Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpt fra USA? Kanskje de sender med 7 kilo sjokolade. :)

Hehe.. Er ikke kjøpt fra USA nei. ;)

 

300mmf/2.8 IS skal visst bare veie 2,55kg, så enten har du mer i den pakken enn objektivet, eller så kan det være en pen kobberblokk ;)

Objektiv, koffert til objektivet og solblender kommer på en del kilo. :)

Det er det jeg også frykter / tror.. :)

 

Ahhh! Da er 300/2.8'en min allerede bekreftet på postterminalen i Oslo, og forventet å innrette seg i sitt nye hus allerede på onsdag. Det skal bli digg.. :)
Sigma?

Gratulerer uansett. Slit an :)

Takker. Skal prøve å ikke slite den.. ;)

 

---

 

Nå skal jeg sove.. :D

Lenke til kommentar
Jeg tipper mange av dere kunne tenkt dere å ha rule of thirds markert med lysrammer i søkeren.

Det er en av tingene vi Nikonister alt er bortskjemte med. Selv lille D60 (men ikke D40) kan slå "grid lines" med RoT av og på i søkeren.

 

Super8: Jeg så gjennom alle jeg også... :blush:

 

Hmm, disse gridsa deler jo bildet i 4 (altså med 3 strek). Er ikke RoT slik at man setter to strek, og dermed deler den i 3?

Lenke til kommentar

Expert Lade hadde også et slikt sprell for en stund siden. Husker ikke kameramodell og pris, men han som lagde tilbudet tok bare inn to kamera (mulig det bare var et for til salg da en ansatt skulle ha det andre) og solgte dette til den prisen som var satt. Bare de fikk økt antall besøkende i butikken tjente de inn reduksjonen på kameraet med en gang. Halvgrå måte å gjøre det på.

 

Finnes det ikke regler for slikt?

Lenke til kommentar

Hentet fra en annen tråd.. :)

Det veide ingenting...

 

Ingen som slå meg om noen dager uansett da. Nikon D300 m/grep + NIkon SB-800 + Nikkor 17-55mm/Sigma 150mm f/2.8 :D

Jo, jeg gjør med min 1D mk.II og 300/2.8. Vil du ha mer vekt kan du godt bare plusse på en 580EX-blits.. :roll:

Canon kommer aldri til å se like fett ut ;)

Hahaha, jo?

 

1420863474_6944b6bb7e_o.jpg

500425841_9c29c194a1_o.jpg

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
(...) problemet er at det er høyst subjektivt, og vil aldri ha et enkelt svar.

Klart det, men jeg er en tilhenger av Canon sitt design fordi jeg føler en bedre flyt i linjene. Dette gjelder hovedsakelig kamerahusene, men også objektivene i L-serien. Kan også si at Nikon sine objektiver i proff-klassen er pene, men kan ikke si det samme om husene.

 

Jeg liker også designet til Canon sine blitser langt bedre enn rivalene sine.

Lenke til kommentar
Da ringte jeg til JP igjen, og de sa at de visstnok ikke hadde fått noen av mailene jeg sendte (Via kontakt oss skjema på siden).

Men det var ikke noe problem å kansellere ordren, så nå bestiller jeg tamron 17-50

Sært å legge ut en mailadresse som ikke funker..

 

Er godt mulig at det er problem med leverandøren. Når jeg var utplassert hos Studio Hjelm hadde de også problemer med at de ikke mottok mailer fra kontakt skjermaet på siden, og da måtte de ringe han som var ansvarlig for nettsiden for å få det fikset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...