Shocktrauma Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 En liten investering i en liten NAS burde ikke koste for mye. Sleng på to stk 2TB-disker så burde du ha nok plass. Rart med dette at folk har råd til diverse L-optikk, men backup har folk ikke råd til. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 En liten investering i en liten NAS burde ikke koste for mye. Sleng på to stk 2TB-disker så burde du ha nok plass. Rart med dette at folk har råd til diverse L-optikk, men backup har folk ikke råd til. Er enig i forslaget om en NAS. Ulempen med en NAS, er at den forsvinner i dragsuget hvis det brenner hjemme. Tom Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 jeg blir nok å kjøpe denne Droboen på nyåret en gang. 4x1TB eller større. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Du, mr.olsen, er jo da formann i en fotoklubb i en av norges største byer. For oss i disktriktene så er det ganske stort. Om jeg, eller noen andre, ville prøvd å starte en fotoklubb, ville da du og Fotoklubben din hjulpet oss med tips om hvordan en starter? Det ville jo utvilsomt vært en fordel om en i oppstarten kunne sagt "i samarbeid med Trondhjems Kameraklubb" Nei jeg er ikke formann, det er Bjørn Haslene. Jeg er oppført som styreleder, har ansvaret for innholdet på nettsiden, alt av mailer, og har diverse rettigheter til å skrive under papirer og gjøre avtaler på klubbens vegne. Om du kom til meg ville jeg utvilsomt hjulpet til med det jeg kan hjelpe til med, desverre er ikke det særlig mye, da jeg ikke har noen kontroll på alt det administrative som må gjøres i forhold til staten og Brønnøysundregisteret. Jeg kan informere om hva vi gjøre, og hvordan vi har organisert arbeidet mellom hver og enkelt i styre. Om TKK er villig til å hjelpe andre å danne ny klubb har jeg ikke annledning til å uttale meg om, men ser ikke at det skulle være noe problem. Jeg tenkte ikke å ta diskusjonen offentlig. Jeg er styreleder i TKK, og tenkte jeg kunne forhøre meg litt omkring hva andre gjør i klubbene sine, arrangementer, inntekter, gjennomføring osv., altså bare informasjon om andre klubber. Vi har kommet godt igang, og har hatt et år nå med helt nytt styre, og jeg ville se om det var noe som skjedde rundt omkring som TKK også kan dra lærdom og nytte ifra. Da er jeg litt mere med. Sitter som nestleder og kurseansvarlig i styret i klubben vår. Å utveksle litt erfaringer kunne sikkert være nyttig. Men hvorfor ta det off forum? Drar du i gang en egen tråd, så får du trolig erfaringer fra fler, pluss at kanskje andre kunne ha nytte av det. Hmm, kan vel vurdere en egen tråd, etter jobb en dag Har vært med i div.klubber igjennom årene på forskjellige nivåer,miljøet er alfaomega for og få en hyggelig klubb.Er veldig lett for at det blir en klikk som driver med alt og lar resten av medlemmene stå utenfor og bare betaler kontingent.Hvis man har en ildsjel som tar tak i ting og lar alle medlemmene få være med på karusellen så at ingen føler seg utenfor blir alt så mye lettere,og en positiv klubb får fort mere medlemmer. Vi var en gjeng som "kuppet" en klubb med ca.40 medlemmer som kun var tjenere for en klikk på 6/7 stykker,da vi tok over styret hadde klubben en gjeld på nesten 200.000 kroner,i løpe av et år fikk vi omgjort gjelden til ca 80.000 på plussiden og medlemstallet hadde steget til ca 90 medlemmer pluss at vi hadde fornyet mye av det nedslitte klubbutstyret.Det morsomste var at klubben var blitt mer aktiv og antall medlemmer som ble med på dugnader og turer tre/firedobbelt seg og vi hadde det gøy på alle plan. Når det gjelder og få inn penger er det medlemmene som skal komme med forslag og hvis de føler at der er tilknyttet på en god måte er det ikke grenser for hvilke ideer som vil komme,det som jeg har erfart er at dugnadsrydding på medlemmenes arbeidsplasser gir gode penger i kassa på en forholdsvis kort arbeidsperiode "en helg gir fort 20.000". Selvfølgelig. Vi jobber mye med å inkludere alle, og jeg syns ikke vi har utelatt noen. På møtene har alle noe de skulle ha sagt, men ingen blir overkjørt av andre og jeg tror også medlemmene i klubben er fornøyde. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) En liten investering i en liten NAS burde ikke koste for mye. Sleng på to stk 2TB-disker så burde du ha nok plass. Rart med dette at folk har råd til diverse L-optikk, men backup har folk ikke råd til. Er enig i forslaget om en NAS. Ulempen med en NAS, er at den forsvinner i dragsuget hvis det brenner hjemme. ...og det er grunen til at jeg bruker Mozy - i tillegg til redundans på lagringen hjemme. (bruker ikke NAS, men et par billige eksterne disker) Mozy er billig og "usynlig" når klienten er satt opp. "Ulempen" er at den backer opp maskiner og disker, ikke filer. Det resulterer f.eks i at jeg nå som jeg har fått ny maskin må backe opp ca. 400GB helt fra scratch. Det tar noen uker... Edit: at det er Mozy er selvsagt ikke viktig - det viktige er at det er on line og off site. Endret 26. desember 2009 av Anew Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Ville det ikke være enklere å svi av noen hundrelapper på 1-2 eksterne HDer og plassere hos venner/familie/bankboks ? Hvis man har sykt mange store filer snakker man jo mye opp og nedlastingstid. