Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderer å selga D60 + 18-55mm og kjøpa meg eit kamerahus med fokusmotor.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20338131 Det ser litt suspekt ut.

Det er flere som synes at fyren er suspekt. Tror han bestiller direkte fra USA.

Tom

Joakim fra Gøteborg,Han har nå holdt på et års tid på finn.no

Det er forståelig at man er litt forsiktig,men det finnes vel ingen her som faktisk har bestilt noe fra han ?

Lenke til kommentar

Det er forståelig at man er litt forsiktig,men det finnes vel ingen her som faktisk har bestilt noe fra han ?

Jeg mener at viite bestilte fra ham. Har ikke hørt hvordan det har gått.

Tom

Lenke til kommentar

Tom

Ja,det hadde hvert fint med litt tilbakemeldinger.

Sikkert ingen problemer og bestille og få varene,moms og avgifter ordner seg sikkert også.Det store sprøsmålet er hvordan ståa er hvis man får problemer med utstyret,har han en avtale innad i Sverige eller må han sende til USA/Østen,og vil han overhode være behjelpelig med reklamasjoner.

Sånne "selvstendige næringsdrivende" kan gå begge veien,noen elsker jobben og tar kundene alvorlig,andre er bare ute etter penger på en enkel måte og bryr seg ikke om kundene i etterkant.

Lenke til kommentar

Tom

Ja,det hadde hvert fint med litt tilbakemeldinger.

Sikkert ingen problemer og bestille og få varene,moms og avgifter ordner seg sikkert også.Det store sprøsmålet er hvordan ståa er hvis man får problemer med utstyret,har han en avtale innad i Sverige eller må han sende til USA/Østen,og vil han overhode være behjelpelig med reklamasjoner.

Sånne "selvstendige næringsdrivende" kan gå begge veien,noen elsker jobben og tar kundene alvorlig,andre er bare ute etter penger på en enkel måte og bryr seg ikke om kundene i etterkant.

Det er nettopp det som er litt skummelt. Eg får senda ein mail til han å spørja litt.

Tingen er at det hadde vore perfekt for meg sida eg får selt D60+kit for 4500 no, så då taper eg berre 500kr.

Lenke til kommentar

Var passe ræva lysforhold i kirken der jeg tokk bilder, måtte ned på 1/30 med iso1800. Ble ikke så fornøyd, men kommer et par bilder i bildetråden når jeg kommer hjem på søndag :)

Fikk forresten de objektivene gratis ( :D ) så jeg kjøper denne, og satser på at den funker sånn cirkus.. :)

Endret av NothinDoin™
Lenke til kommentar

Ingen forsikring; utstyret mitt er ikke dyrere enn at jeg skulle kunne erstatte det uten å gå til grunne dersom noe skjer – og det er jo helst slik at forsikringsselskapene er villige til å forsikre ting fordi de regner med å tjene på det. Liten grunn til å forsikre alt mellom himmel og jord bare sånn i tilfelle.

Bare sånn apropos: har alle dere som forsikrer fotoutstyret deres sørget for en skikkelig uføreforsikring? Nytt kamera og noen objektiver skal jeg alltids klare å skaffe, om jeg ikke kan jobbe mer blir det fort traurigere økonomisk. Skjønner godt at en del som har voldsomme mengder utstyr bør forsikre det, men stusser av og til på om noen prioriteringer er i nærheten av fornuftige.

Lenke til kommentar

Jeg har også verdigjenstandsforsikring, og betaler langtifra 6500,- pr år, men 750,- pr år for utstyr verdt ca 35.000,-. Sånn sett så håper jeg de over meg har utstyr tilsammen verdt nesten 10 ganger mer enn meg, hvis ikke har de en dårlig deal. :)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
6500,- i året for forsikring? Dævvven ta, det burde være snakk om noen hundretusener i verdi for de summen. Er jo like mye som fullkasko på bilen koster. :p

Er gjenstander for ca 300-350 000 kr give or take. Jeg skal uansett ringe og be om liste til uka, må nok justere en del, og prisen er ca - kan godt være den bare er 4500 kr, men fått så mange delregninger nå at jeg går i surr, endret jo annenhver uke en periode.

Ingen forsikring; utstyret mitt er ikke dyrere enn at jeg skulle kunne erstatte det uten å gå til grunne dersom noe skjer – og det er jo helst slik at forsikringsselskapene er villige til å forsikre ting fordi de regner med å tjene på det. Liten grunn til å forsikre alt mellom himmel og jord bare sånn i tilfelle.

Bare sånn apropos: har alle dere som forsikrer fotoutstyret deres sørget for en skikkelig uføreforsikring? Nytt kamera og noen objektiver skal jeg alltids klare å skaffe, om jeg ikke kan jobbe mer blir det fort traurigere økonomisk. Skjønner godt at en del som har voldsomme mengder utstyr bør forsikre det, men stusser av og til på om noen prioriteringer er i nærheten av fornuftige.

Jeg jobber i et forsikringsselskap, så nyter allerede godt av markedets beste uføre/helse og livsforsikring m.m. så det problemet er løst. (beste hvis jeg tar kollegane, jobben og foreldrene sin vurdering etter å ha sett dekningene)

Lenke til kommentar
Vurderer å selga D60 + 18-55mm og kjøpa meg eit kamerahus med fokusmotor.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20338131 Det ser litt suspekt ut.

Jeg ville nok avstått fra den der. Brukeren StigB på terrengsykkelforumet har kjøpt en Canon 70-200 F4L IS fra samme mann, du kan lese om hans erfaringer i denne tråden (det er særlig de siste innleggene som er mest interressante).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...