Vegard_ Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Er nok det jeg og har inntrykk av... Hvorfor gå MK om man kan lære mer eller like mye ved å gå allmenn? Tja, etternavnet er jo olsen, sååååå.... hehe, samtidig så får ein jo konstant tilbakemelding, å det er kult med ni timar foto i stadenfor historie og fysikk Om lærerne er slik jeg har hørt hadde ikke en tilbakemelding vært verdt tiden man bruker på å høre den. Samme som samfunnsfaglæreren min. Vi skulle ta et bilde, å gjennskape det i paspartour, maling og en valgfri framvisning. Jeg valgte foto, men han mente det var det dårligste bidraget mitt, og jeg er ikke akkurat noen munch... Bildet var meget bra, med tanke på oppgaven, men neida..! Forstår hvor du vil hen, og er du uheldig så stemmer nok det... men ikkje overalt heldigvis. det dessverre slik at ansettelser i fylkeskommunen litt for ofte er basert på formell utdannelse i stedenfor reel kunnskap og proffesjonalitet, og ofte er lærerne folk som ikkje har klart seg innen profesjonen sin, og derfor endar opp som lærar. derav nivået Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Tok meg ikke mer enn 2,3 sekunder å gjøre et google-søk på "Photography Composition". Hadde helt sikkert ikke tatt særlig mye lengre tid for deg. Dum som jeg var søkte jeg på norsk. Men takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 En i klassen har fått seg 5D med 24-105 f.4 is. Vet ikke om jeg burde vert misunnelig, er jo tross alt Canon men klarer ikke la vær å tafse. arh, meget pent, deilig å holde. trøster meg med at han ikke har pop-up Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 HAHAHA, det må være den magreste trøst jeg kan tenke meg Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Tok meg ikke mer enn 2,3 sekunder å gjøre et google-søk på "Photography Composition". Hadde helt sikkert ikke tatt særlig mye lengre tid for deg. Dum som jeg var søkte jeg på norsk. Men takk for hjelpen. FWIW, så inneholder det eminente fotokompendiet litt om komposisjon. Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Skal med pop-up? Hehe, noe må man trøste seg med På D200 og sikkert 300 også, har jo faktisk popupen enn funksjon med å fjernstyre ekstern blitz. Mager, mager trøst. Spessielt siden jeg har mobba han for jeg har bedre kamera enn han, så nå får jeg igjen Men det er fortsatt Canon... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Tok meg ikke mer enn 2,3 sekunder å gjøre et google-søk på "Photography Composition". Hadde helt sikkert ikke tatt særlig mye lengre tid for deg. Dum som jeg var søkte jeg på norsk. Men takk for hjelpen. FWIW, så inneholder det eminente fotokompendiet litt om komposisjon. ..som snart blir wikisk Og hvordan går det med avhandlingen om fargerom? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Bildetråd fra Akam-treffet i Oslo i går Endret 9. juni 2008 av IceFox Lenke til kommentar
fototim Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Skal med pop-up?Enkel fill, fåsjempel. Sjekt åha Endret 9. juni 2008 av fototim Lenke til kommentar
Inc Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Anbefales Det blir ikke noe fototreff i bergen altså? Jeg liker å sitte på sidelinje og heller hoppe på når noe skjer Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Et lite tips: Jeg har funnet ut at skal noe skje, må man ordne det selv. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Et lite tips: Jeg har funnet ut at skal noe skje, må man ordne det selv. Touchè Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Det blir ikke noe fototreff i bergen altså? Jeg venter på klarsignal. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Anbefales Det blir ikke noe fototreff i bergen altså? Jeg liker å sitte på sidelinje og heller hoppe på når noe skjer I'm in, men kom med forslag på hva vi kan fotografere da... Men det tar vi i den opprinnelige tråden! Det blir ikke noe fototreff i bergen altså? Jeg venter på klarsignal. Seriously - jeg er med, men jeg vet ingenting annet å fotografere enn fugler. Og det er ikke sikkert alle har utstyr / lyst til det. Dermed trenger vi forslag! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 FWIW, så inneholder det eminente fotokompendiet litt om komposisjon. Fotokompendiet har jeg nok vært igjennom en del ganger. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Finnes det noen gode online-guider til komposisjon? Velg det som behager øyet... Jeg har aldri fulgt noen tutorial, men likevell fått skryt for å heve kjedelige bilder til et høyere nivå, nettopp på grunn av komposisjon. "If you, unknowing, are able to create masterpieces in color, then unknownledge is your way. But if you are unable to create masterpieces in color out of your unknownledge, then you ought to look for knownledge." (Johannes Itten) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Om du, uten å vite, er i stand til å skape mesterverk i farger, så er uvitenhet din styrke. Men om du ikke er istand til å skape mesterverk i farger ut ifra din uvitenhet, så er du på utkikk etter kunnskap. - Lager du noe bra uten å kunne noe om det, er det å ikke kunne noe om det, din styrke. Men om du ikke klarer noe, så er du på leting etter kunnskap. Rett? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Nå begynner jeg å bli "lettere" irritert over JP sin nettbutikk. Eller rettere sagt; irritert på kundeservice. Eller for å være helt 100% nøyaktig; mangel på kundeservice. Bestilte som kjent Sigma 18-50mm F/2.8 og minnekort for en uke siden, og sendte raskt en mail om ordren kunne kanselleres når jeg så at de var utsolgt for objektivet, sånn at jeg kunne bestille Tamron 17-50mm istedenfor, som de har på lager. Jeg tør ikke bestille tamron objektivet før sigma objektivet har blitt kansellert, siden jeg bestilte sigma objektivet med oppkrav og da sitter jeg med skjegget i postkassen, 2 tilsvarende objektiver med samme brennvidde og -3000 på konto. Stephan, if you're reading this, you need to kick some ass in the customer support section of your online store. Edit: Og jeg som bare hadde gode erfaringer med JP sin nettbutikk fra før, med objektiv hentet på postkontor 24 timer etter bestilling. Edit2: Kan se ut som om jeg glemte noe stort og viktig her. Har sendt 2 purringsmailer og ikke fått noe svar som helst, og ordren er ikke kansellert enda. (Ble litt revet med så mistet oversikten, men her er ihvertfall grunnen til irritasjonen) Endret 9. juni 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Hva er galt med butikken? Alltid like morsomt å komme inn å se hvem av de bak kassa som har trukket det lengste strået og får ekspedere meg (prakke på meg masse rare ting) Sn0dig: Ring de! Endret 9. juni 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå