Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Du har byttet ut din æreverdige Zeiss med en Voigtlander...... Bare fordi du får flere multicoatinghighlights!!!! :tease:

Edit:

For de lyskyndige. Jeg går med tanken på å investere i to lamper med tilhørende stativ og softbox/paraplyer. Jeg ser for meg 400-600 w/s ettersom jeg ikke skal lyse opp svære områder. Jeg har ikke satt en fast pris, men jeg vil nevne følgende "krav":

- "Værtett" - tåler slikt utstyr utendørsbruk i gråværsNorge?

- Batterimulighet - fordyrer dette veldig?

- Trådløs utløsningsmekasnisme (Skyport o.l.)

Noen som har anbefalinger å komme med?

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faen. Må få kjøpt meg en 50mm til uke 50 neste år. Trenger å bli tvunget til fotografering på denne tiden. Kan ikke akkurat si at motivasjonen og inspirasjonen er den største. Ikke koster det så meget for 50mm f/1.8 heller. Nesten så jeg bare slang det med når jeg kjøpte litt småtteristash på onsdag.

Egentlig kan det være utrolig mye kult lys på denne årstiden. Sånn som tåke, lav kveldssol og morgensol, frostrøyk, is, klart vær, storm og uvær osv osv osv..

Lenke til kommentar

Heisann, jeg lurer på en ting om Gorillapod.

Da jeg sannsynligvis kommer til å bruke kameraet en del på fjelltur og til , frister det ikke så veldig å dra på et fullsize-stativ til det formålet der og derfor tenkte jeg evt å kjøpe meg en Gorillapod.

Ser denne koster 399,-. Dette er klart til bruk og bare å sette kameraet rett på?

Og 165gram er veldig overkommelig i sekken på langtur, så det er heller ikke noe å klage på.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Heisann, jeg lurer på en ting om Gorillapod.

Da jeg sannsynligvis kommer til å bruke kameraet en del på fjelltur og til , frister det ikke så veldig å dra på et fullsize-stativ til det formålet der og derfor tenkte jeg evt å kjøpe meg en Gorillapod.

Ser denne koster 399,-. Dette er klart til bruk og bare å sette kameraet rett på?

Og 165gram er veldig overkommelig i sekken på langtur, så det er heller ikke noe å klage på.

Fungerer helt perfekt hvis ikke kamera/objektiv veier mer en 800 Gram totalt.

Lenke til kommentar

Trondster: priceless! :D

Tilbake til mine PC-problemer:

Jeg heller mot å satse på prosessor og systemarkitektur, og har satt opp følgende:

Mobo: ASUS P7P55D PRO, Socket LGA 1156

CPU: Core i7 860

RAM: OCZ DDR3 4 GB Intel® Extreme Edition PC3-106662x2048MB 1333MHz. (7.7.7.20)

Gfx: HD4670 512 MB GDDR3 PCIe 2.0 ATI RV730 XT, GS750 MHz

Her regner jeg med at skjermkortet er rimelig kjipt sammenlignet med resten, men det har også laveste pri. Hva tenker den lokale ekspertisen? Er Hyper-threading verdt kostnaden? Kan spare 700 og gå for i5...

Lenke til kommentar

Anew: Har selv valgt 1366-kort - da kan jeg senere oppgradere til neste års 32nm 6-kjerne om et par års tid. Ville ellers (hvis du liker å spille litt) gått for grafikkort basert på 5770 eller 5750 - Directx 11 gjør det mer framoverkompatibelt.

Tror ellers CPU og hovedkort er helt glimrende. Husk også at 7-7-7-20 1333 MHz i teorien burde gi ~samme absolutte latency som 8-8-8-24 1600.. :)

Lenke til kommentar
Tilbake til mine PC-problemer:

Jeg heller mot å satse på prosessor og systemarkitektur, og har satt opp følgende:

Mobo: ASUS P7P55D PRO, Socket LGA 1156

CPU: Core i7 860

RAM: OCZ DDR3 4 GB Intel® Extreme Edition PC3-106662x2048MB 1333MHz. (7.7.7.20)

Gfx: HD4670 512 MB GDDR3 PCIe 2.0 ATI RV730 XT, GS750 MHz

Her regner jeg med at skjermkortet er rimelig kjipt sammenlignet med resten, men det har også laveste pri. Hva tenker den lokale ekspertisen? Er Hyper-threading verdt kostnaden? Kan spare 700 og gå for i5...

4 Strength 4 stam leatherbelt?

Anew: Har selv valgt 1366-kort - da kan jeg senere oppgradere til neste års 32nm 6-kjerne om et par års tid. Ville ellers (hvis du liker å spille litt) gått for grafikkort basert på 5770 eller 5750 - Directx 11 gjør det mer framoverkompatibelt.

Tror ellers CPU og hovedkort er helt glimrende. Husk også at 7-7-7-20 1333 MHz i teorien burde gi ~samme absolutte latency som 8-8-8-24 1600.. :)

Level 18?

HAHAHA... :p

70-80% av dere her inne MÅ være WoW-nerds :!:

Lenke til kommentar

Takk for tips, Trondster. Jeg har absolutt ikke fulgt med.

....men støtter i7 860 1600MHz minne? Wikipedia indikerer at 1333 er max - eller er det på 1156?

Edit: never mind - jeg er lett å lede, så det blir 1366, i7 920 og 6GB 1600MHz 8-8-8-24... Det kostet ikke mange kronene ekstra. Skjermkort oppgraderer jeg ved behov.

Ildhode: Hæ? Sorry - har ikke plass i livet mitt til online spill. Skal bare ha en maskin til å kverne råfiler... :roll:

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Endelig en kveld med litt fred og ro. Og da spretter vi med glede en Frydenlund Fatøl og slår oss løs med Joy Division. Tidenes råeste band, med tidenes råeste bassist, tidenes råeste trommis, tidenes råeste gitarist og tidenes råeste låtskriver. Sistnevnte trer dog kun inn som andregitarist her. But thats not only only, but but.

http://www.youtube.com/watch?v=AGgaI8UeNLY

Får prøve å komme meg litt ut med kameraet i morgen før sola trekker seg tilbake. Lenge siden jeg har fått fotografert noe særlig nå.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Operation Flashpoint, Borderlands, Fallout 3, Dragon Age, any LucasArts/Sierra, og man gleder seg til Diablo III, men ikke WoW. ;)

Så sinnssykt enig! Kanskje bortsett fra Diablo III. Det første var bra, men der tok det slutt...

Flashpoint er fantastisk, det samme med ArmA (gleder meg til å prøve ArmA II og Flashpoint II), og Fallout 3 var også meget bra. LucasArts/Sierra var kongene på adventure/point'n'click-haugen. Så er det sagt. :D

Lenke til kommentar
Faen. Må få kjøpt meg en 50mm til uke 50 neste år. Trenger å bli tvunget til fotografering på denne tiden. Kan ikke akkurat si at motivasjonen og inspirasjonen er den største. Ikke koster det så meget for 50mm f/1.8 heller. Nesten så jeg bare slang det med når jeg kjøpte litt småtteristash på onsdag.

En lyssterkt 50mm gir mange muligheter i disse tider. Men det er lite lys ute; så man må jobbe litt.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...