Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enkelte ganger irriterer det meg at youtube er blokkert på jobben. Jeg forstår det, men liker det ikke.

Denne gangen går du ikke glipp av noe ;)

Tom

du forstod ikke? :dontgetit:

:p

Kjerringa hans klager på at hun ikke vil ha myke pakker i år også. Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Nå trenger jeg hjelp her..

En venninde skal ha kamera, men hun er ikke spesielt kamerakyndig..enda.

Pris: uviktig

Er det noen kamera som utpeker seg spesielt når det kommer til brukervennlighet?

Nå skal jeg også anbefale kurs i samme slengen, men det kommer i andre rekke. Jeg har enda ikke fått spurt om ting som størrelse, vekt, antall objektiv, osv.. Det kommer forhåpentligvis i løpet av morgendagen...

Lenke til kommentar
Er det noen kamera som utpeker seg spesielt når det kommer til brukervennlighet?

Nikon D3000 og D5000 har veldig fyldige hjelpefunksjoner innebygget. D3000 har vel tatt det ett steg lengre enn D5000. Imidlertid har jeg ikke så mye annet positivt å si om D3000. Det ble jo ikke akkurat erklært som manna fra himmelen i Fotografi-testen... :roll:

Lenke til kommentar

D5000 er jo et ørlite hakk over nybegynner, og veldig bra, men skal man noe særlig over det, så tar det nok slutt på nybegynnervennligheten - da er alle mer eller mindre like.

D300s er vel rimelig nybegynnerfientlig i betjeningen, og mangler idiotprogrammer, så jeg ville kanskje styrt unna det.

Lenke til kommentar
D300s er vel rimelig nybegynnerfientlig i betjeningen, og mangler idiotprogrammer, så jeg ville kanskje styrt unna det.
Mens Nikon D90 er ganske midt på treet - et flott "nybegynnerkamera", for den som har litt ambisjoner. Man kan vokse veldig langt med en D90, og det tar en god stund før det blir en begrensning som fotoverktøy. Hvis man "må" være i Nikon-land, naturligvis...

Ellers har man jo varianter som Olympus E-620 som også er utmerket som førstekamera. Canon 500D er ikke dårlig den heller, selv om jeg ikke ville eid et Canon-kamera.

Lenke til kommentar

Tar det egentlig mer enn en kveld å lære seg å bruke kameraer uten idiotprogrammer? Jeg har i alle fall aldri vært innom slike. Tenk heller over om du har lyst til å hjelpe personen gjennom et knotete menysystem du selv ikke skjønner stort av.

(Men det finnes helt sikkert de som mener at jeg kunne hatt godt av det.)

Forresten, et bilde som burde vært brukt i mange sammenhenger:

2402980778_ff5fafedaa.jpg

Lenke til kommentar
Kjerringa hans klager på at hun ikke vil ha myke pakker i år også.

Og hun vil sikkert ha større pakker også ;=)

Smarte kommentarer å komme til en ungkar :p

Minner meg en morsomhet fra gamle dager. (Det var på bryllupsnatten at kona til Bill Gates fant ut hvorfor firmaet ble døpt MicroSoft ... )

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...