Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal en tur til NY i morgen og skal da opp på de store bygningene med mitt kamera og knipse litt bilder. Noen tips til å få med mest mulig i bildet og innstillinger slikt at bildet blir best mulig?

Mitt beste tips er å droppe Empire State building og heller dra til Rockefeller Center. Lite kø, og like god utsikt.

 

Skal begge deler i tillegg til frihetsgudinnen og et par andre bygninger. Nå er jeg veldig nybegynner og har eid et speilreflekskamera i underkant av en måned, så vet svært lite om innstillinger som gir best bilde når vi snakker om så store landskap og bygninger som gjerne skal med på slike steder

Lenke til kommentar
Skal en tur til NY i morgen og skal da opp på de store bygningene med mitt kamera og knipse litt bilder. Noen tips til å få med mest mulig i bildet og innstillinger slikt at bildet blir best mulig?

Mitt beste tips er å droppe Empire State building og heller dra til Rockefeller Center. Lite kø, og like god utsikt.

 

Og hva er det eneste du kan se fra "top of the rock", du ikke kan se fra Empire State? :)

Lenke til kommentar

Forresten - Tim: Skjipt! Kleptomane, lokale helter suger promp.

 

Jeg er jo en særdeles enkel sjel, og er litt forundret over hvordan det elektriske i huset nettopp oppførte seg. Huset har tilsynelatende 3x35A hovedsikringer, og en av dem gikk nettopp, som følge av i overkant ivrig fyring med strøm...

 

Det som forundrer meg, er at det ble en slags "brown out" i huset. Jeg var ute og handlet da det skjedde, og siden TVen fortsatte å funke, så var jo kona fortsatt fornøyd... Jeg antok jo at når en hovedsikring går, så blir det mørkt, stille og kaldt. Skal det være sånn?

Lenke til kommentar
Forresten - Tim: Skjipt! Kleptomane, lokale helter suger promp.

 

Jeg er jo en særdeles enkel sjel, og er litt forundret over hvordan det elektriske i huset nettopp oppførte seg. Huset har tilsynelatende 3x35A hovedsikringer, og en av dem gikk nettopp, som følge av i overkant ivrig fyring med strøm...

 

Det som forundrer meg, er at det ble en slags "brown out" i huset. Jeg var ute og handlet da det skjedde, og siden TVen fortsatte å funke, så var jo kona fortsatt fornøyd... Jeg antok jo at når en hovedsikring går, så blir det mørkt, stille og kaldt. Skal det være sånn?

Tar meg den frihet å svare deg, siden det samme har skjedd meg.. Hvis bare en av tre hovedsikringer går , så har du fortsatt spenning på de kretsene som er koblet opp mot de to andre. Men det kan medføre en del merkelig oppførsel på endel elektriske komponenter..

Lenke til kommentar
Jeg er jo en særdeles enkel sjel, og er litt forundret over hvordan det elektriske i huset nettopp oppførte seg. Huset har tilsynelatende 3x35A hovedsikringer, og en av dem gikk nettopp, som følge av i overkant ivrig fyring med strøm...

 

Det som forundrer meg, er at det ble en slags "brown out" i huset. Jeg var ute og handlet da det skjedde, og siden TVen fortsatte å funke, så var jo kona fortsatt fornøyd... Jeg antok jo at når en hovedsikring går, så blir det mørkt, stille og kaldt. Skal det være sånn?

 

Vil anta at du har tre fase in til huset. Var enklere ä se i gamle dager, med tre separate ledninger som kom fra ström stolpene. Hver og en av disse fasene gär igjenom sin egen sikring. Derfra blir to og to av dise fasene fordelt til de forskjellige kursene i huset.

 

Altsä, in; L1, L2, L3. Gär til hovedsikring F1, F2 og F3.

Derfra blir f.eks L1 og L2 en kurs som gär til kjökken og soverom. L2 og L3 blir brukt til oppvarming. Etc.

 

Er egentlig helt normalt, hva du opplever.

Lenke til kommentar
Det som forundrer meg, er at det ble en slags "brown out" i huset. Jeg var ute og handlet da det skjedde, og siden TVen fortsatte å funke, så var jo kona fortsatt fornøyd... Jeg antok jo at når en hovedsikring går, så blir det mørkt, stille og kaldt. Skal det være sånn?
Som du allerede har fått svar på - ja, det skal være sånn :-)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Jeg stemte på hengekøye bildet, for der var det ei jente i bikini. Ellers må jeg si at det var utrolig lite variasjon i bildene..

Jeg måtte ut å vaske øynene etter å sett på et par av bildene, så noe stemming ble det ikke.

 

Tom

Jeg er ikke særlig overrasket. Hadde ikke store forventningene til bidragene der, hadde vært noe annet om det var akam som arrangerte det :p

 

Btw: jeg oppdaga en stygg trykkleif i katalogen til JP i går når jeg kjøpte macro-objektivet. Jeg så tilfeldigvis i katalogen mens jeg stod i kø, og ble ganske så usikker. Det står nemlig 5990kr for den i katalogen, mens på nett (som var den prisen jeg gikk utifra) står det 3990kr.

Lenke til kommentar
Najs. Skal du kjøre Røden rett på 5D II eller har du ekstern opptaker?

 

Rett på. Er ikke så utrolig nøye på lydkvaliteten at jeg har ekstern opptaker, er jo bare for gøy at jeg filmer.

 

Btw: jeg oppdaga en stygg trykkleif i katalogen til JP i går når jeg kjøpte macro-objektivet. Jeg så tilfeldigvis i katalogen mens jeg stod i kø, og ble ganske så usikker. Det står nemlig 5990kr for den i katalogen, mens på nett (som var den prisen jeg gikk utifra) står det 3990kr.

 

Neida, det er jo en grunn til at de skriver nissepris i katalogen ;) Du må være en skikkelig nisse om du er interessert i å betale så mye for det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...