Euklid Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Film om Polaroid fra Charles og Ray Eames. Verdt noen minutter. http://vimeo.com/6820896 Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Da var den på plass! Elsker bildene i den. Så rå og ekte. Det meste skutt på film og lite etterbehandlet. Kornstruktur er veldig tydelig og Peter Beste bryr seg virkelig ikke om motivet er ute av fokus eller ikke - godt gjennomført! Hadde ikke vært helt det samme om hvert bilde hadde perfekt fokus, eksponering og komposisjon. Endret 17. desember 2009 av gorpium Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Det er muligheter for å bli rockefotograf - man skal være på riktig sted til riktig tid.. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Fy steike! Det er litt av en "break-through". Da har jeg fått lysmåler, endelig. En Sekonic L-358. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 "Yaaay" - blir take-away i kveld også... (Bildene er fra i går, da) Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Hmm, jeg rotet litt med den boken, den er skrevet av Jay Dickman og Jay Kinghorn... forvirrende med to forfattere med samme navn, men begge to bruker Oly. Kinghorn bruker visstnok 2x E-3 og en E-520 som backup. (er en del i boken som er "My Camera Gear" eller noe sånt) Men men nok om det, i og med at det er forholdsvis kaldt ute nå, hvordan er det med speilrefleks og fotografering ute nå som temperaturen ofte er under nullpunktet? Endret 17. desember 2009 av Xtra Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 For å si det sånn: Av de tre elektroniske tingene (telefon, bærbar og kamera) på soverommet mitt i morrest var kameraet det eneste det var liv i. Sto -21 på gradstokken ute da jeg vokna, og med vinduet på vidt gap hele natta var det neppe noe varmere på soverommet. Var ikke helt lett å få seg til å stå opp. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Kameraet mitt sto påslått i bilen når jeg var på skolen idag. Ble sikkert 10-15 minusgrader der inne. Kameraet funket fjell ^^ Endret 17. desember 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Bare husk på og la kamera akklimatisere seg før dere tar det ut av bagen. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Hmmm... vurderer sterkt en 2 TB intern harddisk, men det kjipe er at prisen på sånt stuper. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Du kan ikke tenke sånn. Hardware-prisene er alltid i fall. Trenger du det? (Les: Har du veldig lyst på det?) I så fall kjøp det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Du kan ikke tenke sånn. Hardware-prisene er alltid i fall. Trenger du det? (Les: Har du veldig lyst på det?) I så fall kjøp det. Grei regel Jeg ser at NAS-en min (QNAP 209 II) oppførerseg skikkelig nå; så jeg har lyst å spandere to stk 2GB på den. Som settes i RAID 0. Da har jeg backupen løst for et par år fremover. For det finnes vel ikke større enn 2GB å få kjøpt ... Husker de gode gamle dagene da jeg kjøpte min første harddisk til en fornuftig pris. 120MB til1200,- Det var tider det. Tom PS. OT- jeg var flink og ringte noen i dag. Kan anbefales. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Du kan ikke tenke sånn. Hardware-prisene er alltid i fall. Trenger du det? (Les: Har du veldig lyst på det?) I så fall kjøp det. Hehe neida, men nye produkter med utrolige spesifikasjoner dropper veldig i pris på kort tid før de havner på et mer stabilt prisgrunnlag. Dog igjen trenger jeg mer plass. Er egentlig litt desperat etter mer plass. Nå som .tif filene fra 5DII når en del MB slukes den ledige plassen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg ser at NAS-en min (QNAP 209 II) oppførerseg skikkelig nå; så jeg har lyst å spandere to stk 2GB på den. Som settes i RAID 0. Da har jeg backupen løst for et par år fremover. For det finnes vel ikke større enn 2GB å få kjøpt ... Tom 2GB,ikke rare greier og forholde seg til et par år fremover,spesielt når man skal lagre bilder/video Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 2GB,ikke rare greier og forholde seg til et par år fremover,spesielt når man skal lagre bilder/video Bør holde til de bildene jeg har tatt, som er skilkkelig bra Får kanskje satse på 2TB da ... Tom Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Bør holde til de bildene jeg har tatt, som er skilkkelig bra Da sitter du sikkert med 16MB-kort fremdeles. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Fudge! Har brukt litt for mye den siste uken. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Da sitter du sikkert med 16MB-kort fremdeles. Tror jeg har et par liggendes et sted ... Har tatt digitale bilder siden 1999 ... Tom Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Har fått inntrykk av at de som regnes for å være "best" bruker Canon eller Nikon. Ikke at det skal ha noe å si, men det bare virker slik.Jeg bruker også Olympus så det stemmer nok ikke. En dyktig proff fotograf og bekjent Tarjei E Krogh ble Olympus bruker for kort tid tilbake, og han er strålende fornøyd så langt. Har meldt overgang fra Canon. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Hehe neida, men nye produkter med utrolige spesifikasjoner dropper veldig i pris på kort tid før de havner på et mer stabilt prisgrunnlag. Over tid er det ganske mye å spare på å kjøpe de produktene som er så kjipe at de akkurat ikke forsvarer premium-prising. I dag betyr vel det disker på 1TB eller 1.5TB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå