Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som ser ironien?

Er fullt klar over det, men ved over 8k innlegg har jeg gitt opp editinga... samt at space hos meg er treg...

Foressten, du å noen andre går vel på media(håper jeg har rett :whistle: ), har dere hatt eksamen eller?

Lenke til kommentar
Foressten, du å noen andre går vel på media(håper jeg har rett :whistle: ), har dere hatt eksamen eller?

Jeg media? Nei jeg går ikke media.

Neivel da.

Da er du tilgitt alt...

Noen andre som har MK-eksamen??

Edit: evt du kan tilgi meg for mine antagelser :p

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Hoi! Vegard! Hvordan er fotodelen på MK?

Nja, litt kva du gjær det til sjølv, i alle fall på min skule(lundehaugen vgs). har for eksempel hatt 9 timer med foto det siste halve året. Dette mot minimalt det fyste året. måtte presse litt på for å få det, men fikk de slik eg ville.

kompetansen blandt lærarar er lett sagt blanda, men alle er ekspertar på sitt område. har vert heldig med mine :thumbup: skulen vår har av utstyr 11 D40s og en blitz. og meget provisorisk studio, med ein 100 watts lampe som fungerer.

vet ikkje hvorhen du befinner deg i landet men på jæren har time bra utsyr og blant anna tidligere professjonel fotograf som lærar. denne skolen har derimot frynsette rykte når det gjeld andre emner som film og grafisk design...

ps. noen av oss fotoelever har fått lov til å drive litt mørkeromsarbeid ein liten periode. gøygøygøy :cool:

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Hvordan er nivået? Får du utfordringer eller er det i praksis tre års mas om blender-lukker-samspillet?

Ikkje som mykje teknisk anna enn basics det første året, litt med sjangrar å slikt litt i andre, men for det meste fokus på ulike visuelle virkemiddler og budskap, kommunikasjon og gjennføring av opprinelig ide til ferdig produkt.

det blir etterkvart greie mulighetar til å spesialisere seg. Eg skal for eksempel i praksis hos ein fotograf til hausten.

Nivået gjevnt over så trur eg kan meir om tekniske prinsipp innenfor foto enn dei fleste lærarane mine, stort sett takka være forumet(kudos!) ilag med eigne erfaringar. Dette gjeld midlertidig ikkje alle lærarane mine :innocent:

Lenke til kommentar
Er det Stig Frode Olsen du mener, Vegard?

Heilt ærleg, har ikkje peiling på navn, men hører fra vennar at dei har ein av rasen og at han skal væra flink, men du kjenner vel gjerne til det? Går du på time vgs?

ps.

"Om du vil lære om foto, utfordres og omgi deg med folk som interesserer seg for foto (i motsetning til en mediaklasse der det gjerne vil være mange som ikke bryr seg) er en fotolinje på en folkehøgskole en veldig god ide."

ja, på mitt trinn er det gjerne to andre som er virkeleg interesert i fotografering, i ein klasse på 45. husk at media er ein snarveg til syudiekompetanse for mange. lol, teite folk...

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar

Jeg tror nok undervisningen og den faktiske vekten på foto varierer sterkt mellom de ulike skolene. Selv om pensum og læreplanene er like, og undervisningen skal være mest mulig identisk på tvers av skolene, tror jeg at hver lærer har sine individuelle metoder og interesser som gjerne læres videre. At enkelte skoler har mer (eller mindre) vekt på foto enn andre er nok både naturlig og bra.

Lenke til kommentar
Er nok det jeg og har inntrykk av...

Hvorfor gå MK om man kan lære mer eller like mye ved å gå allmenn?

Tja, etternavnet er jo olsen, sååååå....

hehe, samtidig så får ein jo konstant tilbakemelding, å det er kult med ni timar foto i stadenfor historie og fysikk :tease:

Lenke til kommentar
Er nok det jeg og har inntrykk av...

Hvorfor gå MK om man kan lære mer eller like mye ved å gå allmenn?

Tja, etternavnet er jo olsen, sååååå....

hehe, samtidig så får ein jo konstant tilbakemelding, å det er kult med ni timar foto i stadenfor historie og fysikk :tease:

Om lærerne er slik jeg har hørt hadde ikke en tilbakemelding vært verdt tiden man bruker på å høre den.

Samme som samfunnsfaglæreren min. Vi skulle ta et bilde, å gjennskape det i paspartour, maling og en valgfri framvisning. Jeg valgte foto, men han mente det var det dårligste bidraget mitt, og jeg er ikke akkurat noen munch... Bildet var meget bra, med tanke på oppgaven, men neida..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...