L4r5 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Phew! Lite som er så godt som nattmat etter noe pils. Oksemedaljong m/pommes frittes og bernaise satt akkurat der det skule nå./mett Øyjj! Det der er ikke nattmat. Det er middag Nattmat er karbis med speilegg, stekte pølser, en omelett eller noe annet lettvint som er gjennomført usunt. Tom Det er da like lettvindt å smelle sammen som noe av det andre du nevnte. Ikke spesielt sunt med pommes frittes og bernaise heller.Uansett... Nattmat er mat man lager på natta. Dermed var det per definisjon nattmat. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Aaagh! My eyes! Jeg var så dum å pixelpeepe bilder fra svigers' Coolpix S210... The horror! The horror! Selv på base ISO er signabehandlingen så hardhendt at det mest av alt ser ut som akvareller. Mikrodetaljer? Glem det. ISO 64 er mye dårligere enn 1600 på D700. ISO 800 ser mest ut som impresjonisme. Endret 27. desember 2009 av Anew Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg trenger en logo? , eller trenger jeg det? Tenkte å bruke "Foto22". Noen tips til utseende, skisser eller annet Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Da var tråden laget... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Da var tråden laget... Jeg så det. Fine saker. Tom Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Er det noe praktiske problemer med å kjøpe US utgaver av PW, fremfor de som fungerer i Europa, rent utover frekvensforskjellen? Tanken er å bruke det med elinchromutstyret, muligens lysmåler og TTL på Nikon, det føles litt greier - men jeg må ha gammel utgave på PW knyttet til elinchrom utstyret. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 ..Og nå er chattetråden løst? :D Ahem - har man løst har man lov.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 ..Og nå er chattetråden løst? :D Ahem - har man løst har man lov.. Praten sitter løst her, så da er det vel rimelig. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Tenkte: "Hva faen er det her, denne må jeg prøve ut" jeje, det går som det går.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Eg ekkje med i det hele tatt.... Lenke til kommentar
kaian Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Eg ekkje med i det hele tatt.... Det var bare et øyeblikk eller to, at den store chattetråden var merket [løst] Det er løst nå Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Fikk endelig testet batchkonvertering i Bibble 5 beta 3, og det gikk latterlig fort. Mindre enn 0.5 sek pr. konvertering i snitt! Hmm, hvilken kvalitet kjører du på jpeg-filene (80% er default)? Med >95% går det ikke fullt så fort hos meg i hvert fall (men fortsatt adskillig raskere enn 4.10). Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Fikk endelig testet batchkonvertering i Bibble 5 beta 3, og det gikk latterlig fort. Mindre enn 0.5 sek pr. konvertering i snitt! Hmm, hvilken kvalitet kjører du på jpeg-filene (80% er default)? Med >95% går det ikke fullt så fort hos meg i hvert fall (men fortsatt adskillig raskere enn 4.10). Jeg kjører 95%. Det skal sies at jeg ikke har oppnådd helt den samme farten igjen, men det ligger jevnt på <1sek pr. fil. Imidlertid ser jeg at jeg har mye tweaking å gjøre av standardinnstillingene før jeg får det smellet jeg fikk i fargene med B4... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Imidlertid ser jeg at jeg har mye tweaking å gjøre av standardinnstillingene før jeg får det smellet jeg fikk i fargene med B4... Bortsett fra det; hva er din følelse for B5 ? Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 B? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Imidlertid ser jeg at jeg har mye tweaking å gjøre av standardinnstillingene før jeg får det smellet jeg fikk i fargene med B4... Bortsett fra det; hva er din følelse for B5 ? Det er kjapt, og det er bra, men ut over det har jeg ikke fått testet det noe særlig ennå. Det har vært jul... Med litt flaks får jeg tid til å sette meg ned og fikle med noen bilder ila. uken som kommer. Det som jo er foruroligende mtp. hvor evig lenge det har vært i utvikling, er at det virker ganske skjørt - jeg importerte noen filer i bildebiblioteket (som jeg neppe kommer til å bruke uansett), og da jeg etterpå slettet dem i explorer ble Bibble veldig lei seg, og måtte krasje et par ganger før det klarte å innse hva som hadde skjedd... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg vet jeg er sær, men jeg klarer ikke å batchredigere bilder. Det blir for lite kontroll, normalt får jeg fnatt av å ikke kjøre bildene gjennom photoshop.. Jepp, sær. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg vet jeg er sær, men jeg klarer ikke å batchredigere bilder. Det blir for lite kontroll, normalt får jeg fnatt av å ikke kjøre bildene gjennom photoshop.. Jepp, sær. Ja, rene freakshow artisten Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Når man tar ett bilde i måneden som er verdt å redigere, ser heller ikke jeg poenget i batchredigering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå