Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderer å selga D60 + 18-55mm og kjøpa meg eit kamerahus med fokusmotor.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20338131 Det ser litt suspekt ut.

Jeg ville nok avstått fra den der. Brukeren StigB på terrengsykkelforumet har kjøpt en Canon 70-200 F4L IS fra samme mann, du kan lese om hans erfaringer i denne tråden (det er særlig de siste innleggene som er mest interressante).

Tusen hjertelig takk!

Eg kunne gått på ein skikkelig bommert der. Eg får heller investera nokre tusenlappar ekstra for ein "skikkelig" D90.

Lenke til kommentar

:wee:

Gleder meg til å teste. Litt skuffet over Sigma 50mm 1.4.. Den gir gode og skarpe bilder, sålenge man holder seg over f/2. Eneste virklige fordelen jeg ser med dette objektivet er en fantastisk bokeh. Så, det ryker, med håp om at jeg blir mer fornøyd med erstatteren :D

Lenke til kommentar
:wee:

Gleder meg til å teste. Litt skuffet over Sigma 50mm 1.4.. Den gir gode og skarpe bilder, sålenge man holder seg over f/2. Eneste virklige fordelen jeg ser med dette objektivet er en fantastisk bokeh. Så, det ryker, med håp om at jeg blir mer fornøyd med erstatteren :D

Ikke noe vits i å ha noe man ikke bruker nei..

ser fram til i sommer og vidvinkelen. Virker som om det er svært mange som bruker dette objektivet.

Lenke til kommentar
6500,- i året for forsikring? Dævvven ta, det burde være snakk om noen hundretusener i verdi for de summen. Er jo like mye som fullkasko på bilen koster. :p

Betaler ca. 4500 for mitt i året. Verdi 225.000,- på nåværende utstyr. Har forøvrig akkurat fjernet en del fra verdigjenstandsforsikringen min som diverse softboxer og lysstativ som jeg like greit får dekket på reiseforsikringen grunnet relativt lav verdi.

Edit:

Forøvrig akkurat gjort årets første rens av kamerahus innvendig + rens av sensor :) Merket at jeg hadde en del hybelkaniner på sensoren under nyttårsrakettbildene :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Åssen forsikring har dere på utstyret deres, og hva er prisen?

Jeg fikk akkurat tilsendt nytt forsikringsbevis og sitter med det i fanget nå. På kamerautstyret, som er en tilleggsforsikring til reiseforsikringen så har jeg Verdigjenstandsforskring med deknig i hele verden med forikringssum på 27.760. Så er navn/serienr på utstyret ramset opp med hver enekelts verdi. Koster meg 694 i året. For noen er nok det som er forsikret småpenger, men for meg er det en formue mens summen jeg må betale er småpenger.. Reiseforsikringen som også dekker hele verden har en reisegods-del på 30.000,-, den koster 1.130,-. Så tilsammen koster det 1824,- i året.

Endret av B@L2
Lenke til kommentar

Det som er kjedelig er å sette seg ned å se på hva utstyret ditt koster i dag. Så ser du på lønna di siden du kjøpte utstyret (For meg 4 årslønnigner) og tenker: Hvor i helvette ble dte av penga. Ok, utstyret har sunket i pris siden da, men når utstyret jeg eier i dag er verdt under 20% av lønna mi siden starten av 2007, er det nesten synd å innse fakta, jeg roter bort penger.

Lenke til kommentar
Åssen forsikring har dere på utstyret deres, og hva er prisen?

Jeg fikk akkurat tilsendt nytt forsikringsbevis og sitter med det i fanget nå. På kamerautstyret, som er en tilleggsforsikring til reiseforsikringen så har jeg Verdigjenstandsforskring med deknig i hele verden med forikringssum på 27.760. Så er navn/serienr på utstyret ramset opp med hver enekelts verdi. Koster meg 694 i året. For noen er nok det som er forsikret småpenger, men for meg er det en formue mens summen jeg må betale er småpenger.. Reiseforsikringen som også dekker hele verden har en reisegods-del på 30.000,-, den koster 1.130,-. Så tilsammen koster det 1824,- i året.

Kunne vært interressant å høre hvilke selskap dere har forsikringene i også :)

Lenke til kommentar
Det som er kjedelig er å sette seg ned å se på hva utstyret ditt koster i dag. Så ser du på lønna di siden du kjøpte utstyret (For meg 4 årslønnigner) og tenker: Hvor i helvette ble dte av penga. Ok, utstyret har sunket i pris siden da, men når utstyret jeg eier i dag er verdt under 20% av lønna mi siden starten av 2007, er det nesten synd å innse fakta, jeg roter bort penger.

..Så er det bra du har kjøpt fotoutstyr, og ikke datautstyr.. Har mange mange dyre dørstoppere hjemme. ;)

Lenke til kommentar
Ellers så vurderer jeg kjøpe denne sekken. Om jeg forstår det riktig så er kamerarommet 100% vanntett.

Det er det de sier. Leste en test i et blad en gang, og det ser ut til å stemme (meget godt). Sekken (og bæreren) fikk kjørt seg i noen fosser. Kamerarommet forble knusktørt. I motsetning til det andre rommet (og bæreren).

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...