeg holder meg der Lenke til kommentar
# offline Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Ser ut som at det er mest Canon'ister som sliter med Sigma. Er det like ille med Nikon? Mine erfaringer med Sigma: Sigma SD-14 og Sigma 17-70mm var meget bra. SD-14 og 70-200/2,8 hadde en god del AF feil. Olympus E-620 og Sigma 30/1.4, 50/1.4 og 105/2.8 er knall. Olympus E-450 og Sigma 30/1.4 og 105/2.8 er meget bra. Sigma 50/1.4 har feil AF på den ene E-450 og bra på den andre. Endret 2. januar 2010 av Ildhode Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Testet 50/1.4 på 5D MkII og 1Ds MkIII nå. Begge sier bare Selv om "optimal" skarphet aldri skjer på f/1.4 så vil jeg at når jeg først kjøper autofokus så skal den faktisk treffe der den siktes på. Oppløsningsevne på f/1.4 er ikke viktig for meg, men når DOF er så syltynn så må AF treffe for at jeg i det hele tatt skal kunne få brukbare bilder. Heldigvis har jeg fått AF confirmation chip i posten til min Zeiss og har ingen problemer med å bruke den vidåpen. 85/1.8 overrasker meg veldig. Vidåpen er den mer enn skarp nok - i allefall til forventningene på f/1.8. På blender 2.8 er dette objektivet såpass skarpt at jeg er mer bekymret over å finne ark å printe på som matcher oppløsningen dette objektivet og 5D MkII/1Ds MkIII tilbyr. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Ser ut som at det er mest Canon'ister som sliter med Sigma. Er det like ille med Nikon? Gjorde en liten uhøytidelig test av mitt 70-200 2.8 HSM II for Nikon. Ser ut til at det forfokuserer en liten anelse. Jeg har brukt midtre fokuspunkt og siktet mot 60cm-merket på begge bildene. Utgangspunkt: Med +20 på AF fine tune: Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Historiens beste tilbakemelding på D3x (link, se karakterer). Bruker gir kamera 4 av 10 mulige poeng grunnet: Saknar sensorrengöring,och för tung (Tegelsten) Burde man ikke snart innføre IQ-test for kjøpere? Sensorrens er jeg enig i; vekten burde ikke kommet som noen overraskelse for kjøper. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Historiens beste tilbakemelding på D3x (link, se karakterer). Bruker gir kamera 4 av 10 mulige poeng grunnet: Saknar sensorrengöring,och för tung (Tegelsten) Burde man ikke snart innføre IQ-test for kjøpere? Sensorrens er jeg enig i; vekten burde ikke kommet som noen overraskelse for kjøper. Mannen har mest sannsynlig aldri tatt i kamera... har sikkert ett Canon 400D selv Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Heh - mange mange objektiver er visst borte fra Canon USA's websider - kommer det mange nye objektiver, tro? Edit: ..Og mange slagere er nå på arkiv-sidene, for eksempel 135L, Extender 1.4II, 300+500+600 f/4 IS, 300+400 f/2.8 IS, MP-E 65mm 1-5x Macro, 180L Macro +++ Spekulasjoner om seriøs oppgradering av objektivparken - er det optikk som kommer med nytt hybrid-IS? Ting skjer, i alle fall. Endret 2. januar 2010 av Trondster Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Haha. Ikke snakk om at det kommer nye versjoner av alle de objektivene. Er nok noen som har tulla litt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Det er vel bare snakk om 70-200 begge f/2.8 versjonene og f/4 uten IS,hvis jeg ikke er helt på jordet. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Ikke bare 70-200, nei - 24-70 er borte, 17-40 er borte +++ Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Kjapit å få oppgradering på 17-40 rett etter å ha kjøpt det. *krysse fingre* Endret 2. januar 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Vel - hverken 17-40 eller 24-70 står på archive-siden. Enda, i alle fall. Men - er dette oppgraderinger av objektivparken, menneskelig feil eller nye priser? På canonrumors nevner noen at det blir annonseringer neste uke.. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Da er tidenes lengste juleferie siden undomskolen unnagjort. Bare en nitrist søndag igjen. Vel, vel. Hopprenn og rundstykker til frokost i morgen er ikke ille, men fakta om at jeg om 36 timer vekkes av vekkerklokka før jobb for første gang på 16 dager er nok til å sette en støkk i meg. Sublime - Falling Idols Se filmen hos Youtube' **Edit: Vedder forøvrig på at 24-70mm f/2.8L får IS. Skal ikke se bort fra at det samme gjelder 17-40mm f/4L også, selvom hovedforbedringspotensialet (høh) der ligger i økt hjørneskarphet på fullformat. Endret 2. januar 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Vel - hverken 17-40 eller 24-70 står på archive-siden. Enda, i alle fall.Men - er dette oppgraderinger av objektivparken, menneskelig feil eller nye priser? På canonrumors nevner noen at det blir annonseringer neste uke.. Hadde vel ikke blitt fjernet om det var nye priser, Canon har vel ingen priser på sine sider. Menneskelig feil tenker jeg. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Kjapit å få oppgradering på 17-40 rett etter å ha kjøpt det. *krysse fingre* Vel - objektivet ditt blir vel ikke noe dårligere av at det kommer nye versjoner? At det kommer oppgraderinger er alltid noe man kan regne med - og derfor kommer det mye på bruktmarkedet. Har kjøpt alt mitt L-glass brukt. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg sender ikke et nytt objektiv til reparasjon. Det får selger/butikk stå for. Sigma skuffer meg som vanlig - alle de fem objektivene jeg har kjøpt av merket Sigma har hatt feil. Når selger appåtil påstår at de bare har hatt to objektiver til service av denne typen (les: 50/1.4) med "grov" feil på blir det hele litt komisk. Drar innover i løpet av uken og bytter til noe annet. Canon 85/1.8 satt som et skudd rett ut av boksen. Du har nok vært uheldig. Jeg har ca 50/50% erfaring. 18-125mm var dårlig, 24mm f/1.8 og 28mm f/1.8 var dårlig (3-4 eksemplarer prøvd), 17-70mm, 50mm f/2.8 og 50-150mm f/2.8 var alle upåklagelige. Sikkert derfor jeg bare kjøper nikon - og zeiss (men er det feil på fokus der, så er det vel strengt tatt min skyld med MF) Historiens beste tilbakemelding på D3x (link, se karakterer). Bruker gir kamera 4 av 10 mulige poeng grunnet: Saknar sensorrengöring,och för tung (Tegelsten) Burde man ikke snart innføre IQ-test for kjøpere? Sensorrens er jeg enig i; vekten burde ikke kommet som noen overraskelse for kjøper. Var vel noe i det når butikken jeg kjøpte 200 og d3x av undret seg om jeg helt hadde tenkt ut vekt og størrelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå