Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var den på plass!

Elsker bildene i den. Så rå og ekte. Det meste skutt på film og lite etterbehandlet.

Kornstruktur er veldig tydelig og Peter Beste bryr seg virkelig ikke om motivet er

ute av fokus eller ikke - godt gjennomført! Hadde ikke vært helt det samme om hvert

bilde hadde perfekt fokus, eksponering og komposisjon.

4191839493_39527139cb_m.jpg

4191946371_b1c53ebf42_m.jpg

Endret av gorpium
Lenke til kommentar

Hmm, jeg rotet litt med den boken, den er skrevet av Jay Dickman og Jay Kinghorn... forvirrende med to forfattere med samme navn, men begge to bruker Oly. :p

Kinghorn bruker visstnok 2x E-3 og en E-520 som backup. (er en del i boken som er "My Camera Gear" eller noe sånt)

Men men nok om det, i og med at det er forholdsvis kaldt ute nå, hvordan er det med speilrefleks og fotografering ute nå som temperaturen ofte er under nullpunktet?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Du kan ikke tenke sånn. Hardware-prisene er alltid i fall. Trenger du det? (Les: Har du veldig lyst på det?)

I så fall kjøp det.

Grei regel ;)

Jeg ser at NAS-en min (QNAP 209 II) oppførerseg skikkelig nå; så jeg har lyst å spandere to stk 2GB på den. Som settes i RAID 0. Da har jeg backupen løst for et par år fremover. For det finnes vel ikke større enn 2GB å få kjøpt ...

Husker de gode gamle dagene da jeg kjøpte min første harddisk til en fornuftig pris. 120MB til1200,- :) Det var tider det.

Tom

PS. OT- jeg var flink og ringte noen i dag. Kan anbefales.

Lenke til kommentar
Du kan ikke tenke sånn. Hardware-prisene er alltid i fall. Trenger du det? (Les: Har du veldig lyst på det?)

I så fall kjøp det.

Hehe neida, men nye produkter med utrolige spesifikasjoner dropper veldig i pris på kort tid før de havner på et mer stabilt prisgrunnlag.

Dog igjen trenger jeg mer plass. Er egentlig litt desperat etter mer plass. Nå som .tif filene fra 5DII når en del MB slukes den ledige plassen.

Lenke til kommentar
Jeg ser at NAS-en min (QNAP 209 II) oppførerseg skikkelig nå; så jeg har lyst å spandere to stk 2GB på den. Som settes i RAID 0. Da har jeg backupen løst for et par år fremover. For det finnes vel ikke større enn 2GB å få kjøpt ...

Tom

2GB,ikke rare greier og forholde seg til et par år fremover,spesielt når man skal lagre bilder/video ;)

Lenke til kommentar
Har fått inntrykk av at de som regnes for å være "best" bruker Canon eller Nikon. Ikke at det skal ha noe å si, men det bare virker slik.
Jeg bruker også Olympus så det stemmer nok ikke.

En dyktig proff fotograf og bekjent Tarjei E Krogh ble Olympus bruker for kort tid tilbake, og han er strålende fornøyd så langt. Har meldt overgang fra Canon.

Lenke til kommentar
Hehe neida, men nye produkter med utrolige spesifikasjoner dropper veldig i pris på kort tid før de havner på et mer stabilt prisgrunnlag.

Over tid er det ganske mye å spare på å kjøpe de produktene som er så kjipe at de akkurat ikke forsvarer premium-prising. I dag betyr vel det disker på 1TB eller 1.5TB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...