Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva hete den sangen som omhandlet Nikon og Canon og så disset de pentax på slutten?
Videoen var artig den, men jeg mista interessen på slutten, så det med dissing av Pentax fikk jeg ikke med meg.

Det som gleder meg er det bare er ca 288k som har sett den :p

¤3654Fae&/%)67

Lenke til kommentar
Hva hete den sangen som omhandlet Nikon og Canon og så disset de pentax på slutten?
Videoen var artig den, men jeg mista interessen på slutten, så det med dissing av Pentax fikk jeg ikke med meg.

He-he :p

Joey Lawrence har vel vært oppe før her på forumet? Sønnen til fotoforeldre (?)

Har utrolig mye kunnskap han altså...

Lenke til kommentar
Har Bower kvalitetsprodukt?

Hvis det er bowler du mener,så lager dem kvalitetsprodukter :)

Hmm... Tolker den som ett nei på at Bower er kvalitetsprodukt :p

Hvis det er forsatslinser du mener er det sannsynligvis ingen som har noe positivt og si da du foringer kvaliteten betraktelig.

Dem har også noen objektiver,men de er nok produsert av andre og klistret nytt navn på,har ingen kunnskap om dem.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Fortell mer - merke, størrelse og pris ;)

Den korte versjonen:

Det finnes bare én - Intel X25-M, 80 eller 160GB.

Den lange versjonen:

Har gjort grundige undersøkelser, og til desktop finnes det bare én - Intel X25-M, 80 eller 160GB. Eventuelt X25-E. Også Intel.

De var ikke helt gratis ... Men 80GB holder kanskje?

Tom

Lenke til kommentar

Tenker på Objektiver... Såg på Den B&H siden og fann Bower... Ser på F-tallet og prisen at det ikkje kan vere noko særlig kvalitet i forhold til brennvidda...

Men 500mm og 640-1300mm? Såg også en 85mm 1.4... 8mm 3.5 Fisheye...

Også ein Vivitar...

http://www.bhphotovideo.com/c/product/6351..._8mm_f_3_5.html

http://www.bhphotovideo.com/c/product/6148...nual_Focus.html

http://www.bhphotovideo.com/c/product/6277...5_Series_1.html

Alle ligg jo på ein pris på 2000kr...

Lenke til kommentar

X-25M er en meget flott SSD, men ikke uten små skavanker. Jeg har ikke lest hva noen av dere som diskuterer bruker SSD'en til, men min erfaring er i allefall følgende.

Skriveytelsen topper på rundt 75Mb/s over hele diskens kapasitet. Ikke storartet sammenlignet med vanlige harddisker som har godt over 100Mb/s ved 50% eller mer ledig kapasitet. Med andre ord vil en bruker som har behov for skriveytelse kanskje se seg etter en annen løsning. X-25M i RAID 0 gir meg ca 125Mb/s skriveytelse. Faktisk meget kurant.

Jeg bruker i all hovedsak min SSD som systemdisk på min Mac Pro og laptop Macbook Pro. Rett og slett fordi OS X leser adskillig mer data enn det har behov for å skrive. Det er der X-25M skinner. Leseytelsen er fantastisk og er fullt på høyde med to vanlige disker i RAID 0 på leseytelse.

Siden jeg har behov for god skriveytelse (cache/scratch-disk) bruker jeg fire stk 1TB disker i RAID 0 i et eksternt kabinett som er tilkoblet via E-SATA. Dette gjør at jeg har flere hundre MB/s skriveytelse og en fantastisk kjapp systemdis for lesing av data. Anbefales!

PS: Bare for all del kjøp 2.gen X-25M og ha siste firmware installert. :)

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...