Trondster Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Dette var virkelig interessante artikler. Men jeg blir sittende igjen med et spørsmål. Swap/paging er vel lite lurt på SSD? Godt spørsmål. Har ikke svaret. Men - mange av svarene angående SSD-disker er ofte "..men hastigheten du får er så stor at det lønner seg allikevel". Som du sikkert har lest, så er TRIM en viktig sak - at SSD'en "rydder opp" bak kulissene. ..Spørsmålet er så - hvilke RAID-løsninger støtter TRIM på SSD? Tror svaret er i nyere dedikerte RAID-kontrollerkort fra Adaptec og lignende. Eller - der det kommer først, tenker jeg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Dette var virkelig interessante artikler. Men jeg blir sittende igjen med et spørsmål. Swap/paging er vel lite lurt på SSD? Godt spørsmål. Har ikke svaret. Men - mange av svarene angående SSD-disker er ofte "..men hastigheten du får er så stor at det lønner seg allikevel". Farten bekymrer meg ikke - det er mere at paging skaper mye mer skriving enn alt det andre slik at det går utover levetiden på disken ... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Farten bekymrer meg ikke - det er mere at paging skaper mye mer skriving enn alt det andre slik at det går utover levetiden på disken ... It's not the fart that kills - it's the smell.. Nei - har tenkt det samme selv - derfor jeg tar med en mother av en tradisjonell disk med skikkelig performance - kommer til å legge scratch der. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Er bildet i denne artikkelen bra? http://www.aftenbladet.no/innenriks/112315...er_forlikt.html Jeg blir sjøsyk av å se på det, har jeg misforstått og gått glipp av at dette skal være en kul effekt og bra gjennomført portrett? Dama er jo helt skeiv, og jeg sitter her og lurer på hvordan de kan publisere noe sånt. Men det er jo nesten en agurknyhet da, så da spiller det vel ingen rolle. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Vidvinkelobjektiv på nært hold - med distorsjon. "Dratt" ut i hjørnene. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Vidvinkelobjektiv på nært hold - med distorsjon. "Dratt" ut i hjørnene. Jepp, ser den, men jeg syns bildet var rævva, er det bare meg? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Blits fra kamera rett i trynet er da alltid pent? Nei, liker ikke. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Tsj, funker helt greit. Det jeg reagerer på er den ville oppskarpingen, det var alt annet enn pent. Lyset er ikke perfekt, det er så, men det er i alle fall litt mer spenning i det enn i mange andre slike kjappe portretter. Vidvinkelbruken plager meg ikke overhodet. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 synes det var helt forferdelig i grunn.. Hun kommer jo stikkende opp fra et hjørne i bildet.. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Skrekkelig! Sånn går det når komposisjonen innebærer å flytte et hode ned i hjørnet med vidvinkel. Men så vet vi ikke omstendighetene. Er nok en grunn til at det ble gjort slik. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Er nok en grunn til at det ble gjort slik. At fotografen var dritings? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1179271 Nå må dere huske å stemme, folkens. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Er nok en grunn til at det ble gjort slik. At fotografen var dritings? tror heller at motivet trives best som linselus 1 time og 20 minutter til juleølsmaking Tom Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 1Dmk2 mot d2x, bare kamerahuset, sett bort ifra alt annet, hva ville dere valgt? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 D2x grunnet oppløsningen. Har brukt den en del selv og var ganske fornøyd med den. Eneste jeg virkelig må påpeke er at utgavene jeg brukte hadde lite god kontroll på støy, men fin kornstruktur hever det negative. Ellers er det ingen andre hus jeg har brukt som fokuserte så godt under lite lys - da snakker jeg lite. (med Nikkor 17-55/2.8). Har bestilt meg en ny skjerm, Dell UltraSharp 24". Blir herlig med IPS-panel. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 1D II - større bildebrikke (på godt og vondt). Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 D2X. Rett og slett fordi jeg bare elsker hudtonene på "Mode 1" fra dette kameraet. Trondster: Har prøvd Vertex og Vertex Turbo fra OCZ og har ikke hatt lignende problemer som du linker til. Om det er på grunn av måten HFS+ filsystem styres og brukes vites jeg ikke. Grunnen til at jeg falt på X-25M er fordi jeg synes prisen er levbar og muligheten for RAID 1 er ikke langt unna når bare Posten får ut fingeren og får den til postkontoret mitt. Tror vi enes om at X-25M er en . Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Er det lenge til sommer nå? det blir det gorpium Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Trondster: Har prøvd Vertex og Vertex Turbo fra OCZ og har ikke hatt lignende problemer som du linker til. Om det er på grunn av måten HFS+ filsystem styres og brukes vites jeg ikke. Grunnen til at jeg falt på X-25M er fordi jeg synes prisen er levbar og muligheten for RAID 1 er ikke langt unna når bare Posten får ut fingeren og får den til postkontoret mitt. Tror vi enes om at X-25M er en . Nja - det er etter lang tids bruk av performance virkelig faller - med mindre man "rydder opp" på disken, som er en tung, low-level affære.. Men - nå er det flere og flere produsenter som får TRIM, som i teorien løpende skulle rydde opp underveis - som jo X25-M G2 allerede har under Win 7.. Lenke til kommentar
arela Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 D2X. Rett og slett fordi jeg bare elsker hudtonene på "Mode 1" fra dette kameraet. Så nettopp at noen hevdet at D2X hadde best farge av alle Nikon Digital kamera. Slikt er vel neppe særlig målbart, men jeg er med på at D2X er en gullklump. Min kommer til å bli brukt i mange år framover (til og med min D1x har fått nytt liv - les: batteri - men det er et mye særere kamera) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå