Inc Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Det er vel ingen her som har god peiling på å redigere .htaccess-filer?Driver og setter opp en wordpress-blogg for et band. Jeg vil sette opp en midlertidig html-side som hjemmeside, men fortsatt kunne få tilgang til wordpress-sidene; sånn at jeg får mikset og trikset litt med dem uten at hele verden ser det, men det var visst lettere tenkt enn gjort.. Trenger du htaccess da? Er det ikke vanlig at index.html ligger før index.php på directoryindex? Vet ikke hvordan wordpress (sine undersider) fungerer om man gjør slik men førstesida burde fungere fint. (host.com/index.php) Ellers kan man gjøre samme med "DirectoryIndex midlertidigindex.html" i htaccess fila. Endre .htaccess fil til htaccess.txt ? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Man skal ikke tulle med mangelen på PS. Du må ikke se på dette som et problem, men som en mulighet. En mulighet til å prøve et annet program f.eks. Tom N.E.V.E.R. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg bruker LR til hvitbalangse, kropping og kansje en enkel presets, alt annet som kontraster, farge behandling, bw behandling, softing av hud, urenheter og etc går i PS.Da høres det ut som om du utnytter LR utrolig dårlig Alt du lister opp, selv softing av hud, kan du gjøre effektivt i LR, non-destructive. At det er non-destructive betyr at du har full historikk på alt du gjør, til Eidsvold og Dovre faller. Det gir mulighet for enorm økning i produktivietet, hvis du vender deg til å bruke mulighetene. Unntaket er å fjerne urenheter i hud, det gjør du trolig mer effektivt i CS. Men uheldigvis er lightroom sin softing destruktiv, i den forstand at den er relativt stygg. Kommer nok litt ann på hva du driver å redigerer. Men jeg kjenner ingen som bruker LR sin skinsofting, ihvertfall, og det er ikke pga de ikke klarer å finne den i drop down menyen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Vi har forresten nettopp rundet 1 million visninger på denne tråden.. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 De eneste tilfellene jeg bruker softingsfunksjonen til Lightroom er om en jeg har tatt bilde av vil se det kjapt, så går jeg kjapt over og sender en lavoppløstfil. Ellers går alt av retusj på pikselnivå gjennom PS. Lightroom tar for seg database-oppgaven og andre putlerier. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Men uheldigvis er lightroom sin softing destruktiv, i den forstand at den er relativt stygg. Kommer nok litt ann på hva du driver å redigerer.Hehe. Det er fordi dere softer i hjel bilder det veit du Neida. Det var ikke mer enn halvseriøst meint. Sannheta er at jeg nok ikke burde nevnt softinga. Den har jeg paktisk talt ikke brukt. Fordi softing ikke er min greie. Men resten står jeg for. Jeg ser ingen grunn til å gjøre generelle farge og tonekorrigerninger i CS. Det bør kanskje og nevne at jeg jobber med raw-filer. Det gir kanskje større gevinst. Blir forresten spennende og se om LR får bedre maskeverktøy. De duger, men de er ikke optimale. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Det er vel ingen her som har god peiling på å redigere .htaccess-filer?Driver og setter opp en wordpress-blogg for et band. Jeg vil sette opp en midlertidig html-side som hjemmeside, men fortsatt kunne få tilgang til wordpress-sidene; sånn at jeg får mikset og trikset litt med dem uten at hele verden ser det, men det var visst lettere tenkt enn gjort.. Har du tilgang til cpanel hos din webhost? der er det en meny for omdirigering.. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Det er vel ingen her som har god peiling på å redigere .htaccess-filer?Driver og setter opp en wordpress-blogg for et band. Jeg vil sette opp en midlertidig html-side som hjemmeside, men fortsatt kunne få tilgang til wordpress-sidene; sånn at jeg får mikset og trikset litt med dem uten at hele verden ser det, men det var visst lettere tenkt enn gjort.. Har du tilgang til cpanel hos din webhost? der er det en meny for omdirigering.. Det enkleste må jo være bare å lage en katalog som folk ikke kan tenke seg navnet til, ala "test2468", også bare flytte alle filene i den katalogen til hovedkatalogen den dagen den skal publiseres. Eller er ikke Wordpress så enkel å ha med å gjøre? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Det er vel ingen her som har god peiling på å redigere .htaccess-filer?Driver og setter opp en wordpress-blogg for et band. Jeg vil sette opp en midlertidig html-side som hjemmeside, men fortsatt kunne få tilgang til wordpress-sidene; sånn at jeg får mikset og trikset litt med dem uten at hele verden ser det, men det var visst lettere tenkt enn gjort.. Har du tilgang til cpanel hos din webhost? der er det en meny for omdirigering.. Det enkleste må jo være bare å lage en katalog som folk ikke kan tenke seg navnet til, ala "test2468", også bare flytte alle filene i den katalogen til hovedkatalogen den dagen den skal publiseres. Eller er ikke Wordpress så enkel å ha med å gjøre? Har ikke wordpress sånn "ut av drift modus" du kan aktivere. SÅ kan du jobbe så mye med siden du vil uten at andre ser det men likevel se siden selv da du kan logge innn via front end. Dette funker knall på mine joomla sider. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Men uheldigvis er lightroom sin softing destruktiv, i den forstand at den er relativt stygg. Kommer nok litt ann på hva du driver å redigerer.Hehe. Det er fordi dere softer i hjel bilder det veit du Neida. Det var ikke mer enn halvseriøst meint. Sannheta er at jeg nok ikke burde nevnt softinga. Den har jeg paktisk talt ikke brukt. Fordi softing ikke er min greie. Men resten står jeg for. Jeg ser ingen grunn til å gjøre generelle farge og tonekorrigerninger i CS. Det bør kanskje og nevne at jeg jobber med raw-filer. Det gir kanskje større gevinst. Blir forresten spennende og se om LR får bedre maskeverktøy. De duger, men de er ikke optimale. med bedre maske funksjon og curves i en brush så kunne jeg latt LR ta over mere av jobben. får ikkje til fin kontrast i LR, siden jeg får bare ett kurve lag osv. blir så høy saturation over hele bildet, og det mørke blir for mørkt etc. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 med bedre maske funksjon og curves i en brush så kunne jeg latt LR ta over mere av jobben. får ikkje til fin kontrast i LR, siden jeg får bare ett kurve lag osv. blir så høy saturation over hele bildet, og det mørke blir for mørkt etc.Curves i en pensel er en god ide. Ellers så er selve Curves det som irriterer meg mest. Liker ikke grensesnittet, det å bli tvunget til å bruke disse evindelige spakene. De er fine for enkle justeringer, men det blir ofte så knotete å få til akkurat den kurva jeg vil ha. Av og til gir jeg rett og slett opp. Ideelt sett burde det vært mulig å velge om du vil ha hjelpespaker eller tradisjonelt kurveverktøy. Så perfekt er ikke LR. Langt i fra, men samtidig tror jeg det er en del som ikke ser mulighetene som bor i det. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Er det godt marked for babybilder, egentlig? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Er det slik at jeg har mer glede av 4GD DDR3 enn 8GB DDR2, og i så fall hvorfor?Neppe. Det må i så fall være hvis du skulle kjøre oppgaver som krever mye minnebåndbredde men lite minne, uten at jeg kommer på noen eksempler i farten. ...så er konsensusen da at jeg får mer igjen for pengene (gitt mine nokså forsiktige gaming-krav) med en "elkjip-maskin" enn de mer fancy alternativene? Jeg er veldig opptatt av price/performance, og driter i pwnage. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 ...så er konsensusen da at jeg får mer igjen for pengene (gitt mine nokså forsiktige gaming-krav) med en "elkjip-maskin" enn de mer fancy alternativene? Jeg er veldig opptatt av price/performance, og driter i pwnage. Tror du gjør et bedre kjøp ved å sette opp en maskin hos f.eks. NetShop. NB. Prisene på den siden er med masse ting du kan velge vekk fordi du har det fra før. Tom Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Endelig ferdig med årets fotobok sendt for trykking - puuuuh Lenke til kommentar
fototim Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Endelig ferdig med årets fotobok sendt for trykking - puuuuhÅrets fotobok det er Akamboka 2009 det. Og den ble levert for noen timer siden Gratulerer Mulig jeg gjør det samme i løpet av neste år. EDIT: Trodde du snakka om egen bok jeg. Men reaksjonene under tyder på at det var Akamboka du mente Endret 8. desember 2009 av fototim Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Endelig ferdig med årets fotobok sendt for trykking - puuuuh Jepp, så nå skal det feires. Jeg håper dere blir fornøyd. Selv synes jeg at sluttresultatet ble meget, meget bra. Men jeg er nok partisk i saken Tom Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Håper det går litt raskere neste gang. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Håper det går litt raskere neste gang. Du melder deg frivillig med andre ord ? Tom Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Nei, men regner med det blir litt lettere neste år siden dere allerede har vært gjennom det en gang. Da vet man om fallgruvene om du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå