fo2re Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Gratulerer med oppdraget, det første hørtes ut som CS jobb. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hvordan er det man tar det bildet der man legger en ring i ei bok, åsså blir skyggen et hjerte? Så det jeg lurte på er om det går ann å få adapter til disse, så jeg kan bruke de på mitt 350D? Får de sikkert til en billig pris hvis det går Er en post om det med ringen en plass,eller var det i BK ? Kan du ikke bare ta en bok og en ring og prøve deg fram. Hvilken fatning er det på objektivene ? Roxsen har et godt utvalg på adapteringer. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Tipper det er FD-fatning hvis det er til eldre Canon (typ 25+ år iallefall). Da holder nok ikke adapter - siden sensor/film til objektiv-avstanden er mindre enn på EOS. Man kan dog konvertere objektivene, som er en ganske arbeidsom prosess. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Vet ikke åssen fattning det er på Vivitar Series 1 objektivene, men på Canonen så er det FD tror jeg. Kan ta å dobbelsjekke etterpå, kommer kanskje noen bilder Lenke til kommentar
Inc Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hvem gifter seg 31.desemnber? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Tipper det er FD-fatning hvis det er til eldre Canon (typ 25+ år iallefall). Da holder nok ikke adapter - siden sensor/film til objektiv-avstanden er mindre enn på EOS. Man kan dog konvertere objektivene, som er en ganske arbeidsom prosess. Finnes adapter, men de inneholder glass og forringer kvaliteten. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Yarp, og Canons er vel ca det eneste som duger - og det funker bare på teleobjektivene afaik. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Så ingen av dem er brukenes? Fant ihvertfall ett blits, skal prøve å få en quickthrough på hvordan den brukes. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Har fått et gammelt objektiv og telekonverter i fanget, brukt til en gammel, analog speilrefleks. -TAKUMAR-A ZOOM 1:4 70-200mm, push-pull-sak, ca 58mm filterdiameter -Vivitar MC Tele Converter 2X PK-A/R-PK Begge er "Made in Japan". Er dette noe å ta vare på, evt selge, eller er det "donorware" til krasjtesting? Endret 30. desember 2009 av Ratleto Lenke til kommentar
Anew Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) NothinDoin: Vivitar Series 1 70-210 var rimelig sjef i sin tid - jeg har en selv, som jeg bruker ganske mye - men det gikk nedover med kvaliteten utover på 80-tallet, da de bla. introduserte variabel blender... Antireflekscoatingen på min suger golfballer gjennom hageslanger, så man må være forsiktig med hva man bruker den til. Kan være verdt et forsøk. Edit: men selvsagt ikke verdt å konvertere fra FD. Kan kanskje bli en anstendig macro? Det er primært det jeg bruker min til. Ratleto: mtp. at Tom og jeg så langt har klart å få gjennomført en runde med krasjtesting, så bør du vurdere om det er verdt å donere... Håper vi får gjennomført noe mer, men det er jo så grønnjævelig kaldt... Endret 30. desember 2009 av Anew Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Nå må dere snart knuse den 80-205en jeg sendte, ellers vil jeg ha den tilbake for å lage penneholder! Med så mange som har 5D2 for tiden kan det jo umulig være noe stort problem å få tak i kameramann Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Ahhhhhh! Er så lei av modeller som ikke stiller opp eller klarer å si ifra i god tid før noe er avtalt! Lenke til kommentar
fototim Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Den følelsen skjønner jeg godt. Får en til føle seg ganske dum, det å vente på noen som hverken gidder og holde en avtale eller gi beskjed. Kan bli forbanna av mindre. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Ja! Den ene gangen reiste jeg inn til sentrum tidlig en lørdagsmorgen byen hadde begynt å våkne. Satt i over en time og ventet på to modeller - de tok verken telefonen eller svarte på sms. Tilslutt dro jeg hjem forbannet. Enten har de glemt det (hallo?!), tom for batteri, glemt telefonen, ikke vært i nærheten av en PC. Det er straks 2010 og folk klarer ikke å komme seg til et kommunikasjonsmedium?! Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Har fått et gammelt objektiv og telekonverter i fanget, brukt til en gammel, analog speilrefleks. -TAKUMAR-A ZOOM 1:4 70-200mm, push-pull-sak, ca 58mm filterdiameter -Vivitar MC Tele Converter 2X PK-A/R-PK Begge er "Made in Japan". Er dette noe å ta vare på, evt selge, eller er det "donorware" til krasjtesting? Du kan donorere eller selge billig til meg , så kan dattera mi i Trondheim få det til sin K10 d Send ett bilde da vel Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Godt nytt år ja. Sees på den andre siden Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Er det nokon interesse for ein fotodugnad med fyrverkeri som tema ? Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Isåfall blir det lite innspill fra meg. Nyttår er vel den eneste begiveneheten hvor jeg ikke gidder å dra rundt på kameraet. Da skal andre ting ha sin plass i hendene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå