Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Life sucks! Jeg kom over en fotograf for noen måneder siden, så 3 videoer og ferdig med det. Denne uken har jeg sett flere videoer og lest litt om denne fotografen. En utrolig rå fotograf, sinnsyk god på lys og en av de beste på å lære bort. Ingenting var "hemmelig", han lærte bort alt han kunne og kom over. Han døde i 2005 etter å ha kjempet mot kreft i 3 år. :cry: Selvfølgelig er dette mest synd for familie og venner av den avdøde, men jeg tenker på hvor mye kunnskap som har gått tapt. Han var "The master of masters" og ville vært "sjæf" idag. Allerede i 1998 brukte han digital kamera, ikke p.g.a. kvaliteten, men p.g.a. workflow. Han brukte digtalt til stockphoto's og lette reklame jobber som ikke skulle forstørres. Normalt brukte han storformat(Sinar 8*10) og mellomformat(Hasselblad 6*6) blant annet. Trur faktisk han også brukte Nikon småbildeformat. Synd å si det, men hadde han levd idag så ville han ha brukt D3X :huh:

Hvem snakker jeg om?

Noen som vet?

Dean Collins. Har sett det som er lagt ut på youtube, du merker at han er profesjonell på hvor effektivt han snakker :!: Har "fått tak i" 4DVD-settet, men har litt lyst til å kjøpe det også - bare synd at $179 (er vel 30% avslag akkurat nå) er litt mye penger. Men, en viss sum av det går til en slags kreftforening, så det gjør det litt lettere igjen. Også er det vel opp mot 7 timer med forklaring av shoots, basic tips osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

RIKTIG! Dean Collins :thumbs:

Hadde håpet på at ingen tok den.

Har nettopp "fått tak i" 4DVD settet jeg også, har sett alt. The Best of Dean Collins on Lighting. Fikk du tak i den før eller etter 10. des. kl. 17:30? Hadde faktisk en kraftig ratio, 2,93GB ned og 50+GB opp, glemte å slå av :blush: Har meldt meg inn på Software Cinema siden. Skal kjøpe en online video og en DVD.

Det er Photoshop priser for beste photoshop lærer og photoshop stipend i Dean Collins sitt navn.

Alle som ikke har hørt om Dean Collins bør se videoene.

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Flere videoer her og her....

Endret av Ildhode
Lenke til kommentar
Det er vel bare et svar på slikt ...

Gratulerer. Du har herved telletråden i topp 5 på "dine innlegg" i overskuelig framtid.. :evil::tease:

..Men ja - en tråd for de med seriøse fritidsproblemer.. ;)

#mine innlegg-admistrer-lagre endringer#,da skulle problemet være løst.

Ser at noen tar den telletråden veldig seriøst :hmm: folk er rare.

Er det bare meg som ikke skjønner hvor og når vinnerne av julekalenderen her på Akam blir offentliggjort?

Når konkurransen er over "står" det visst. Og vil tro det er etter 24.des :p

Kalenderen varer helt til nyåret,så kan hende at det ikke skjer noe før da.

Lenke til kommentar
Ser at noen tar den telletråden veldig seriøst :hmm: folk er rare.

Det er noen som tar fotografering seriøst også. Det er vel de som synes at dere er rare også.

Som jeg sa til gjerningsmennene: Tråden er kanskje ikke den viktigste på forumet. Men brukerne som deltar i den er like viktige for oss som dere og andre brukere. Vi ville reagert akkurat på samme måten om noen ødela Akam-chatten for dere. Vårt mål er at alle brukere så langt mulig skal trives på forumet, enten det er Nikon eller Xbox eller Liverpool eller Fremskrittpatiet som er deres lidenskap. Synes man en tråd er meningsløs, så er det bare å ignorere den, spesielt når den befinner seg i en katgori man ikke vanker i til vanlig uansett.

Kommentarer tas på PM, ikke i tråden.

Geir :)

Lenke til kommentar

Dumme meg ...

At jeg ikke har tenkt på at Manfrotto har oppheng for papir som kan festet direkte i veggen. Jeg har utsatt kjøp fordi jeg hadde sett det for meg at jeg måååtte ha gulvstående stativer for å henge opp bakgrunner.

Får legge en bestilling hos Interfoto. Brukt litt for mye penger på ting nå. :/

Lenke til kommentar
Dumme meg ...

At jeg ikke har tenkt på at Manfrotto har oppheng for papir som kan festet direkte i veggen. Jeg har utsatt kjøp fordi jeg hadde sett det for meg at jeg måååtte ha gulvstående stativer for å henge opp bakgrunner.

Får legge en bestilling hos Interfoto. Brukt litt for mye penger på ting nå. :/

link til oppheng?

Lenke til kommentar
Interfoto har den også, men det blir dyrt å fylle den med ruller. 800 kr per rull + 1200 kr per rullfeste gange seks. :p

Ikea sine rullegardiner funker ok en stund da , eller?

Ugg.. mennesker med veldig mørk hud snakker ikke godt sammen med TTL-systemet.

Det var en bra løsning på dette av en fyr inne på Strobist... *lete*

Et stykke ned på denne side i artikkelen skriver han om noe lignende

Edit: så var det den linken da :phttp://strobist.blogspot.com/2007/07/light...-highlight.html

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Interfoto har den også, men det blir dyrt å fylle den med ruller. 800 kr per rull + 1200 kr per rullfeste gange seks. :p

Ugg.. mennesker med veldig mørk hud snakker ikke godt sammen med TTL-systemet.

Edit: så var det den linken da :phttp://strobist.blogspot.com/2007/07/light...-highlight.html

Rullegardinene har fungert greit lenge nå, men det er for tidkrevende å retusjere den sømløs om jeg fester to sammen for helportrett.

Takk for linken! Dessverre er dette spontane bilder, så ikke mulighet for å kontrollere lyset så mye.

Lenke til kommentar

Ugg.. mennesker med veldig mørk hud snakker ikke godt sammen med TTL-systemet. :nei::yucky::laugh::no::lol: :!:

Seriøst!? :wallbash:

Han er ikke "en fyr inne på" Strobist, han er strobist.com og han heter David Hobby. David Hobby nevner en annen fotograf(det første bildet, den med billjardkula), samme fotograf ble nevnt i flere tråder lenger opp. Leser dere ikke tråder som postes før deres egne?

Man fotograferer ikke hvite og mørke mennesker forskjellig. De fotograferes likt! Forskjellen er at 3-dimensjonalitet defineres forskjellig. Hvite mennesker med skygge og mørke mennesker med høylys. Og hvorfor bruker dere TTL?! Jeeeesssus! :cry:

-Takk for meg-

Lenke til kommentar
Mon tro om Tom pådro seg en ban der? :) Hr. Moderator var jo rimelig klar på at videre trolling i den tråden ville medføre juleferie.

Hadde vært småmorsomt om Tom var bannet når han blir utropt til årets Akamist og årets hjelper... :fun:

Det kan vel ligne på det, ja. Litt morsomt er det jo, faktisk. :D

Seriøst!? :wallbash:

Han er ikke "en fyr inne på" Strobist, han er strobist.com og han heter David Hobby. David Hobby nevner en annen fotograf(det første bildet, den med billjardkula), samme fotograf ble nevnt i flere tråder lenger opp. Leser dere ikke tråder som postes før deres egne?

Man fotograferer ikke hvite og mørke mennesker forskjellig. De fotograferes likt! Forskjellen er at 3-dimensjonalitet defineres forskjellig. Hvite mennesker med skygge og mørke mennesker med høylys. Og hvorfor bruker dere TTL?! Jeeeesssus! :cry:

-Takk for meg-

Du kan ikke mene at du registrerte en ny bruker bare for det ene innlegget der? :p

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...