Eirik Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hvordan ser det ut Ingard? Fått prøvd ut glasset? Lest at solblenderen også er ubrukelig, mer eller mindre. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hvordan får man manuell fokusering på Olympus E520 med standard 14-42 objektiv ? En som ringte å lurte på det,han sa at det ikke er noen AF/MF knapp på objektivet. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Ingardj: Syntes veskene var passe grei, men etter jeg har nå byttet til Nikon og 24-70 f/2.8 virker de medfølgende veskene til L-serien latterlig i forhold. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Sigma-objektiver kommer i fine vesker Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hvordan får man manuell fokusering på Olympus E520 med standard 14-42 objektiv ? En som ringte å lurte på det,han sa at det ikke er noen AF/MF knapp på objektivet. Trykk på OK knappen og naviger bort til feltet med S-AF/C-AF/M Lenke til kommentar
# offline Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hvordan får man manuell fokusering på Olympus E520 med standard 14-42 objektiv ? En som ringte å lurte på det,han sa at det ikke er noen AF/MF knapp på objektivet. Slå på dingsen, trykk info hvis ikke menyen kommer opp, trykk enter og bruk pil/direktevalg tastene og trykk enter på AF-mode. Den står sikkert på S-AF, velg MF. I menyen kan han velge hvilken vei fokushjulet skal vendes, originalt er uendelig fokus mot klokka. Han kan også velge om det skal være AF eller kun MF på Bulb. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 skulle ønske "L" objektivene kom med en bedre veske enn den skinnlørva som de legger ved. Ubrukelig.. Jepp! 70-200 og andre store kommer i langt bedre vesker da. Lest at solblenderen også er ubrukelig, mer eller mindre. Ganske åpen konstruksjon ja, men hjelper veldig mot støt fra siden, men front-elementet er utsatt for direkte kontakt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Trykk på OK knappen og naviger bort til feltet med S-AF/C-AF/M Slå på dingsen, trykk info hvis ikke menyen kommer opp, trykk enter og bruk pil/direktevalg tastene og trykk enter på AF-mode. Den står sikkert på S-AF, velg MF. I menyen kan han velge hvilken vei fokushjulet skal vendes, originalt er uendelig fokus mot klokka. Han kan også velge om det skal være AF eller kun MF på Bulb. Takker,men nå som dere har nevnt S-AF og C-AF må dere forklare litt nærmere hva som er forskjellen på de to. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hvordan ser det ut Ingard? Fått prøvd ut glasset? Lest at solblenderen også er ubrukelig, mer eller mindre. Jeg har ikke prøvd det til noe "ordentlig" (2 timer dagslys osv), men det ser bra ut ja Har ikke hatt noe vidt før i grunn. Bare 50mm+ solblenderen er litt voldsom.. Vet du om man kan bruke to filter av gangen på dette uten å få mørke hjørner? Feks polarisering og gråfilter.. Sigma-objektiver kommer i fine vesker Ja, de er et mye bedre design. Beskytter jo faktisk objektivene. Oppbevarer mine i de veskene.. gorpium: Noen kommer vel i koffert også tror det blir en stund før jeg har råd til noe sånt.. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Lest at solblenderen også er ubrukelig, mer eller mindre. 17-40? I såfall bruker jeg EW-83D II solblenderen. Men den funker vel dårlig på FF... Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 http://www.kenrockwell.com/canon/lenses/17...nce.htm#filters Ken sier at det skal gå bra Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Takker,men nå som dere har nevnt S-AF og C-AF må dere forklare litt nærmere hva som er forskjellen på de to. S-AF, single AF, dvs kameraet fokuserer når du trykker utløysaren halvvegs ned, og låser fokus. C-AF, kontinuerlig AF. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Takker,men nå som dere har nevnt S-AF og C-AF må dere forklare litt nærmere hva som er forskjellen på de to. S-AF, single AF, dvs kameraet fokuserer når du trykker utløysaren halvvegs ned, og låser fokus. C-AF, kontinuerlig AF. Da er jeg med Lenke til kommentar
fototim Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Ellers så vurderer jeg kjøpe denne sekken. Om jeg forstår det riktig så er kamerarommet 100% vanntett.Jeg har klådd på en sånn en. Virker veldig solig og bra, bortsett fra at glidlåseene er trange i bruk. Altså ikke særlig egna til hyppige utstyrsskifter, men for transport og beskyttelse er den ypperlig. Har og hørt at glidlåsene blir enda trangere i kulda, altså trange som i ubrukelige. Så jeg slo det fra meg. Går heller for vanntette poser når det trengs. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Eller bare gi ekstrem beskyttelse med Pelican eller Storm Case. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jada. Året startet med to brainfarts når jeg ankom hjemmet mitt nå. 1) Brev fra Security Park om "Vedrørende klage på kontrollavgift nr. xxxxxx". Jeg var innom legen kl 0800 en desember morgen. Sykler hele året i og med at jeg ikke eier bil for tiden og den var låst inntil veggen til legekontoret. I det hele tatt har jeg ikke funnet noen bot - og heller aldri klaget på en kontrollavgift. Hvordan er dette mulig - og i det hele tatt er det mulig å bøtelegge en sykkel inntil en vegg? I brevet fremgår det mangel på gyldig parkeringsbevis. :!: 2) Sigma. FotoVideo. Sier ingenting mer. En 50/1.4 fokuserer så jævlig dårlig at selv +20 på AF Micro Adjustment ikke blir bra - selv på 0.5m og 3m. Selger påstår at det bare var de første batchene på 30mm som var dårlige. Er ikke keen på å legge ut 13 lapper for Canons eget 50/1.2 helt ennå. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Du skulle nok ha fjernet nummerskiltet på tråsykkelen så de ikke kunne registrere eieren Fra spøk til revolver,hvordan i allverden klarte de å fange opp eieren av sykkelen ? Ellers så vurderer jeg kjøpe denne sekken. Om jeg forstår det riktig så er kamerarommet 100% vanntett.Jeg har klådd på en sånn en. Virker veldig solig og bra, bortsett fra at glidlåseene er trange i bruk. Altså ikke særlig egna til hyppige utstyrsskifter, men for transport og beskyttelse er den ypperlig. Har og hørt at glidlåsene blir enda trangere i kulda, altså trange som i ubrukelige. Så jeg slo det fra meg. Går heller for vanntette poser når det trengs. Sikkert samme type glidelås som på en dykkerdrakt,bruk en silikonstift hyppig så er det problemfritt. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 I følge brevet har de mottatt innkallelse til legetime. Jeg har da aldri sendt inn noe. :!: Nei, det er nok helt klart en annen person brevet skal adressert til, men det hadde jo nesten vært morsomt å gi en kopi av brevet til avisen. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 drit i hva selger sier, du må sende det til rep. Koster deg 100,- og noe irritasjon.. Men hva kan man gjøre.. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg sender ikke et nytt objektiv til reparasjon. Det får selger/butikk stå for. Sigma skuffer meg som vanlig - alle de fem objektivene jeg har kjøpt av merket Sigma har hatt feil. Når selger appåtil påstår at de bare har hatt to objektiver til service av denne typen (les: 50/1.4) med "grov" feil på blir det hele litt komisk. Drar innover i løpet av uken og bytter til noe annet. Canon 85/1.8 satt som et skudd rett ut av boksen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå