Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hva er galt med butikken?

 

Alltid like morsomt å komme inn å se hvem av de bak kassa som har trukket det lengste strået og får ekspedere meg (prakke på meg masse rare ting)

 

Sn0dig: Ring de!

 

Jeg får vel heller gjøre det, men har ikke tid i morgen, da er det begynnelse på medie-eksamen og jeg "må" sitte på skolen til 8 (ugh...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du, uten å vite, er i stand til å skape mesterverk i farger, så er uvitenhet din styrke. Men om du ikke er istand til å skape mesterverk i farger ut ifra din uvitenhet, så er du på utkikk etter kunnskap.

 

-

 

Lager du noe bra uten å kunne noe om det, er det å ikke kunne noe om det, din styrke. Men om du ikke klarer noe, så er du på leting etter kunnskap.

 

Rett?

Ikke helt. Poenget er at hvis du har talent så trenger du ikke kunnskap, men hvis du ikke har talent så trenger du kunnskap.

 

Så selv om du har talent (har fått skryt for komposisjon uten å lære deg noe om det), så er det ikke nødvendigvis noen god anbefaling for andre å gjøre det på samme måten.

Lenke til kommentar

Aaah, sitter her uenig med meg selv!

 

I morgen er det lønningsdag, og følgende skal bli kjøpt inn i løpet av den kommende uka:

 

PC til 10k

 

Nikon SB-800

Nikon MB-D10

Kenko mellomringsett 12, 20 og 36mm

 

PC-en er bestilt, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med fotoutstyret. Har mulighet å kjøpe Nikon SB-800 for 1900, av en som kjøpte sin i Januar i år, maks 100 eksponeringer med den.

 

Det er det samme som det koster fra Statene, inkl moms, men uten frakt.

Jeg må bestille Kenkosettet fra USA, men spørsmålet er om jeg skal kjøpe MB-D10 derifra, eller om jeg skal kjøpe det i Norge. Skal jeg da slenge med en SB-800, og få alt nytt?

 

Jeg sparer mye, men jeg må vente litt ekstra for å få noen til å bestille for meg.

 

Ikke helt. Poenget er at hvis du har talent så trenger du ikke kunnskap, men hvis du ikke har talent så trenger du kunnskap.

 

Så selv om du har talent (har fått skryt for komposisjon uten å lære deg noe om det), så er det ikke nødvendigvis noen god anbefaling for andre å gjøre det på samme måten.

 

Ok, tok den nå...

Lenke til kommentar

Pc er jo greit å få i hus snarest da de somregel tar noen dager å få personifisert skikkelig.... :)

 

Greit å ha det klart til alle nye bilder kommer... hehe..

 

Vil også legge til at jeg er meget mye mer fornøyd med japanfoto vs fotovideo i trondheim/lå i trondheim før... Synes det er utrolig mye mer vennlige folk inne på jp i forhold til hva jeg noen gang opplevde på fotovideo når de var i byen.

 

 

Hva koster en mb d10 ferdig inn fra usa forresten?

Endret av chris300
Lenke til kommentar
Pc er jo greit å få i hus snarest da de somregel tar noen dager å få personifisert skikkelig.... :)

 

Greit å ha det klart til alle nye bilder kommer... hehe..

 

Vil også legge til at jeg er meget mye mer fornøyd med japanfoto vs fotovideo i trondheim/lå i trondheim før... Synes det er utrolig mye mer vennlige folk inne på jp i forhold til hva jeg noen gang opplevde på fotovideo når de var i byen.

 

 

Hva koster en mb d10 ferdig inn fra usa forresten?

 

Så absolutt, når jeg skulle kjøpe sekk lot de meg ikke låne utstyret de hadde for å sjekke om sekken passet, og jeg måtte ha med alt av utstyret for å se om det passet. Smart, når jeg skulle kjøpe sekk for å kunne ha med alt utstyret rundt om kring.

 

Fotovideo skal ha at de var en smule mer "proff" en japanphoto (som har et stort utvalg utskrift, kompakt og bildebøker) og hadde STOR hovedvekt på SLR, gjerne litt mer enn en familiefar.

 

Ja PC kommer før helga om jeg er heldig, men foreløpig har jeg ikke plass til den, og heller ikke snøring om hvordan de skal settes sammen.

 

1200,- uten moms, 1500,-med moms, + noe frakt på et par 100 (?)

Lenke til kommentar

Vinglepetter!!! :idea:

 

sjekka bhphoto å kom frem til ca 1700kr ferdig med moms og porto.

 

kikka også på batteri og ser de har 2typer batteri av typen Nikon EN-EL4. den originale på 2500mah og den uorig på 2600mah.

 

hva vil det utgjøre i praksis? er det lenger levetid på de orig eller noe? om noen vet? :)

Lenke til kommentar

Dæven... etter bare 2 døgn, til og med i helgen, er 35/1,4 AIS'en min ankommet tollen i Norge. Den ble sendt fra Taiwan på lørdag og er registrert ankommet til tollen klokken 8 i dag morges (mandag). Imponerende!

 

Da spørs det bare hvor lang tid de skal sitte å ruge på den før de får gjort sin jobb...

Lenke til kommentar
Dæven... etter bare 2 døgn, til og med i helgen, er 35/1,4 AIS'en min ankommet tollen i Norge. Den ble sendt fra Taiwan på lørdag og er registrert ankommet til tollen klokken 8 i dag morges (mandag). Imponerende!

 

Da spørs det bare hvor lang tid de skal sitte å ruge på den før de får gjort sin jobb...

 

Kan ta sin tid det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...