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Ville det ikke være enklere å svi av noen hundrelapper på 1-2 eksterne HDer og plassere hos venner/familie/bankboks ? Hvis man har sykt mange store filer snakker man jo mye opp og nedlastingstid. Det syns jeg absolutt ikke. De diskene er bare "current" i det du faktisk tar deg bryet med å hente dem hjem, og synkronisere dem. Om du ikke gjør det hver gang du har tømt minnekortet, så er du sårbar frem til du gjør det, og det kommer til å kreve stadig større selvdisiplin. Derfor en on line tjeneste, som er automatisert. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 En liten investering i en liten NAS burde ikke koste for mye. Sleng på to stk 2TB-disker så burde du ha nok plass. Rart med dette at folk har råd til diverse L-optikk, men backup har folk ikke råd til. Jeg har en Ubuntu Server boks som kjører webmin stående, som jeg bruker til on-site backup. Jeg vil også slippe bryet med å synkronisere filer på en disk som ikke er hjemme hos meg selv. Det har jeg ikke selvdisiplin til. Francis Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Nå har jeg akkurat vært ute i snøen og lekt modell. Kun iført badebukse, caps og solbriller. Det var ... kjølig. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Nå har jeg akkurat vært ute i snøen og lekt modell. Kun iført badebukse, caps og solbriller. Det var ... kjølig. Pics or it didn't happen . Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Nå har jeg akkurat vært ute i snøen og lekt modell. Kun iført badebukse, caps og solbriller. Det var ... kjølig. Pics or it didn't happen . Det kommer. Det er til amobil sin konkurranse. Må bare velge ut hvilket bilde jeg skal bruke. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Nå har jeg akkurat vært ute i snøen og lekt modell. Kun iført badebukse, caps og solbriller. Det var ... kjølig. Du er med på den konken ja. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Du er med på den konken ja.Må jo det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Lurer på å bli med jeg og, må bare komme på en god idè først, og finne ut om jeg har noe klær som går an å bruke. Pakka ikke med meg så mye sommerklær. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) jeg blir nok å kjøpe denne Droboen på nyåret en gang. 4x1TB eller større. Droboen er den tregeste FW800-løsningen jeg noen gang har prøvd. Qnap sin nye serie (TS-239 Pro og TS-439 Pro) med Atom-cpu kan virkelig anbefales. Ligger stabilt på 80-85mb/s via ethernet. Jeg er enig i en off-site-løsning, men jeg betaler ikke penger når jeg kan ha en backupløsning stående hos en bekjent eller to. På lik måte har de sin off-site-løsning hos meg. Endret 26. desember 2009 av Shocktrauma Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Nå har jeg akkurat vært ute i snøen og lekt modell. Kun iført badebukse, caps og solbriller. Det var ... kjølig. Pics or it didn't happen . Det kommer. Det er til amobil sin konkurranse. Må bare velge ut hvilket bilde jeg skal bruke. Her er bildet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry14908806 edit: Flere bilder her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry14908834 Endret 26. desember 2009 av L4r5 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 En liten investering i en liten NAS burde ikke koste for mye. Sleng på to stk 2TB-disker så burde du ha nok plass. Rart med dette at folk har råd til diverse L-optikk, men backup har folk ikke råd til. Jeg har en Ubuntu Server boks som kjører webmin stående, som jeg bruker til on-site backup. Jeg vil også slippe bryet med å synkronisere filer på en disk som ikke er hjemme hos meg selv. Det har jeg ikke selvdisiplin til. Francis Hva faen skal du med harddiske for backup? Har du ikke plastmapper og en bankboks? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Nå har jeg akkurat vært ute i snøen og lekt modell. Kun iført badebukse, caps og solbriller. Det var ... kjølig. Pics or it didn't happen . Det kommer. Det er til amobil sin konkurranse. Må bare velge ut hvilket bilde jeg skal bruke. Her er bildet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry14908806 edit: Flere bilder her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry14908834 Haha, hadde ikke du piercing i begeg nipplesa btw? Jeg er for pinglete til å gå ut i kulda. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Haha, hadde ikke du piercing i begeg nipplesa btw? Jeg er for pinglete til å gå ut i kulda.Neida. Har bare i den ene. Kommer snart en scarification også. Har fått gavekort på PinPoint så nå må jeg nesten endelig få rota meg til å gjennomføre det- Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 En liten investering i en liten NAS burde ikke koste for mye. Sleng på to stk 2TB-disker så burde du ha nok plass. Rart med dette at folk har råd til diverse L-optikk, men backup har folk ikke råd til. Jeg har en Ubuntu Server boks som kjører webmin stående, som jeg bruker til on-site backup. Jeg vil også slippe bryet med å synkronisere filer på en disk som ikke er hjemme hos meg selv. Det har jeg ikke selvdisiplin til. Francis Hva faen skal du med harddiske for backup? Har du ikke plastmapper og en bankboks? Hehe, negativpermen min ligger på pulten ved siden av meg. Jeg la akkurat inn gratisversjonen av Mozy, og den vil ikke finne nettverksdiskene mine på serveren, så da blir det ikke Mozy. Nesten alt jeg har som er viktig ligger på serveren. Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå