:Francis: Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Bruker halvsyntetisk nå. Skal lese hva som anbefales i manualen. Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Bruker halvsyntetisk nå. Skal lese hva som anbefales i manualen. Francis Har aldri brukt noe annet enn Mobile One. Dyrt men bra ... Tom Lenke til kommentar
fototim Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 *Hvor mye ekstra olje er det sannsynlig at bilen min brenner hvis jeg skifter fra halvsyntetisk til helsyntetisk olje? Bilen min er en 93 modell Mitsubishi (litt over 360k på klokka) som i utgangspunktet bruker en del olje. Francis Jeg bruker stort sett billigolje, siden jeg kjører gammel bil. Ser ikke det store poenget med å bruke store summer på olje på et vrak. Men det er meg og min vurdering, gjerrigpomp som jeg er Men nok om meg. Mange hevder at forbruket øker hvis du bytter til en annen type olje, uansett hvilken vei du bytter. Dette skal være et forbigående fenomen, har noe med at motoren må gå/slite seg til litt før det blir optimalt. Poenget var at man kanskje skal være forsiktig med å gjøre seg opp raske konklusjoner, umiddelbart etter et skifte. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Men jeg står fast på at EP-2 er et bedre valg i kombinasjon med 20/1.7. IS er digg å ha. IS er kjekt å ha, men en pålitelig AF er langt viktigere (for meg i hvert fall). Men jeg må si at 20/1.7 virkelig ser fin ut. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Pålitelig? Jeg kan si mye om AFen til EP-2, men ikke at den er upålitelig. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Med forbehold om at jeg ikke har lest en eneste stning om EP-2s AF, så gjetter jeg på at Arnold med "pålitelig" mener "en AF som sørger for at motivet er i fokus når man trenger det" ...og så klarer vi sikkert å diskutere hva det betyr, i all evighet... Er det forøvrig noen som har fått de klamme potene sine på D3s ennå? Nikon Pro snakker om forbedret kontrasbasert følgefokus i filmmodus - noen erfaringer? Endret 19. desember 2009 av Anew Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Noen som driver med film her? skal redigere en film, men Adobe Premiere CS3 takler ikke MTS formatet, må konvertere og bruker Xilisoft HD Videokonverter... Men kva format er best kvalitet? WMV, MOV, MPEG, MP4 eller fleire? Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Pålitelig? Jeg kan si mye om AFen til EP-2, men ikke at den er upålitelig. Utsagnet mitt baserer seg på en antakelse (og rykter) om at EP-2 sin AF ikke er nevneverdig bedre enn EP-1 med oppdatert firmware. I så fall er ikke AF'en rask nok til å ta bilder av bevegelige mål (les:unger), og dessuten relativt ubrukelig i mørket. Her rapporteres GF1 å være merkbart bedre. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Ad krangling om hvilket kameramerke som er best - tror det kan bli en fin matrise noe a la denne fine oversikten over hvordan fanboys ser forskjellige operativsystemer.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Ad krangling om hvilket kameramerke som er best - tror det kan bli en fin matrise noe a la denne fine oversikten over hvordan fanboys ser forskjellige operativsystemer.. Sånn ser en Canoniker fra sitt ståsted alle andre kamerafabrikanter Endret 19. desember 2009 av Nautica Lenke til kommentar
ET! Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Hmm, hva skal jeg stille 5d mkIIen til sRGB eller Adobe RGB? (bruker uansett kun RAW) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Hmm, hva skal jeg stille 5d mkIIen til sRGB eller Adobe RGB? (bruker uansett kun RAW) Betyr egentlig ikke så mye - du kan ombestemme deg i RAW-konverteringen. Har du skjerm som kan vise Adobe RGB, og du trykker/printer et sted som bruker Adobe RGB - bruk Adobe RGB. Skal bildene havne opp på web? Bruk sRGB. Japan Photo trykker forresten med sRGB. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Artig sak, Trondster. Likte synet linux-folket har på M$. ET!, jeg har alle kameranee mine innstilt på sRGB. Kjøpte meg nytt leketøy i går: Skal få testet den i morgen. Tom Lenke til kommentar
ET! Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Joa, visste jo at vi (JP) brukte sRGB. Men godt å få det bekreftet at en kan ombestemme seg i raw-konverteren. Kan min Macbook pro 15¨ (unibody) vise Adobe RGB på laptopskjermen? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Kan min Macbook pro 15¨ (unibody) vise Adobe RGB på laptopskjermen? Neppe. Det er fortsatt ikke mange skjermer som kan vise hele aRGB-rommet. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Sant det - og særdeles få som kan vise en stor andel av Pro Photo RGB. Min skjerm kan vise 96% av aRGB, så jeg bruker det. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 MBP viser ikke sRGB fullt ut engang så det er lite vits å prøve seg på aRGB eller større fargerom. Det er ingen fargerom i råfilen på ditt 5D MkII. Det som skjer er at verdiene i råfilen tilpasses et fargerom. Derav ingen "angrerett" på fargerom om du benytter deg av det ene eller det andre, men rett og slett spørsmål om hvilken konvertering man vil benytte seg av. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Artig sak, Trondster. Likte synet linux-folket har på M$. ET!, jeg har alle kameranee mine innstilt på sRGB. Kjøpte meg nytt leketøy i går: Skal få testet den i morgen. Tom Greit å ha etter LITT for mye whisky... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 MAn kan ikke få for mye whisky. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 DET e nu en anna sak.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå