:Francis: Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Huff, er krevende kalt altså minus 15 grader ute og det snør, men jeg ønsker fortsatt en liten fototur. Noen tips til metoder for å unngå fukt o.l på kameraet, hva gjør dere når dere er ute og tar bilder? Jeg ramlet overende på fjellet idag, og F5 + 16/2.8 tok seg en dyp dukkert ned i snøen. Jeg tørket bort det verste og fortsatte å fotografere. Så lenge man passer på å temperere kameraet på vei inn (og på vei ut hvis det snør), så går det meste bra. Stefaren min fortalte at de som hadde kamera med seg på vintertur på folkehøgskolen, ble anbefalt å la kameraveska ligge utenfor teltet iløpet av hele turen. På den måten slapp man å tenke på problematikken i det hele tatt. Francis Endret 20. desember 2009 av :Francis: Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg fant en post jeg hadde postet i 2005 hvor jeg mente det var en god ide å feste en 1.5 liter brusflaske med bensin til en pinnerakett. Ung og dum! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg fant en post jeg hadde postet i 2005 hvor jeg mente det var en god ide å feste en 1.5 liter brusflaske med bensin til en pinnerakett. Ung og dum! Høres morsomt ut. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Endelig juleferie, så da var det kanskje på tide på å vende tilbake til chattetråden. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg fant en post jeg hadde postet i 2005 hvor jeg mente det var en god ide å feste en 1.5 liter brusflaske med bensin til en pinnerakett. Ung og dum! Høres morsomt ut. Farlig muligens. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Endelig juleferie, så da var det kanskje på tide på å vende tilbake til chattetråden. Og en liten fototur ut med meg snart? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 det er litt slapt her på forumet nå.. Ingen som fyrer til canon vs nikon diskusjoner eller noe. Ikke en gang "poe" får lov til å diskutere.. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg har forresten noen ideer om kalender for 2011, med bilder fra 2010, dersom det er interesse for å høre dem. Det tar vi gjerne imot. Tom Foreslår følgende til kalender for 2011, med bilder fra 2010: I juli velger hver person, som ønsker å ha et bilde med i kalenderen, ett bilde for vinteren, og ett for våren. I desember velger man nok en gang ut to bilder, denne gangen ett for sommeren og ett for høsten. Da har man kun 4 bilder pr pers å måtte velge i. Dette for å begrense utvalget og jobben til de som tar på seg arbeidet med å sette sammen kalenderen. Dette såklart bare dersom man vil ha en kalender som har typiske bilder for hver måned. Ønsker man å gå litt mer abstrakt, så er det selvfølgelig en mulighet det også. Altså at man hver måned har en konkurranse, der månedens bilde blir neste års kalenderbilde for gjeldende måned, samme hva motivet måtte være. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Vi var og hogde juletre i skogen vår (ja, vi har en del "skog") i dag og var på gravene til oldefar/mor, og i den anledning ble jeg dratt med av mine foreldre for å "ta bilder". Gikk egentlig ganske greit, men når det er -8, så sliter jeg med fingrene altså. Det var knot og kaldt å måtte ta av hansker for så å knote enda mer med å stille inn kameraet. Jeg har ikke akkurat nok rutine til å finne de rette innstillingene på veien i bilen, akkurat så resultatet ble forfrosne fingre, og forhåpentligvis noen helt ok bilder. Tenkte mer på å ta bildet raskest mulig enn å få de rette innstillingene og komposisjon. :!: Så tips til vinterfotografering? (Tenker mer praktisk enn fototeknisk, men begge deler kan være kjekt å lære mer om) Endret 20. desember 2009 av Xtra Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Lekt litt med blitsen i dag. JPEG rett fra kamera. Jepp, jeg vil ha stativ og paraply.. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Endelig juleferie, så da var det kanskje på tide på å vende tilbake til chattetråden. Og en liten fototur ut med meg snart? Hjemme på Kolbotn nå. "Dessverre" Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Kom deg tilbake til Bergen gutt Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Er det ikke kaos i Bergen nå da? Skal man der etter da? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Er det ikke kaos i Bergen nå da? Skal man der etter da? Det er alltid kaos i Bergen Tom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Å si at det er kaos i Bergen er som å si "bråkete bergenser". Psst, ikke si noe til Dotten, da halshugger han meg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Å si at det er kaos i Bergen er som å si "bråkete bergenser". Psst, ikke si noe til Dotten, da halshugger han meg. De bråkete bergenserene har de kastet ut av byen for lenge siden - de er i Oslo Strengt tatt så er det vel generellt kaos over hele landet nå - det er jo juleaften om 4 dager. Er dere ferdige med gavehandelen da? Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Har de viktigste (og vanskeligste) igjen, men jeg har heldigvis fri i hele neste uke, så det skal vel bli en ordnings. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Da har jeg en gladnyhet til alle forumbrukere Redaksjonen for Akamboka har nå plukket ut bilder til kalender for neste år. Det eneste som står igjen er å innhente tillatelse til å bruke disse, noe jeg ser nærmest som en formalitet iom at bildene allerede er frigjort for bruk i boka. Forusettinga for å få den ut i romjula er at den leveres NÅ. Så jeg skal legge legge bildene inn i bestillinga i kveld. Prisen blir 100 kroner. Hele beløpet går til UNICEF sitt arbeid med barns rettigheter. Egen tråd om dette her. Hyggelig og ikke minst praktisk om folk melder interesse for kjøp der Endret 20. desember 2009 av fototim Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 De bråkete bergenserene har de kastet ut av byen for lenge siden - de er i Oslo Huh? Sist jeg sjekket var det fremdeles rundt 250000 igjen? ;-) Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Ferdig med gaver og ting, gjenstår kun å se om får tak i Akam boka i Porsgrunn onsdag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå