Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mens vi er inne på 5d markII. Hvilket Nikon til EOS adapter anbefales?

(til bruk med AIS objektiver)

Haoda sine adaptere med AF-confirm kan jeg ikke anbefale da adapteren ikke sitter skikkelig fast mellom adapter og kamerahus. Han har en "pro"-utgave som ligner veldig på den Fotovideo selger en som heter "Hansa" (til latterlige 3000,- !!!) og den sitter som støpt. Dessverre har den ingen AF-confirm chip. Det har jeg bestilt fra ebay slik at denne ringen kan få AF-confirm i søkeren.

Lenke til kommentar
Matrix-måling duger som oftest ;)

Matrix er upålitelig. Spot og manuell hele veien.

Det fant jeg også ut,helt av meg selv i går kveld :)

Det dere snakker om er vel strengt tatt "digital ESP" og "evaluerende", er det ikke? Matrix er Nikon - jeg tror det var Marius' poeng. ;)

Har brukt evaluerende, eller Matrix på alle Canons billigkameraer, de fleste av Nikons nybegynnerkamera, 5D, 1Dmk3, D300, D700, D3 og Pentax K10D.

Jeg likte det ikke på noen av dem. Jeg skyr alt annet enn spot som pesten.

Lenke til kommentar
Et raskt forlag, Anew.

https://prisguiden.no/profil/lister/109810

Kan kutte SSD hvis du ikke ser behovet for det :)

Så fint ut, men har du glemt ram? Heller litt mot å droppe ssd nå, i påvente av litt bedre price/performance.

Du kan selvfølgelig vente på bedre SSD, men med en Intel X25-M G2, så får du ytelse som slår HDD kraftig allerede. Min erfaring med en SSD siden tirsdag, er f.eks. at ingen programmer (inkl PS) tar mer enn 3-4 sekunder å starte opp. OS-oppstartstid er også kraftig kuttet ned på.

Lenke til kommentar

Price/performance. :) Ytelsen er sikkert flott, men ikke prisen. Det er sikkert mye å hente, men det jeg vinner er ikke av så stor betydning for meg som aldri slår av maskinen og bare sitter foran den noen få timer i uken.

Ha en god start på Uke 50mm folkens! Jeg stikker til Helsinki et par dager, og satser på å komme hjem med noen flotte turistbilder... :roll: Tar selvsagt bare med 50mm.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...