Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Photoshop funker ikke :S :S

Ikke noe krise det vel, bruker det jo kanskje en gang i måneden etter man fikk lightroom i huset :p

Du nei :p

Jeg bruker LR til hvitbalangse, kropping og kansje en enkel presets, alt annet som kontraster, farge behandling, bw behandling, softing av hud, urenheter og etc går i PS.

Lenke til kommentar
Nå er det viktig å ha i bakhodet at det i ettertid kom til frikjennelse av fotografen, at politiet måtte etterforske seg selv og at politijuristen sikkert var rødere enn en nisselue når h*n ble forespeilet å vedta straffereaksjon for den innbragte forbryteren/fotografen/advokaten. ;)
Ja. Lovverket er det nødvendigvis noe galt med. Fullmakter er ofte bfint og ha, så lenge de ikke misbrukes.

Det er som regel i håndhevelsen det svikter. Politifolk eller vektere som ikke kan (eller later som de ikke kan) sin juss.

Om jeg ikke misfortår Independent artikkelen så dreier den og seg om hvordan lovverket skal prakiseres, ikke om lovverket i seg selv.

Lenke til kommentar
Photoshop funker ikke :S :S

Ikke noe krise det vel, bruker det jo kanskje en gang i måneden etter man fikk lightroom i huset :p

Du nei :p

Jeg bruker LR til hvitbalangse, kropping og kansje en enkel presets, alt annet som kontraster, farge behandling, bw behandling, softing av hud, urenheter og etc går i PS.

Lightroom gjør jo alt det greit og enkelt mesteparten av tiden, så blir bare tungvindt å åpne photoshop for det :p

Lenke til kommentar
Da høres det ut som om du utnytter LR utrolig dårlig :p

Alt du lister opp, selv softing av hud, kan du gjøre effektivt i LR, non-destructive. At det er non-destructive betyr at du har full historikk på alt du gjør, til Eidsvold og Dovre faller. Det gir mulighet for enorm økning i produktivietet, hvis du vender deg til å bruke mulighetene.

Unntaket er å fjerne urenheter i hud, det gjør du trolig mer effektivt i CS.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Det er vel ingen her som har god peiling på å redigere .htaccess-filer?

Driver og setter opp en wordpress-blogg for et band.

Jeg vil sette opp en midlertidig html-side som hjemmeside, men fortsatt kunne få tilgang til wordpress-sidene; sånn at jeg får mikset og trikset litt med dem uten at hele verden ser det, men det var visst lettere tenkt enn gjort..

Lenke til kommentar
Nå er det viktig å ha i bakhodet at det i ettertid kom til frikjennelse av fotografen, at politiet måtte etterforske seg selv og at politijuristen sikkert var rødere enn en nisselue når h*n ble forespeilet å vedta straffereaksjon for den innbragte forbryteren/fotografen/advokaten. ;)
Ja. Lovverket er det nødvendigvis noe galt med. Fullmakter er ofte bfint og ha, så lenge de ikke misbrukes.

Det er som regel i håndhevelsen det svikter. Politifolk eller vektere som ikke kan (eller later som de ikke kan) sin juss.

Om jeg ikke misfortår Independent artikkelen så dreier den og seg om hvordan lovverket skal prakiseres, ikke om lovverket i seg selv.

Jupp.

-

Ellers er det irriterende å zappe mellom kanalene og havne på Hotel Cæsar. Mest irriterende fordi det var pressekonferranse og alle fotografene satt på plaststoler med 500D og kitobjektiv og brukte den innebygde blitsen..

Hrm.

Lenke til kommentar
Det er vel ingen her som har god peiling på å redigere .htaccess-filer?

Driver og setter opp en wordpress-blogg for et band.

Jeg vil sette opp en midlertidig html-side som hjemmeside, men fortsatt kunne få tilgang til wordpress-sidene; sånn at jeg får mikset og trikset litt med dem uten at hele verden ser det, men det var visst lettere tenkt enn gjort..

Trenger du htaccess da? Er det ikke vanlig at index.html ligger før index.php på directoryindex? Vet ikke hvordan wordpress (sine undersider) fungerer om man gjør slik men førstesida burde fungere fint. (host.com/index.php)

Ellers kan man gjøre samme med "DirectoryIndex midlertidigindex.html" i htaccess fila.

Endret av arthoz
Lenke til kommentar
Ellers er det irriterende å zappe mellom kanalene og havne på Hotel Cæsar. Mest irriterende fordi det var pressekonferranse og alle fotografene satt på plaststoler med 500D og kitobjektiv og brukte den innebygde blitsen..

Hrm.

Man zapper vel for fankern ikke! Man sjekker de to-tre kanalene som potensiell har noe interessant,. Er det ikke noe - så slår man av TV-en. Det er også mulig å sjekke om det er noe på TV-en (via internet - intet mindre) før man vurderer å slå på TV'en :p

Tom

Lenke til kommentar

Hrm.

Man zapper vel for fankern ikke! Man sjekker de to-tre kanalene som potensiell har noe interessant,. Er det ikke noe - så slår man av TV-en. Det er også mulig å sjekke om det er noe på TV-en (via internet - intet mindre) før man vurderer å slå på TV'en :p

Tom

Så feil på klokken. Trodde det var Broom som begynte.

Normalt står TV-apparatet på NRK1, NRK2 eller NRK3, subsidiært Discovery Channel, men Discovery har tapt seg.

Lenke til kommentar

Jeg ser kun på NRK2, og ikke oftere enn hver tredje uke eller så. Alt annet er komplett bortkastet tid; hvor mye krabbefangst på Discovery er det egentlig mulig å svelge? Fint at alle ikke er enige med meg, selvsagt, da hadde det blitt en kjedelig verden. Men jeg lar meg fascinere litt av de som klarer å bruke timesvis daglig på kopekassa.

Lenke til kommentar

Hrm.

Tom

TV'en skal aldri slås av!! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...