Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Siden det er 1 mnd til 2010 om underkant om 2 timer, hva skjer på bokfronten ?

Gjenta.

Sitter og jobber med den. Målet er å ha den ferdig til trykk denne uken.

Tom

Coolt !!

Får tilbake til min egen bok, noen burde arrangere kurs i hvordan si nei, skulle lissom få redigert ett tonn bilder i helga, men neida ble fotoshoots som tok noen timer jatta

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hjalp ikkje med forsterka t-mount adapter og ekstra oppstøtting under objektivet.

Huff :ermm: Det der begynner å se virkelig trøblete ut, ja. Mitt råd er å ikke la den ødelegge vintergledene - pakk den bort til lukkerhastighetene begynner å bli skikkelig raske i mai en gang. Er den fremdeles umulig, kan du i det minste trøste deg med en utepils ;)

Edit: Hey! Det siste bildet er jo faktisk klart bedre enn bildet her? "Dobbel-bilde"-tendensen er jo slett ikke like kraftig, mener jeg å se. Det må da bety at noe er på rett vei, forhåpentligvis... Ville uansett satset på mai, jeg da.

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
pakk den bort til lukkerhastighetene begynner å bli skikkelig raske i mai en gang

Fotografering av fullmånen er i utgangspunktet det same som fotografering på ein solrik sommardag, då Månen er fullt opplyst av Sola.

Edit: Hey! Det siste bildet er jo faktisk klart bedre enn bildether? "Dobbel-bilde"-tendensen er jo slett ikke like kraftig, mener jeg å se. Det må da bety at noe er på rett evi, forhåpentligvis... Ville uansett satset på mai, jeg da.

Ja oppretting av objektivet hjalp litt, fokus er i det minste likt over heile biletet.

Endret av ok67
Lenke til kommentar
pakk den bort til lukkerhastighetene begynner å bli skikkelig raske i mai en gang

Fotografering av fullmånen er i utgangspunktet det same som fotografering på ein solrik sommardag, då Månen er fullt opplyst av Sola.

Nesten. Ett trinn ned pga refleks. Men har trøbbel med uendeligfokus, kan det være greit å prøve på noe annet her på jorda med en høy fin sol over :cool:

Lenke til kommentar

Har akkurat erfart det jeg allerede visste - TrekPoden min har definitivt sine begrensinger. Prøvde meg på nattfoto med Albinar 500mm, med lukkertider på 3-10 sek, og jeg kan fortelle at det ikke ble særlig skarpt. Satte på 12 sek utløserforsinkelse, og sto og så på at motivet gynget i 10X LiveView helt til lukkeren gikk... TrekPoden funker sånn halvveis OK på kortere brennvidder og mer normale lukkertider (begrepet tripod må regnes som en overdrivelse, vi snakker i realiteten selvstående monopod som også er en grei vandrestav) - men her ble den totalt ubrukelig. Alt for dårlig stabilitet. :no:

Men pokker heller - noe skikkelig stativ blir det ikke på meg. Det er idiotisk nok å sette et objektiv på en halv meter på E-P1, om jeg ikke i tillegg skulle bli enda mindre portabel med en ordentlig tripod. Nattbilder på 500 mm er herved ute av tanke og sinn - Albinaren skal få slippe å leke nattdyr, den er bygd for lys :yes:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvem som har designet løsningen for å betale t:kort (busskortsystemet i Trondheim for de uinnvidde) over nett, men vedkommende burde sparkes.

Dette er 2009. Det finnes mer elegante løsninger enn å få tilsendt et konto- og kidnummer over nett for så å måtte vente et par arbeidsdager før det blir behandlet.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvem som har designet løsningen for å betale t:kort (busskortsystemet i Trondheim for de uinnvidde) over nett, men vedkommende burde sparkes.

Dette er 2009. Det finnes mer elegante løsninger enn å få tilsendt et konto- og kidnummer over nett for så å måtte vente et par arbeidsdager før det blir behandlet.

Jepp. Jeg er helt imponert over hvor dårlig den løsningen er. Hadde ventet det i forrige årtusen, men ikke nå...

Lenke til kommentar
Opp med handa de som skal kjøpe alle julegavene den 23.des på en bensinstasjon? :p

Hehe - gaver kjøpt på bensinstasjon eller flyplass på vei til destinasjonen.

Det var en eller annen amerikansk sitcom med replikken "Did you airport me?".. :D

Den må jeg huske :D

"Did you gas me?" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...