Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tilgang til Windows Web Server 2008 gjennom MSDNAA. Kanskje jeg burde legge det inn på serveren, og kjøre Jotta derfra. Da får jeg backup av bildemappene, LR katalog og det hele uten å gå via nettverket.

Problemet med det er at diskene i serveren er formatert som ext3 (utnom en), så det blir litt styr å få alt over til NTFS igjen.

Francis

Lenke til kommentar
Noen som er så hardcore at de har forslag på WB verdi på nattbilder hvor det der mye snø ? Ett tidligere auto WB var mer oransje enn en appelsin i julestria. Tror dette skyldes at kameraet ble mer glad i kunstig lys som gatelys m.m. enn ønskelig.

Et stort tips er å også skyte i RAW - så kan du endre det etterpå. :)

Lenke til kommentar

Auda, hadde tømt en disk som jeg skulle formatere om til NTFS for migrering over til Windows Server. Smart som jeg er presterte jeg å formatere feil disk fra ext3 --> NTFS, slik at jeg formaterte en av diskene jeg hadde fylt til randen med data.

Håper jeg klarer å få tilbake dataene med Testdisk og en Ubuntu live CD.

Det er ikke dødsviktige data, men det var bla hele musikksamlingen min, så det blir litt kjipt hvis den er borte.

Francis

Lenke til kommentar
Det er ikke dødsviktige data, men det var bla hele musikksamlingen min, så det blir litt kjipt hvis den er borte.

Du har ihvertfall en sjanse. Jeg mistet en av musikkdiskene mine i gulvet mens den gikk. Etter det kom det kun iiik iiik lyder fra disken og ingen av mine OS'er så den i det hele tatt. Det som var ekstra ergelig at det var backup jeg holdt på å legge inn tilbake på en ny server ....

Er ikke noen her som er skikkelig pro på filservere?

Hva er det du lurer på ?

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Testdisk finner partisjonen med deep-scan, men jeg vet ikke om jeg får gjenopprettet partisjonen før den har gått igjennom alle de 30514 sylinderne. Jeg akter ikke å avbryte programmet midt i nå som partisjonen synes.

Det kan være det går bra pga at formateringen til NTFS kun var en hurtigformat.

Francis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...