Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Hmm... kan låne Magnar Fjørtofts bok "Digital Fotografi i Praksis" på biblioteket, men 2008-utgaven er utlånt fram til slutten av Januar, mens 2007-utgaven er "på hylla".

Vet dere om det er noe vesentlige forskjeller på de to utgavene?

Jeg tenker å låne for å sjekke hvordan boken er, og er den bra, så kjøper jeg den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm... kan låne Magnar Fjørtofts bok "Digital Fotografi i Praksis" på biblioteket, men 2008-utgaven er utlånt fram til slutten av Januar, mens 2007-utgaven er "på hylla".

Vet dere om det er noe vesentlige forskjeller på de to utgavene?

Jeg tenker å låne for å sjekke hvordan boken er, og er den bra, så kjøper jeg den.

De to utgavene er mer eller mindre identisk. Synes 2007 utgaven har finere cover ;) Så det er ingen grunn til måtte låne det nyeste der i gården.

Tom

Lenke til kommentar
znip

De to utgavene er mer eller mindre identisk. Synes 2007 utgaven har finere cover ;) Så det er ingen grunn til måtte låne det nyeste der i gården.

Tom

Takk for hjelpen, da får vi se om vi får plukket med oss boken en gang når jeg har tid. (forhåpentligvis før nyttår)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
HUMZ, back up diskene mine oppfører seg ikke som de skal (scary shit).

Vet at filene er der, og når jeg høyreklikker og ser på disken fra Min Datamaskin, så er de der. Men de er ikke der når jeg faktisk går inn på disken. Og Lightroomen ser de heller ikke ! Help ?

Noen som har rotet i katalogenen dine. Dvs filene er der men selve katalogen som forteller hvor filene er kan være korrupt. Bare ikke skriv inn nye filer på den disken, da kan du risikere å skrive over noe.

Klarer du å få en backup av greien før du setter i gang med noe gjennoppretting?

Lenke til kommentar

Da er årets resultater inne. Først den jeveste prisen, prisen til den som er blitt årets akamerist, kongen (uten makt) av Akam.

Årets Akamerist

3. K-ryeng (12 stemmer, 6,25 %)

2. Simon Aldra (21 stemmer, 10,94 %)

1. Tomsi42 (65 stemmer, 33,85 %)

Tom er forumets altmuligmann. Tom er det man kaller et household name, han har vært en ildsjel som har betydd mer for forumet enn kanskje noen andre. Det var liten tvil om hvem som kom til å bli årets akamerist, om det ikke ble Tom ville nok mange forestille seg at det var snakk om en fikset avstemning.

Årets Fotograf

3. cruelphotography (15 stemmer, 9,20 %)

2. DeViSoR (19 stemmer, 11,66 %)

1. ingardj (26 stemmre, 15,59 %)

Ingar har vært en av de mest markante fotografene i Akamforumet, og har sjarmert hele Akam-familien med vakre stilleben og tynn dybdeskarphet. Ingar tar den typen bilder som ville gjøre seg like bra på veggen hos statsministerens kontor som på toalettet til Otto fra Snåsa!

Årets Hjelper

3. TorbjørnT (11 stemmer, 7,80 %)

2. Trondster (12 stemmer, 8,51 %)

1. Simon Aldra (15 stemmer, 10,64 %)

(1. Tomsi43 (37 stemmer, 26,24 %) - Tomsi42 vinner Årets Akamerist, og frasier seg derfor automatisk Årets Hjelper.)

Simon er en gærn nordnorsk moderator med en fasinasjon for foto, historie og whisky. Hvorfor han er blitt årets hjelper er helt uforståelig, men han er ganske glad for det.

Vi gratulerer alle vinnerne (med unntak av Årets Hjelper, hva faen?), og håper like mange deltar neste år!

Antallet stemmer er 104.

God Jul! :xmas:

Lenke til kommentar

Som jeg skrev i den andre tråden:

Gratulerer til alle tre.

Jeg har jo skryti av deg som moderator tidligere, simon. Og når du er så engasjert på fotoforumet så er du i min mening en verdig vinner. Så legg bak deg den falske beskjedenheten og nyt den velfortjente æren. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...