Nautica Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Matrix-måling duger som oftest Matrix er upålitelig. Spot og manuell hele veien. Det fant jeg også ut,helt av meg selv i går kveld Det dere snakker om er vel strengt tatt "digital ESP" og "evaluerende", er det ikke? Matrix er Nikon - jeg tror det var Marius' poeng. Spot. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 En utfordring: Finn en ny PC til meg. Budsjett max 7500,-. Bildebehandling og litt gaming (spiller ikke FPS, men jeg trenger litt 3D-ytelse). Diskplass er ikke så viktig, siden jeg har det. Det eneste jeg trenger er kassa - ikke mus, tastatur etc... Kjør debatt! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Bygge selv? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Mens vi er inne på 5d markII. Hvilket Nikon til EOS adapter anbefales? (til bruk med AIS objektiver) Tror det er Nikon G fra 16-9.net som er tingen.. Dette adapteret + 14-24? Mmmh. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Et raskt forlag, Anew. https://prisguiden.no/profil/lister/109810 Kan kutte SSD hvis du ikke ser behovet for det Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Mens vi er inne på 5d markII. Hvilket Nikon til EOS adapter anbefales? (til bruk med AIS objektiver) Haoda sine adaptere med AF-confirm kan jeg ikke anbefale da adapteren ikke sitter skikkelig fast mellom adapter og kamerahus. Han har en "pro"-utgave som ligner veldig på den Fotovideo selger en som heter "Hansa" (til latterlige 3000,- !!!) og den sitter som støpt. Dessverre har den ingen AF-confirm chip. Det har jeg bestilt fra ebay slik at denne ringen kan få AF-confirm i søkeren. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Et raskt forlag, Anew. https://prisguiden.no/profil/lister/109810 Kan kutte SSD hvis du ikke ser behovet for det Ser ut som et snasent oppsett - husk også Windows 7, hvis man ikke har en lisens selv. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Under en time til frist for fotokonk.. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Et raskt forlag, Anew. https://prisguiden.no/profil/lister/109810 Kan kutte SSD hvis du ikke ser behovet for det Så fint ut, men har du glemt ram? Heller litt mot å droppe ssd nå, i påvente av litt bedre price/performance. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Nå har ikke jeg sett så nøye på forslaget du fikk, men her får du en ferdig pc med 6gb ram, 1gb grafikkminne, 1tb hdd, windows7, hdmi-tilkopling for 5500,- Kan ikke være så gæli det tror jeg. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Så fint ut, men har du glemt ram? Heller litt mot å droppe ssd nå, i påvente av litt bedre price/performance. Ram skal man ha - og masser av det. Windows 7 64 bit og bøtter av RAM. Trår du til med en SSD nå vil du etter sigende ikke angre.. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Strobelys? Spot?Med strobelys mener jeg raske lyglimt som fryser bevegelsene på scena. Rett og slett gjenntgende blitsglimt. Omtrent umulig for lysmåleren å henge med. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Fotokonkuransen er klar for avstemming her Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Så fint ut, men har du glemt ram? Heller litt mot å droppe ssd nå, i påvente av litt bedre price/performance. Shait, glemte det Fiksa nå. Fjerna også SSD'en, selv om jeg mener det er et must i en ny pc Endret 6. desember 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Nå har ikke jeg sett så nøye på forslaget du fikk, men her får du en ferdig pc med 6gb ram, 1gb grafikkminne, 1tb hdd, windows7, hdmi-tilkopling for 5500,- Her? Hvor? Wiki: Det blir nok SSD med tiden, men akkurat nå koster det mer enn det smaker. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Matrix-måling duger som oftest Matrix er upålitelig. Spot og manuell hele veien. Det fant jeg også ut,helt av meg selv i går kveld Det dere snakker om er vel strengt tatt "digital ESP" og "evaluerende", er det ikke? Matrix er Nikon - jeg tror det var Marius' poeng. Har brukt evaluerende, eller Matrix på alle Canons billigkameraer, de fleste av Nikons nybegynnerkamera, 5D, 1Dmk3, D300, D700, D3 og Pentax K10D. Jeg likte det ikke på noen av dem. Jeg skyr alt annet enn spot som pesten. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Et raskt forlag, Anew. https://prisguiden.no/profil/lister/109810 Kan kutte SSD hvis du ikke ser behovet for det Så fint ut, men har du glemt ram? Heller litt mot å droppe ssd nå, i påvente av litt bedre price/performance. Du kan selvfølgelig vente på bedre SSD, men med en Intel X25-M G2, så får du ytelse som slår HDD kraftig allerede. Min erfaring med en SSD siden tirsdag, er f.eks. at ingen programmer (inkl PS) tar mer enn 3-4 sekunder å starte opp. OS-oppstartstid er også kraftig kuttet ned på. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Men det koster. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Price/performance. Ytelsen er sikkert flott, men ikke prisen. Det er sikkert mye å hente, men det jeg vinner er ikke av så stor betydning for meg som aldri slår av maskinen og bare sitter foran den noen få timer i uken. Ha en god start på Uke 50mm folkens! Jeg stikker til Helsinki et par dager, og satser på å komme hjem med noen flotte turistbilder... Tar selvsagt bare med 50mm. Endret 6. desember 2009 av Anew Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Nei, billig er det ikke. Ca. 40 ganger pr GB enn vanlig HDD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå