tomsi42 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Noe for uke 50? Tror ikke det - det er mer enn en ukes ventetid på M9 ... Tom Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Sykt! Kanskje jeg må anbefale den til hun venninnen som ville ha anbefaling.. *gruble* Endret 7. desember 2009 av Ciryaher Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 http://www.lensrentals.com/news/2008.12.22...and-other-myths Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 "Lens microcalibration" kan av og til også gjøres med papirstrimler og vannslipepapir Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Tips meg om fine porteføljer, folk. Helst i svart skinn... 24 x 30 eller 30 x 40 strls helst. Og legg med link om du har ? =D Ikke imponert over utvalget på mainstream fotobutikkene... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Et spørsmål til dere om er hardware guruer. Sitter her med gamle og nye Corsair XMMS2 brikker (DDR2-6400).Alle fire er 800MHZ 5-5-5-18. Men de ny 2GB brikkerene er 1.80V, mens de gamle 1GB-ene (fra i sommer) er 1.90V. Kan jeg bruke de i samme PC, eller er det bare å kjøpe 2 stk til av 2GB ? Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Dagens nyhet: Bedre sent enn aldri ... Tom Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Uten at jeg vet det vil jeg tro at du enten må overvolte det ene paret, eller undervolte det andre. Hvis de gamle brikkene er stabile @ 1.8V vil jeg tro at det går fint, men jeg vet ikke. Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Uten at jeg vet det vil jeg tro at du enten må overvolte det ene paret, eller undervolte det andre. Hvis de gamle brikkene er stabile @ 1.8V vil jeg tro at det går fint, men jeg vet ikke. Francis Det høres ut som om det blir for mye styr. Tror jeg heller bestiller 4GB til jeg Så har jeg 2GB på lur til et linux prosjekt (mangler bare bare CPU og MB). Tom Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Det er antagelig ikke noe problem å bare kjøre alle brikkene på 1,9 V. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Det er antagelig ikke noe problem å bare kjøre alle brikkene på 1,9 V. Jeg kjøpte meg litt mer hardware istedet jeg Da ender W7 arbeidsstasjonen opp med 8GB minne. Så får jeg samtidig en brukbar linux lekeboks (AMD Phenom 9150 Quadcore). Har en Socket 775 E5200 basert boks som egentlig skulle ha den jbbben; men den må ta over server-jobben. Atom CPU blir for slappt ... Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Noe for uke 50? Ekstremt god dybdeskarphet produserer portretter og detaljerte studier av uovertruffen estetisk virkning. "Ekstremt god dybdeskarphet"? WTF? Hva gjelder minnehastigheter, så er jo latensitet på 7 klokkesykluser helt latterlig. Da jeg var ung var 3 sløvt. Har vel 2.5 på det minnet som sitter i min nåværende (men døde) maskin. 7 syklusers latensitet innebærer jo at det er nesten umulig ikke å steile prosessoren når man må ut å lese ram. Dette er litt som megapixelracet... ...men altså - jeg har en Packard Bell laptop, som faktisk har tjent meg godt i et par år (og i motsetning til den gamle stasjonære, så kan den spille av HD-video), og 8GB minne virker forlokkende. Er det slik at jeg har mer glede av 4GD DDR3 enn 8GB DDR2, og i så fall hvorfor? Det kjipe med å kjøpe "fabrikkmaskiner" er vel all driten de kommer med? Antivirus og sånt søppel som må avinstalleres før maskinen kan brukes? (jeg har - med unntak av et par laptopper - ikke hatt fabrikkbygd maskin siden min 486SX/25 fra 1995) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 7 syklusers latensitet innebærer jo at det er nesten umulig ikke å steile prosessoren når man må ut å lese ram. Dette er litt som megapixelracet... Tror det er en konsekvens av DDR3 teknologien. DDR2 ligger på rundt 5 ... ...men altså - jeg har en Packard Bell laptop, som faktisk har tjent meg godt i et par år (og i motsetning til den gamle stasjonære, så kan den spille av HD-video), og 8GB minne virker forlokkende. Er det slik at jeg har mer glede av 4GD DDR3 enn 8GB DDR2, og i så fall hvorfor? Noen må ha flaks og få en brukanes Packard Bell maskin Skal jeg tippe, så er 8GB bedre enn 4GB og DDR2 kontra DDR3 irrellevant. Det kjipe med å kjøpe "fabrikkmaskiner" er vel all driten de kommer med? Antivirus og sånt søppel som må avinstalleres før maskinen kan brukes? (jeg har - med unntak av et par laptopper - ikke hatt fabrikkbygd maskin siden min 486SX/25 fra 1995) Det er det som er kjip. Brukte lengre tid på å fjerne crap på Asus laptopen enn det jeg brukte på legge inn det jeg ville ha. Det mer moro i å bygge maskinene selv. Tom Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Det første jeg gjorde på min og frua`s laptop var å formatere de. Men det tar maks én time så er ikke sååå store jobben... Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Noen som har brukt Film funksjonen i Picasa ? Verdt å kaste bort noen minutter på ? cruelphotography - Interfoto har noen portfolio egna ting på lager, og ser ut som scandinavianphoto har ett stort utvalg av det samme. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Noen som vet hva som skjer med serveren fotokompendiet ligger på? Er vanskelig å anbefale andre å lese igjennom det når det ikke kan lastes ned ... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Det mer moro i å bygge maskinene selv.Eller kjøpe ferdigbyggede maskiner uten så mye "ræl", som fra de store nettbutikkene. Netshop leverer tre års garanti på sine maskiner, og jeg synes da det er betryggende at de selv monterer dem så de ikke kan komme og mase med at "utstyret er feil montert og dekkes derfor ikke av garantien". I tillegg sparer man seg et par timers arbeid - jeg synes det er verdt ca 360 kr. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Fortsatt emr morsomt å bygge maskinene selv Men ferdig satt sammen maskiner fra NetShop & Co er å foretrekke fremfor Elkjip bundlene. Så er det de som lider av PMS. Tom Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Tror nok at denne "Andre som har kjøpt".. bare er tull og tøys gitt. Ideen er jo bra, fordi det viser burde ha vist hva andre mener er godt nok tilbehør til produktet man kjøper. Har vanskelig for å tro at noen har kjøpt dette, men det kan jo hende selvfølgelig. Hvordan får de forresten til f/0.95? ..eller for å spørre på en annen måte: Hva er det som er så magisk med f/1? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Hvordan får de forresten til f/0.95? ..eller for å spørre på en annen måte: Hva er det som er så magisk med f/1?Det er ikke noe magisk med f/1.0, bortsett fra Canonistene vil hevde at det er magisk at den mest lyssterke EF-optikken som er produsert har f/1.0. I teorien er det mulig å lage optikk med f/0.5, men der er det også en fysisk grense. Jeg har selv sett optikk med f/0.85 (tror jeg det var, ellers var det f/0.75), som ble brukt til nordlysfotografering ved Nordlysobservatoriet i Tromsø i gamledager, og Stanley Kubrick brukte optikk med f/0.7 da han laget "Barry London" i sin tid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå