fo2re Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Noen som er så hardcore at de har forslag på WB verdi på nattbilder hvor det der mye snø ? Ett tidligere auto WB var mer oransje enn en appelsin i julestria. Tror dette skyldes at kameraet ble mer glad i kunstig lys som gatelys m.m. enn ønskelig. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg har tilgang til Windows Web Server 2008 gjennom MSDNAA. Kanskje jeg burde legge det inn på serveren, og kjøre Jotta derfra. Da får jeg backup av bildemappene, LR katalog og det hele uten å gå via nettverket. Problemet med det er at diskene i serveren er formatert som ext3 (utnom en), så det blir litt styr å få alt over til NTFS igjen. Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg ville prøvd tungsten og flourescent. Tom Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg ville prøvd tungsten og flourescent. Tom Takk for tipset Tom blir nok ett par forsøk 31.12 rundt midnatt. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Heisann sn0dig. Godt å se at du er oppe og går Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Bø. Bitches.Bø i Telemark eller Bø i Vesterålen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Bø. Bitches. Bø, sjæl Vælkåmin tebars Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 ..På Karmøy, antar jeg. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Noen som er så hardcore at de har forslag på WB verdi på nattbilder hvor det der mye snø ? Ett tidligere auto WB var mer oransje enn en appelsin i julestria. Tror dette skyldes at kameraet ble mer glad i kunstig lys som gatelys m.m. enn ønskelig. Et stort tips er å også skyte i RAW - så kan du endre det etterpå. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Takk for tipset Tom blir nok ett par forsøk 31.12 rundt midnatt. Kan være verdt å prøve ut på forhånd Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Bø. Bitches.Bø i Telemark eller Bø i Vesterålen? Bø i mianus Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Aaah. Pils og pepperkaker - en undervurdert kombinasjon. Men det krever skikkelige godt krydra pepperkaker Tom Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Og skikkelig god pils Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Pepperkakene her er festa på treet som pynt. Kanskje jeg skulle rive ned en og sjekke om de paser til pilsen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Og skikkelig god pils Selvsagt. Skal prøve sammen med juleøl etterpå. Muligens enda bedre Pepperkakene her er festa på treet som pynt. Kanskje jeg skulle rive ned en og sjekke om de paser til pilsen. Go for it Tom Endret 26. desember 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Auda, hadde tømt en disk som jeg skulle formatere om til NTFS for migrering over til Windows Server. Smart som jeg er presterte jeg å formatere feil disk fra ext3 --> NTFS, slik at jeg formaterte en av diskene jeg hadde fylt til randen med data. Håper jeg klarer å få tilbake dataene med Testdisk og en Ubuntu live CD. Det er ikke dødsviktige data, men det var bla hele musikksamlingen min, så det blir litt kjipt hvis den er borte. Francis Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Er ikke noen her som er skikkelig pro på filservere? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Det er ikke dødsviktige data, men det var bla hele musikksamlingen min, så det blir litt kjipt hvis den er borte. Du har ihvertfall en sjanse. Jeg mistet en av musikkdiskene mine i gulvet mens den gikk. Etter det kom det kun iiik iiik lyder fra disken og ingen av mine OS'er så den i det hele tatt. Det som var ekstra ergelig at det var backup jeg holdt på å legge inn tilbake på en ny server .... Er ikke noen her som er skikkelig pro på filservere? Hva er det du lurer på ? Tom Endret 27. desember 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Testdisk finner partisjonen med deep-scan, men jeg vet ikke om jeg får gjenopprettet partisjonen før den har gått igjennom alle de 30514 sylinderne. Jeg akter ikke å avbryte programmet midt i nå som partisjonen synes. Det kan være det går bra pga at formateringen til NTFS kun var en hurtigformat. Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå