Bruker-93156 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Nei... Jeg ville ikke kjøpt Sigmaen fra USA... Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 skal fotografere Mona Grudt på søndag, noen tips til hvordan å få en miss universe til å le? ^^ jeg er redd prompetrikset til cruel ikke vil ta seg så godt ut. Poenget med bildene er å få med den normale Mona. Ikke den glamour delen alle ser i media. Og dessuten skal jeg ta de hjemme hos henne, så jeg skal prøve å henne til å virke så alminnelig som mulig, og hun ler veldig mye. Derfor vil jeg ha et bilde der hun ler. Forøvrig så er bildene bare bilder til et portrettintervju, så de er ikke det viktigste, men hvis de blir bra, så kanskje de kan fungere greit for seg selv. Jeg låner blits (SB-600) og reflektor fra skolen. (De hadde ikke softbox eller paraply) Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 prompetriks funker på alle ! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Ja, men om man bruker det på en proffesjonel modell så tror jeg man lett kan drite seg ut. Jeg tror ikke det er noe problem å få henne til å smile. Hun har nok øvd seg så mye at det falske smilet ligner 100% på et ekte et.. tror hun vet hvordan du vil ha det... Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 prompetriks funker på alle ! NEI! Jeg tok bilde av en liten unge her om dagen, jeg tenkte: "prompetrikset er den perfekte veien å gå her, alle barn ler jo av bæsj og promp" Ikke så mye som et glis! ^^ Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 da lager du ikke lyden realistisk nok ! Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Bare en måte å få den realistisk på Hvordan gjør dere det? Blåser på armen eller noe? Lenke til kommentar
cmi Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Eller rett og slett bare dra den helt ut Det ville jeg ikke gjort foran Mona Gruth dog. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Spør henne hva som får henne til å le litt i forkant? Og kanskje ta med diverse ting som kan være morsomt, ikke barneleker da. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Eller vær deg selv å sjarmer henne til ett smil! sikker vinner Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Spør henne hva som får henne til å le litt i forkant? Og kanskje ta med diverse ting som kan være morsomt, ikke barneleker da. dette er jo protip om du vil virke så amatør som mulig, og gir ett relativt dårlig første inntrykk. det er klart hun ikke vil stole på en fotograf som spør om slike ting i forveien. når du er der later du som du hele tiden vet hva du gjør. det gir alltid modellen mere tillit til deg. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Ja, da er det gjort. Bildene ble ikke eksepsjonelt gode, men det har ikke så mye å si. Var litt ekkelt å dirigere en dame som henne, så jeg var vel litt besjeden. Men hun var veldig grei og visste hva hun skulle gjøre. Så alt i alt gikk portrettintervjuet ganske bra Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Post bildene da? =) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Hun vet vel litt mer om portretter enn deg ja Aak. Hadde du det morro? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Gidder ikke starte en ny tråd, så spør her: Hvordan så denne ut? http://www.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=5...cleCondition=-1 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Var ikke spesielt fin da. Litt for firkanten, og ser ut som om den er litt gammel. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Klarer ikke bestemmer meg, fast 30mm/50mm eller en mellom 17-70mm Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Klarer ikke bestemmer meg, fast 30mm/50mm eller en mellom 17-70mm Fast 50. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Var ikke spesielt fin da. Litt for firkanten, og ser ut som om den er litt gammel. "Litt for firkantet" ? Klarer ikke bestemmer meg, fast 30mm/50mm eller en mellom 17-70mm Hva skal du bruke det til da? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Klarer ikke bestemmer meg, fast 30mm/50mm eller en mellom 17-70mm Jeg er mer tilhenger av fast 30mm. Dette fordi det er en brennvidde som egner seg til mange ting; en 50mm blir fort veldig trang. 17-70 zoom er veldig anvendelig sak når man må reise lett. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå