tomsi42 Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) EDIT: Trodde du snakka om egen bok jeg. Men reaksjonene under tyder på at det var Akamboka du mente Du skal ikke se bort ifra at det var det han mente ... Nei, men regner med det blir litt lettere neste år siden dere allerede har vært gjennom det en gang. Da vet man om fallgruvene om du skjønner hva jeg mener. Det stemmer forsåvidt. Men jeg tror ikke jeg orker en runde til. Ihvertfall ikke akkurat nå. Tom Endret 9. desember 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Da vet man om fallgruvene om du skjønner hva jeg mener.Ja. Derfor så prøver vi å dytte det over på noen andre Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Trenger du htaccess da? Er det ikke vanlig at index.html ligger før index.php på directoryindex? Vet ikke hvordan wordpress (sine undersider) fungerer om man gjør slik men førstesida burde fungere fint. (host.com/index.php)Ellers kan man gjøre samme med "DirectoryIndex midlertidigindex.html" i htaccess fila. Har prøvd DirectoryIndex midlertidigindex.html index.php, men endte da opp på wordpress-startsiden uansett. Har dok ikke forsøkt å skrive kun midlertidig indeksside, får gi det et forsøk etterpå. Det skal sies at jeg ikke har peiling på hva jeg driver med når det gjelder akkurat dette. Edit: DirectoryIndex navnpåmidlertidigside.html funket perfekt! Vet noen hvordan jeg får tilgang til WP-frontend uten å gå inn på spesifikke poster med denne aktivert? Med andre ord, hvordan komme seg inn på bloggens "startside". Forsøkte "index.php", men ender da opp på samme midlertidige side.. (Beklager masse OT) Edit2: Oppdaget nettopp at jeg med denne infoen i .htaccess ikke får tilgang til frontend i det hele tatt. F.eks www.blogg.com/?p=171 tar meg til den midlertidige startsiden. Og da er jeg vel egentlig like langt. Hjelp..? Det enkleste må jo være bare å lage en katalog som folk ikke kan tenke seg navnet til, ala "test2468", også bare flytte alle filene i den katalogen til hovedkatalogen den dagen den skal publiseres. Eller er ikke Wordpress så enkel å ha med å gjøre? Jeg tror ikke det, og jeg tør ikke å prøve^^ Har ikke wordpress sånn "ut av drift modus" du kan aktivere. SÅ kan du jobbe så mye med siden du vil uten at andre ser det men likevel se siden selv da du kan logge innn via front end.Dette funker knall på mine joomla sider. Hmm, har ikke sett noe slikt så langt, men det hadde jo vært knall om det fantes noe lignende i WP! Får sjekke litt rundt. Takk for alle tilbakemeldinger Endret 9. desember 2009 av _nomad Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Et lite spørsmål. Jeg ser flere har klaget på hvordan jeg legger i bildene i uke 50mm tråden min. De klager på størrelsen! Faktisk blir jeg litt usikker på om de mener bilde som vises i tråden eller bilde som kommer opp når man klikker på det. Jeg linker fra SmugMug og bruker Embeddable Links tilpasset BBCode. For at det skal passe sånt cirka med tumbnail størrelsen som er vanlig i de andre uke 50mm trådene velger jeg den minste størrelsen. I prisnippet skal det da være en tumbnail i tråden og når man klikker på den skal bilde åpne seg i SmugMug og velge den størrelsen som passer best til skjermen til den personen som klikker. Hvis man vil se det enda større så er det mulig å velge det på siden man kommer inn på. Alternativene er - å linke som jeg har gjort men bruke større tumbnail - å linke direkte til et stort bilde og la funksjonen i forumet her tilpasse tumbnailen Grunnen til at jeg ikke har linket direkte til et stort bilde er at jeg da ikke har kontroll over størrelsen på tumbnailen, spesielt når jeg linker bilder i portrettformat kan de bli veldig høye. Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Resize bildet før du laster opp. Med feks shrink-o-matic Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Noen av dere oppe i nord som har fått noen bilder av dette? ..eller er hele opplegget bare tull? Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg linker direkte til en XL-versjon av bildene (jeg bruker også Smugmug). Da blir bildene i portrettformat vist i opprinnelig størrelse, mens bildene i landskapformat blir resizet automatisk for å passe i tråden. Personlig liker jeg ikke å bli sendt til andre sider når jeg klikker på et bilde for å gjøre det større (gjelder både Smugmug og flickr). Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Noen av dere oppe i nord som har fått noen bilder av dette? ..eller er hele opplegget bare tull? Sikker berre nokon som har leika seg med ein laser. Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Noen av dere oppe i nord som har fått noen bilder av dette? ..eller er hele opplegget bare tull? Tull er det nok ikke, er ganske mange forskjellige leserbilder av fenomenet her f.esk: link. Jeg tipper det er Obama som ankommer norge. Sikker berre nokon som har leika seg med ein laser. Det må ha vært en helvetes laser.. Endret 9. desember 2009 av phax Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Noen av dere oppe i nord som har fått noen bilder av dette? ..eller er hele opplegget bare tull? Tull er det nok ikke, er ganske mange forskjellige leserbilder av fenomenet her f.esk: link. Jeg tipper det er Obama som ankommer norge. Det var en russisk rakett! Kanskje den kalde krigen varmes opp igjen, vi bør nok sende opp Lars Monsen å skremme russerne litt. Det er ikke tilfeldig at militæret bygger ned forsvaret i nord på samme tid som Lars Monsen har begynt å kjøre hundeløp der med jevne mellomrom. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Mer info om lyset i nord. Ser ut som om det kan ha vært en rakett, men synes det er litt merkelig uansett. Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 "en stor ring kom fram, som så bredte seg ut, og den sendte en grønn stråle ned mot jorden" Ringen er nok av romskipet som bryter atmosfæren og den grønne strålen er da naturligvis strålen som frakter presidenten ned til planeten. Grunnen til at nord-norge ble valgt som ankomssted er fordi ingen tror på hva de sier uansett. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Kanskje den kalde krigen varmes opp igjen, vi bør nok sende opp Lars Monsen å skremme russerne litt. Det er ikke tilfeldig at militæret bygger ned forsvaret i nord på samme tid som Lars Monsen har begynt å kjøre hundeløp der med jevne mellomrom. «Russland forsøker å invadere Finnmark. 30 millioner døde russere, Lars Monsen fikk skrubbsår på venstre kne.» Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 "en stor ring kom fram, som så bredte seg ut, og den sendte en grønn stråle ned mot jorden" Det er nok en invasjon fra mars ... Tom Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Kanskje den kalde krigen varmes opp igjen, vi bør nok sende opp Lars Monsen å skremme russerne litt. Det er ikke tilfeldig at militæret bygger ned forsvaret i nord på samme tid som Lars Monsen har begynt å kjøre hundeløp der med jevne mellomrom. «Russland forsøker å invadere Finnmark. 30 millioner døde russere, Lars Monsen fikk skrubbsår på venstre kne.» LØGNER! Lars Monsen kan ikke få skrubbsår. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Ser ut som om det kan ha vært en rakett, men synes det er litt merkelig uansett. Kommentar fra en dansk hobbyastronom jeg sendte link til: Prøv at se: ...nederst til højre har du noget, der ligner lysende natskyer /meget/. Lysende natskyer (Noctilucent Clouds, NLC) ligger typisk i 80-100 kilometers højde. If so, ligger spiralen MEGET højere! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 ..Men - er dette test af noe Anti-Obama noe? Eller er det kanskje heller noe Anti-Anti-Obama noe? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Kanskje det var våpnene PST mener Bhatti har bestilt? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 whey, da er det ett Elinchrome Quadra To Go Set + 2 softboxer + en ekstra skyport + paraply/stativ sett på vei til meg i posten Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Endelig ferdig med årets fotobok sendt for trykking - puuuuhÅrets fotobok det er Akamboka 2009 det. Og den ble levert for noen timer siden Gratulerer Mulig jeg gjør det samme i løpet av neste år. EDIT: Trodde du snakka om egen bok jeg. Men reaksjonene under tyder på at det var Akamboka du mente Siden jeg overlater all ære for Akam sin bok til Tom & Co, så gjaldt dette min egen fotobok med utvalgte bilder fra 2009... Men har alltid plass til flere bøker i hylla ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå