Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Testdisk finner partisjonen med deep-scan, men jeg vet ikke om jeg får gjenopprettet partisjonen før den har gått igjennom alle de 30514 sylinderne. Jeg akter ikke å avbryte programmet midt i nå som partisjonen synes.

Det høres ut som om det er litt håp ihvertfall. Du mister nok noe; men det er ihvertfall litt håp. Det er lurt å ikke røre noe nå.

Feil tråd.

Ang filserver så ordna det seg. Bytta fra Ubuntu server til Xubuntu.

OK. Jeg bruker kun CentOS på server. Ubuntu og variantene egner seg best på desktop; synes jeg ;)

Phew! Lite som er så godt som nattmat etter noe pils. Oksemedaljong m/pommes frittes og bernaise satt akkurat der det skule nå.

/mett

Øyjj! Det der er ikke nattmat. Det er middag :p Nattmat er karbis med speilegg, stekte pølser, en omelett eller noe annet lettvint som er gjennomført usunt.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Også er det Debian-fantatikerne. :)

Debian er for de som har linux som hobby; ikke foografi ;)

Måtte søke på debian, når jeg fant dette http://pix.321.hu/cindy_margolis_uses_debian.jpg så skjønner det godt ;)

Hold deg unna; hun er så opptatt med stulle med debian at hun ikke har tid til deg :p

Ellers begynner jeg å få sving på CD-rippe maskinen min. På full tilt sluker den 50+ cd'er i timen ;) Men det er med cdparanoia i lykkepille-modus. Med paranoia'n slått på, så detter det nok en del ned. Flac-converteren rekker ikke å ta unna - den holder på enda (den er halveis 5 minutter etter at rippingen var ferdig ...)!

Tom

Lenke til kommentar
Får vel skjekke ut CentOS. Prøver meg litt fram med forskjellige OS :) Takk for tipset.

Det er to grunner til at jeg bruker CentOS. Den først er at jeg brukte RedHat i mange år, og den andre er at vi bruker både RedHat ES 5 og CentOS 5 på jobben.

Konge OS på server; ikke fullt så kult på desktoppen.

Tom

Lenke til kommentar
Får vel skjekke ut CentOS. Prøver meg litt fram med forskjellige OS :) Takk for tipset.

Det er to grunner til at jeg bruker CentOS. Den først er at jeg brukte RedHat i mange år, og den andre er at vi bruker både RedHat ES 5 og CentOS 5 på jobben.

Konge OS på server; ikke fullt så kult på desktoppen.

Tom

Tror valget faller på Windows Server 2003. Enkelt og greit :p

Lenke til kommentar

Jeg klarte ikke å få tilbake hele partisjonen som en enhet, men photorec, som er en del av testdisk finner filer fortløpende og kopierer dem over til en tom disk. Den eneste (og ikke insignifikante) bakdelen er at filene havner helt usortert på backupdisken, men det er en hel del bedre enn ingen filer.

Francis

Lenke til kommentar
Jeg klarte ikke å få tilbake hele partisjonen som en enhet, men photorec, som er en del av testdisk finner filer fortløpende og kopierer dem over til en tom disk. Den eneste (og ikke insignifikante) bakdelen er at filene havner helt usortert på backupdisken, men det er en hel del bedre enn ingen filer.

Francis

Litt merkelig egentlig, fordi hurtigformat sletter jo ikke de faktiske filene men kun stien.

Litt som å fjerne adressen til et hus, men huset står der fremdeles.

Og denne typen gjennoppretting har jeg hatt 100% sukess med før, men programmet jeg brukte husser je inte.

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...