Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Er nok det jeg og har inntrykk av...

Hvorfor gå MK om man kan lære mer eller like mye ved å gå allmenn?

Tja, etternavnet er jo olsen, sååååå....

hehe, samtidig så får ein jo konstant tilbakemelding, å det er kult med ni timar foto i stadenfor historie og fysikk :tease:

Om lærerne er slik jeg har hørt hadde ikke en tilbakemelding vært verdt tiden man bruker på å høre den.

Samme som samfunnsfaglæreren min. Vi skulle ta et bilde, å gjennskape det i paspartour, maling og en valgfri framvisning. Jeg valgte foto, men han mente det var det dårligste bidraget mitt, og jeg er ikke akkurat noen munch... Bildet var meget bra, med tanke på oppgaven, men neida..!

Forstår hvor du vil hen, og er du uheldig så stemmer nok det... men ikkje overalt heldigvis.

det dessverre slik at ansettelser i fylkeskommunen litt for ofte er basert på formell utdannelse i stedenfor reel kunnskap og proffesjonalitet, og ofte er lærerne folk som ikkje har klart seg innen profesjonen sin, og derfor endar opp som lærar. derav nivået

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En i klassen har fått seg 5D med 24-105 f.4 is.

Vet ikke om jeg burde vert misunnelig, er jo tross alt Canon men klarer ikke la vær å tafse. arh, meget pent, deilig å holde.

trøster meg med at han ikke har pop-up :roll:

Lenke til kommentar
Skal med pop-up?

Hehe, noe må man trøste seg med :p

På D200 og sikkert 300 også, har jo faktisk popupen enn funksjon med å fjernstyre ekstern blitz. Mager, mager trøst.

Spessielt siden jeg har mobba han for jeg har bedre kamera enn han, så nå får jeg igjen :hrm:

Men det er fortsatt Canon...

Lenke til kommentar
Anbefales :)

Det blir ikke noe fototreff i bergen altså?

Jeg liker å sitte på sidelinje og heller hoppe på når noe skjer :p

I'm in, men kom med forslag på hva vi kan fotografere da... Men det tar vi i den opprinnelige tråden!

Det blir ikke noe fototreff i bergen altså?

Jeg venter på klarsignal.

Seriously - jeg er med, men jeg vet ingenting annet å fotografere enn fugler. Og det er ikke sikkert alle har utstyr / lyst til det. Dermed trenger vi forslag!

Lenke til kommentar
Finnes det noen gode online-guider til komposisjon?

Velg det som behager øyet...

Jeg har aldri fulgt noen tutorial, men likevell fått skryt for å heve kjedelige bilder til et høyere nivå, nettopp på grunn av komposisjon.

"If you, unknowing, are able to create masterpieces in color, then unknownledge is your way. But if you are unable to create masterpieces in color out of your unknownledge, then you ought to look for knownledge."

(Johannes Itten)

Lenke til kommentar

Om du, uten å vite, er i stand til å skape mesterverk i farger, så er uvitenhet din styrke. Men om du ikke er istand til å skape mesterverk i farger ut ifra din uvitenhet, så er du på utkikk etter kunnskap.

-

Lager du noe bra uten å kunne noe om det, er det å ikke kunne noe om det, din styrke. Men om du ikke klarer noe, så er du på leting etter kunnskap.

Rett?

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli "lettere" irritert over JP sin nettbutikk. Eller rettere sagt; irritert på kundeservice. Eller for å være helt 100% nøyaktig; mangel på kundeservice.

Bestilte som kjent Sigma 18-50mm F/2.8 og minnekort for en uke siden, og sendte raskt en mail om ordren kunne kanselleres når jeg så at de var utsolgt for objektivet, sånn at jeg kunne bestille Tamron 17-50mm istedenfor, som de har på lager. Jeg tør ikke bestille tamron objektivet før sigma objektivet har blitt kansellert, siden jeg bestilte sigma objektivet med oppkrav og da sitter jeg med skjegget i postkassen, 2 tilsvarende objektiver med samme brennvidde og -3000 på konto.

Stephan, if you're reading this, you need to kick some ass in the customer support section of your online store.

Edit: Og jeg som bare hadde gode erfaringer med JP sin nettbutikk fra før, med objektiv hentet på postkontor 24 timer etter bestilling.

Edit2: Kan se ut som om jeg glemte noe stort og viktig her. Har sendt 2 purringsmailer og ikke fått noe svar som helst, og ordren er ikke kansellert enda. (Ble litt revet med så mistet oversikten, men her er ihvertfall grunnen til irritasjonen)

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...