Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Dette var virkelig interessante artikler. Men jeg blir sittende igjen med et spørsmål. Swap/paging er vel lite lurt på SSD?

Godt spørsmål. Har ikke svaret. :)

Men - mange av svarene angående SSD-disker er ofte "..men hastigheten du får er så stor at det lønner seg allikevel".

Som du sikkert har lest, så er TRIM en viktig sak - at SSD'en "rydder opp" bak kulissene. ..Spørsmålet er så - hvilke RAID-løsninger støtter TRIM på SSD? Tror svaret er i nyere dedikerte RAID-kontrollerkort fra Adaptec og lignende. Eller - der det kommer først, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette var virkelig interessante artikler. Men jeg blir sittende igjen med et spørsmål. Swap/paging er vel lite lurt på SSD?

Godt spørsmål. Har ikke svaret. :)

Men - mange av svarene angående SSD-disker er ofte "..men hastigheten du får er så stor at det lønner seg allikevel".

Farten bekymrer meg ikke - det er mere at paging skaper mye mer skriving enn alt det andre slik at det går utover levetiden på disken ...

Lenke til kommentar
Farten bekymrer meg ikke - det er mere at paging skaper mye mer skriving enn alt det andre slik at det går utover levetiden på disken ...

It's not the fart that kills - it's the smell.. Nei - har tenkt det samme selv - derfor jeg tar med en mother av en tradisjonell disk med skikkelig performance - kommer til å legge scratch der.

Lenke til kommentar

Er bildet i denne artikkelen bra?

http://www.aftenbladet.no/innenriks/112315...er_forlikt.html

Jeg blir sjøsyk av å se på det, har jeg misforstått og gått glipp av at dette skal være en kul effekt og bra gjennomført portrett? Dama er jo helt skeiv, og jeg sitter her og lurer på hvordan de kan publisere noe sånt. Men det er jo nesten en agurknyhet da, så da spiller det vel ingen rolle.

Lenke til kommentar

D2x grunnet oppløsningen. Har brukt den en del selv og var ganske fornøyd med den. Eneste jeg virkelig må påpeke er at utgavene jeg brukte hadde lite god kontroll på støy, men fin kornstruktur hever det negative.

Ellers er det ingen andre hus jeg har brukt som fokuserte så godt under lite lys - da snakker jeg lite. (med Nikkor 17-55/2.8).

Har bestilt meg en ny skjerm, Dell UltraSharp 24". Blir herlig med IPS-panel.

Lenke til kommentar

D2X. Rett og slett fordi jeg bare elsker hudtonene på "Mode 1" fra dette kameraet.

Trondster: Har prøvd Vertex og Vertex Turbo fra OCZ og har ikke hatt lignende problemer som du linker til. Om det er på grunn av måten HFS+ filsystem styres og brukes vites jeg ikke. Grunnen til at jeg falt på X-25M er fordi jeg synes prisen er levbar og muligheten for RAID 1 er ikke langt unna når bare Posten får ut fingeren og får den til postkontoret mitt. Tror vi enes om at X-25M er en :thumbup: . :)

Lenke til kommentar
Trondster: Har prøvd Vertex og Vertex Turbo fra OCZ og har ikke hatt lignende problemer som du linker til. Om det er på grunn av måten HFS+ filsystem styres og brukes vites jeg ikke. Grunnen til at jeg falt på X-25M er fordi jeg synes prisen er levbar og muligheten for RAID 1 er ikke langt unna når bare Posten får ut fingeren og får den til postkontoret mitt. Tror vi enes om at X-25M er en :thumbup: . :)

Nja - det er etter lang tids bruk av performance virkelig faller - med mindre man "rydder opp" på disken, som er en tung, low-level affære..

Men - nå er det flere og flere produsenter som får TRIM, som i teorien løpende skulle rydde opp underveis - som jo X25-M G2 allerede har under Win 7.. :)

Lenke til kommentar
D2X. Rett og slett fordi jeg bare elsker hudtonene på "Mode 1" fra dette kameraet.

Så nettopp at noen hevdet at D2X hadde best farge av alle Nikon Digital kamera.

Slikt er vel neppe særlig målbart, men jeg er med på at D2X er en gullklump.

Min kommer til å bli brukt i mange år framover (til og med min D1x har fått nytt liv - les: batteri - men det er et mye særere kamera)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...