olegunnaro Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 ...Stanley Kubrick brukte optikk med f/0.7 da han laget "Barry London" i sin tid... Tsktsk, "Barry Lyndon" - forøvrig en fantastisk bra film, og det eneste kostymedramaet jeg noen gang har sett fullt ut. Først fikk han tak i en Zeiss 50mm f/0.7 som han etterhvert fikk laga adapter til som gjorde den til en 36.5mm f/0.7: http://www.visual-memory.co.uk/sk/ac/len/page1.htm Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Hva gjelder minnehastigheter, så er jo latensitet på 7 klokkesykluser helt latterlig. Da jeg var ung var 3 sløvt. Har vel 2.5 på det minnet som sitter i min nåværende (men døde) maskin. 7 syklusers latensitet innebærer jo at det er nesten umulig ikke å steile prosessoren når man må ut å lese ram. Dette er litt som megapixelracet... Nåja. 7 sykluser på 0.6 ns blir fremdeles en kortere forsinkelse enn 2 sykluser (som er den korteste CAS-latensen du får på DDR) a 2,5 ns. Er det slik at jeg har mer glede av 4GD DDR3 enn 8GB DDR2, og i så fall hvorfor?Neppe. Det må i så fall være hvis du skulle kjøre oppgaver som krever mye minnebåndbredde men lite minne, uten at jeg kommer på noen eksempler i farten. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) http://www.independent.co.uk/news/uk/home-...ws-1834626.html Fotonytt fra the independant. Endret 8. desember 2009 av L4r5 Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 http://www.independent.co.uk/news/uk/home-...ws-1834626.htmlFotonytt fra the independant. Bra timing, stikker til London i morgen Lenke til kommentar
fototim Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Fotonytt fra the independant.Den virkeligheta som dette skrives ut fra, er heldigvis ikke noe jeg føler på kroppen her på Nordfjordeid. Men allikevel er dette en gladnyhet også for meg. Det å få lov til å fotografere, uten å bli mistenkeliggjort, det er viktig. Både for oss som gjør det, men faktisk og for demokratiet. Det at demokratiske samfunn, fører en politikk hvor de innskrenker en demokratisk rett, med beskyttelse av demokratiet som begrunnelse, det er betenkelig. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Fornuftig beslutning, skjønt det nok har dreid seg om et fåtall overivrige tullinger uten særlig opplæring eller erfaring (mange av disse community police officers får kun leke politi noen få timer i måneden, resten av tiden bruker de på annet). Jeg har stått rigget opp med et stort stativ, langt objektiv og mye annet rot rett ved MI6-hovedkvarteret*, politiet ruslet forbi uten å bry seg stort. *Kjent fra Hr 007s eskapader. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 PROTEST! Akam logoen burde ikke ha nisselue. Bruk heller annen julepynt som kuler, nisser kakemenn osv osv. Slik det er nå får man inntrykk av at den er et individ... Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 PROTEST! Akam logoen burde ikke ha nisselue. Bruk heller annen julepynt som kuler, nisser kakemenn osv osv. Slik det er nå får man inntrykk av at den er et individ... Hmmm, jeg tror de hørte på deg for jeg kan ikke se noe nisselue. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Fotonytt fra the independant.Den virkeligheta som dette skrives ut fra, er heldigvis ikke noe jeg føler på kroppen her på Nordfjordeid. Men allikevel er dette en gladnyhet også for meg. Det å få lov til å fotografere, uten å bli mistenkeliggjort, det er viktig. Både for oss som gjør det, men faktisk og for demokratiet. Det at demokratiske samfunn, fører en politikk hvor de innskrenker en demokratisk rett, med beskyttelse av demokratiet som begrunnelse, det er betenkelig. Mjo, selv om norske politifolk ikke nødvendigvis er bedre.. Et av stedene jeg liker best for gatefoto er faktisk Oslo S. Offentlig sted, masse folk fra hele landet. Og jeg tror vekterne der har lært, for jeg ble ikke tilsnakket noen ganger sist jeg fotograferte der. Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) PROTEST! Akam logoen burde ikke ha nisselue. Bruk heller annen julepynt som kuler, nisser kakemenn osv osv. Slik det er nå får man inntrykk av at den er et individ... Hårreisende, jeg anbefaler at du lager en facebookgruppe umiddelbart!! F.eks slik som disse tøffe gutta, de har nok fått utrettet mye med denne aksjonen: link Endret 8. desember 2009 av phax Lenke til kommentar
fototim Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Mjo, selv om norske politifolk ikke nødvendigvis er bedre.. Et av stedene jeg liker best for gatefoto er faktisk Oslo S. Offentlig sted, masse folk fra hele landet. Og jeg tror vekterne der har lært, for jeg ble ikke tilsnakket noen ganger sist jeg fotograferte der. Det eksemplet du viser er ikke et hakk bedre nei. Det har mange likhetstrekk. Det handler on inngripen i vår personlige frihet, det handler om at myndigheter går unødig langt for å beskytte seg selv, og det handler sterke begrensinger i våre muligheter til å dokumentere overgrep fra myndighetene sin side. Men desverre er ikke det en ny situasjon. Dette er ei virkelighet vi lenge har måtte forholde oss til. Politiet har hatt den formen for beskyttelse (som de gjerne selv definerer det som) i lang tid. I seg selv er kanskje ikke disse betemmelsene kritikkverdige, politiet trenger arbeidsro og arbeidsrom i mange situasjoner, det er vel mer hvordan de praktiseres som bør diskuteres. Men det at antiterrorlover vedtas tilsynelatende ukritisk, og brukes enda mer ukritisk, det er en ny situasjon, som har oppstått i kjølvannet av sept 11. Det fører til flere inngripen i vår rett til å fotografere. Så jeg blir altså glad når jeg ser at håndhevinga av antiterrorlovene skal endres. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 F.eks slik som disse tøffe gutta, de har nok fått utrettet mye med denne aksjonen: link Og jenter Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Det mer moro i å bygge maskinene selv. Tom Det kan hende du har rett,men det er ikke spesielt morro og la andre "Dette kan jeg gjøre i blinde" spesialister skru sammen en pc for deg. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 PROTEST! Akam logoen burde ikke ha nisselue. Bruk heller annen julepynt som kuler, nisser kakemenn osv osv. Slik det er nå får man inntrykk av at den er et individ... Hmmm, jeg tror de hørte på deg for jeg kan ikke se noe nisselue. Du kjører vel ett annet skin tenker jeg Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Du kjører vel ett annet skin tenker jeg Alle de kule gutta kjører IP Board Pro. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Du kjører vel ett annet skin tenker jeg Alle de kule gutta kjører IP Board Pro. Er det de samme folka som går rundt med Nokia 3210 og disser Nordlendiger? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 <--Nordlending som bruker HTC Hero og IP.Board Pro. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Er det de samme folka som går rundt med Nokia 3210 og disser Nordlendiger? N82 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Photoshop funker ikke :S :S Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Mjo, selv om norske politifolk ikke nødvendigvis er bedre.. Et av stedene jeg liker best for gatefoto er faktisk Oslo S. Offentlig sted, masse folk fra hele landet. Og jeg tror vekterne der har lært, for jeg ble ikke tilsnakket noen ganger sist jeg fotograferte der. Det eksemplet du viser er ikke et hakk bedre nei. Det har mange likhetstrekk. Det handler on inngripen i vår personlige frihet, det handler om at myndigheter går unødig langt for å beskytte seg selv, og det handler sterke begrensinger i våre muligheter til å dokumentere overgrep fra myndighetene sin side. Men desverre er ikke det en ny situasjon. Dette er ei virkelighet vi lenge har måtte forholde oss til. Politiet har hatt den formen for beskyttelse (som de gjerne selv definerer det som) i lang tid. I seg selv er kanskje ikke disse betemmelsene kritikkverdige, politiet trenger arbeidsro og arbeidsrom i mange situasjoner, det er vel mer hvordan de praktiseres som bør diskuteres. Men det at antiterrorlover vedtas tilsynelatende ukritisk, og brukes enda mer ukritisk, det er en ny situasjon, som har oppstått i kjølvannet av sept 11. Det fører til flere inngripen i vår rett til å fotografere. Så jeg blir altså glad når jeg ser at håndhevinga av antiterrorlovene skal endres. Nå er det viktig å ha i bakhodet at det i ettertid kom til frikjennelse av fotografen, at politiet måtte etterforske seg selv og at politijuristen sikkert var rødere enn en nisselue når h*n ble forespeilet å vedta straffereaksjon for den innbragte forbryteren/fotografen/advokaten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå