Trondster Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Hvordan han kan selge med "full norska garanti" er jo mer mystisk. Detta är garanterat solgt av en full norska. Det garanterar jag. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Smart! ..Å ta bilder med vidvinkelobjektiv, med masser av distorsjonsfeil, så uniformslua ser enda større og mer imponerende ut! Tviler heller ikke på at det var akkurat de kara her som spanet og foretok arrestasjonen.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Smart! ..Å ta bilder med vidvinkelobjektiv, med masser av distorsjonsfeil, så uniformslua ser enda større og mer imponerende ut! Tviler heller ikke på at det var akkurat de kara her som spanet og foretok arrestasjonen.. Det er tross alt Italia. De bruker schwæære luer er. Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Det er tross alt Italia. De bruker schwæære luer er. ..I et land hvor hierarkiet både innen politi, militæret og religionen er basert på hattestørrelsen. For å sitere Denis Leary - "God must have a huuge f@£&ing sombrero up there".. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Landet der det er umulig å gjøre en trafikkforseelse. "I once overtook a policecar in an Aston Martin DB9 at 90 mph in a left hand turn. They pulled me over, and the policeman just walked out and pointed angrily at the cap for the fuel tank, I had forgotten to close it when I filled up." - James May. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Komplett umulig å se for seg - jeg tror vi trenger et selvportrett her Kommer aldri til å skje! Skal ikke ha bilder av dette på nett, dette skal vokse ut, FORT! Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Det jeg som sagt lurte mest på her var skarphet/støy osv. Alt det andre kan man jo øve på ..Med så høy ISO får du også merkbart dårligere kontrast, som bidrar til et "softere" bilde.. Og, sånn som lyset skifter hele tiden kan det nok være en fordel å kjøre manuell modus - ellers blir lysmåleren forvirret av det konstant skiftende lyset. Vel - kommer an på hva det er på scenen - er lyset konstant til en inderlig ballade er det ikke noen problemer, men det er krøkkete for kameraet å måle riktig eksponering i blinkende lys med opplyste artister som beveger fram og tilbake foran den køl mørke bakgrunnen.. Tror jeg ville gått for 1/50s eller deromkring, så ville du fått ISO 400 med samme eksponeringen.. Takk for utfyllende svar! Jeg har litt fobi for full manuell-modus i sånne situasjoner ennå, men det er kanskje verdt å prøve neste gang 1/50 hadde vel blitt litt treigt, med tanke på at jeg brukte 50mm på crop, men ISO 3200 var nok absolutt i aller meste laget her ja, ser jeg. Får jobbe litt med lysmåleren i hodet^^ - Nå går jeg bare og venter på neste mulighet, så jeg får prøve igjen Lenke til kommentar
fototim Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Det jeg som sagt lurte mest på her var skarphet/støy osv. Alt det andre kan man jo øve på ..Med så høy ISO får du også merkbart dårligere kontrast, som bidrar til et "softere" bilde.. Og, sånn som lyset skifter hele tiden kan det nok være en fordel å kjøre manuell modus - ellers blir lysmåleren forvirret av det konstant skiftende lyset. Vel - kommer an på hva det er på scenen - er lyset konstant til en inderlig ballade er det ikke noen problemer, men det er krøkkete for kameraet å måle riktig eksponering i blinkende lys med opplyste artister som beveger fram og tilbake foran den køl mørke bakgrunnen.. Tror jeg ville gått for 1/50s eller deromkring, så ville du fått ISO 400 med samme eksponeringen.. Nettopp fordi lyset som regel skifter konstant, så vil manuelle målinger sjelden treffe. Den målinga du foretok, gjelder ikke lenger når du kommer til eksponeringsøyeblikket. Min erfaring er at automatikken er som regel atskillig raskere enn meg. Og det er ikke bare fordi jeg er gammal og treig Ett unntak: Strobelys. Der greier ikke automatikken lenger og henge med. Da kan det være like greit å are sjanse med med manuell. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Matrix-måling duger som oftest Lenke til kommentar
fototim Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Også i strobelys? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Strobelys? Spot? Har veldig liten erfaring med konsert, men har fotografert et par ganger og da har ikke matrix vært noe problem. kan jo være det var en helt annen type konsert Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Matrix-måling duger som oftest Matrix er upålitelig. Spot og manuell hele veien. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Matrix-måling duger som oftest Matrix er upålitelig. Spot og manuell hele veien. Det fant jeg også ut,helt av meg selv i går kveld Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Rødt lys og strober på konsert får meg til å ønske lidelse over lysmannen. Tror ikke jeg skal være redd for å ta med 5DII'en ut i regnvær. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Rødt lys og strober på konsert får meg til å ønske lidelse over lysmannen. Tror ikke jeg skal være redd for å ta med 5DII'en ut i regnvær. Kan du legge linken også i tråden "Erfaringstråd EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer" er du en knupp,ikke alle brukere som er innom chattetråden vet du Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 GÆRGAWRR! YOUR TRIPOD IZ MINEZ! Sjekk ut det glefset på dyret i høyre hjørne! :!: Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Rødt lys og strober på konsert får meg til å ønske lidelse over lysmannen. Tror ikke jeg skal være redd for å ta med 5DII'en ut i regnvær. Kan du legge linken også i tråden "Erfaringstråd EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer" er du en knupp,ikke alle brukere som er innom chattetråden vet du Done deal. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Matrix-måling duger som oftest Matrix er upålitelig. Spot og manuell hele veien. Det fant jeg også ut,helt av meg selv i går kveld Det dere snakker om er vel strengt tatt "digital ESP" og "evaluerende", er det ikke? Matrix er Nikon - jeg tror det var Marius' poeng. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Mens vi er inne på 5d markII. Hvilket Nikon til EOS adapter anbefales? (til bruk med AIS objektiver) Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Etter å ha sett bildene av 7D full av snø å vann må jeg si at det frister med et værtett kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå