Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

40 medlemmer er da utrolig bra til å være nystarta... (Eller så er vi bare jævla dårlige)

TKKs "lover" (ref. http://www.trondhjemskameraklubb.no/index....&Itemid=50) går fra 1928, da jeg regner med klubben ble stiftet, og vi har kun et medlemstall på 59, og ca. 20 av de kom siden sommeren.

Vi er ca 20-30 aktive som møter opp på møtene. Klubben har dog mange historiske norske fotografer bak seg, som Thor Melhuus og Kolbjørn Dekkerhus som begge har masse medaljer og æresmedlemskap i NSFF, + at lederen for Studio G, Gisle Lian Olsen, som huser norges beste fotografer, Jonathan P. Stone og tidligere også John Andre Aasen, har vært medlem i klubben.

Edit: Grunn for etterspørsel ja:

Vil gjerne snakke med noen som har sittet i styret og lignende, for å plukke opp tips til organisering osv osv.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Mr. Olsen det høres ut som et tema som en egen tråd ;)

Tror det flere her som har ideer og innspill. Det er også andre klubber som organiseres på lignende måte, og som folk er medlem av, og dermed kan komme med innspill.

Tenker du på å starte en egen klubb? Eller vurderer du å bli med i styre og stell.

Tom

Lenke til kommentar

Tror det flere her som har ideer og innspill. Det er også andre klubber som organiseres på lignende måte, og som folk er medlem av, og dermed kan komme med innspill.

Tenker du på å starte en egen klubb? Eller vurderer du å bli med i styre og stell.

Tom

Jeg tenkte ikke å ta diskusjonen offentlig.

Jeg er styreleder i TKK, og tenkte jeg kunne forhøre meg litt omkring hva andre gjør i klubbene sine, arrangementer, inntekter, gjennomføring osv., altså bare informasjon om andre klubber.

Vi har kommet godt igang, og har hatt et år nå med helt nytt styre, og jeg ville se om det var noe som skjedde rundt omkring som TKK også kan dra lærdom og nytte ifra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Kunne tenkt meg å sette av tid til en klubb i Bergen - som Bekkalokket fotoklubb, men ikke kommet så langt ennå.

Samme her, men jeg orker ikke tanken på å skulle vise frem bilder for hele klubben, om jeg hadde blitt med. :p Altså stå og presentere det.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Du, mr.olsen, er jo da formann i en fotoklubb i en av norges største byer. For oss i disktriktene så er det ganske stort. Om jeg, eller noen andre, ville prøvd å starte en fotoklubb, ville da du og Fotoklubben din hjulpet oss med tips om hvordan en starter? Det ville jo utvilsomt vært en fordel om en i oppstarten kunne sagt "i samarbeid med Trondhjems Kameraklubb"

Lenke til kommentar

Tom

Jeg tenkte ikke å ta diskusjonen offentlig.

Jeg er styreleder i TKK, og tenkte jeg kunne forhøre meg litt omkring hva andre gjør i klubbene sine, arrangementer, inntekter, gjennomføring osv., altså bare informasjon om andre klubber.

Vi har kommet godt igang, og har hatt et år nå med helt nytt styre, og jeg ville se om det var noe som skjedde rundt omkring som TKK også kan dra lærdom og nytte ifra.

Da er jeg litt mere med. Sitter som nestleder og kurseansvarlig i styret i klubben vår. Å utveksle litt erfaringer kunne sikkert være nyttig.

Men hvorfor ta det off forum? Drar du i gang en egen tråd, så får du trolig erfaringer fra fler, pluss at kanskje andre kunne ha nytte av det.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Har vært med i div.klubber igjennom årene på forskjellige nivåer,miljøet er alfaomega for og få en hyggelig klubb.Er veldig lett for at det blir en klikk som driver med alt og lar resten av medlemmene stå utenfor og bare betaler kontingent.Hvis man har en ildsjel som tar tak i ting og lar alle medlemmene få være med på karusellen så at ingen føler seg utenfor blir alt så mye lettere,og en positiv klubb får fort mere medlemmer.

Vi var en gjeng som "kuppet" en klubb med ca.40 medlemmer som kun var tjenere for en klikk på 6/7 stykker,da vi tok over styret hadde klubben en gjeld på nesten 200.000 kroner,i løpe av et år fikk vi omgjort gjelden til ca 80.000 på plussiden og medlemstallet hadde steget til ca 90 medlemmer pluss at vi hadde fornyet mye av det nedslitte klubbutstyret.Det morsomste var at klubben var blitt mer aktiv og antall medlemmer som ble med på dugnader og turer tre/firedobbelt seg og vi hadde det gøy på alle plan.

Når det gjelder og få inn penger er det medlemmene som skal komme med forslag og hvis de føler at der er tilknyttet på en god måte er det ikke grenser for hvilke ideer som vil komme,det som jeg har erfart er at dugnadsrydding på medlemmenes arbeidsplasser gir gode penger i kassa på en forholdsvis kort arbeidsperiode "en helg gir fort 20.000".

Lenke til kommentar

Mozy virker veldig bra og billig, men jeg lurer på hva som skjer hvis jeg laster opp innholdet på flere små disker, og så flytter innholdet over på en større disk lokalt. Må jeg da laste opp alt på nytt, eller kan jeg peke til innholdet på den nye store disken?

EDIT: Hvis jeg kjøper privatløsningen til Mozy, er det virkelig ingen begrensing på hvor mye man kan laste opp, eller står det noe sånt som "max 10GB, deretter $1 / GB" med liten skrift ett eller annet sted?

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...