tomsi42 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Da fikk jeg napp på salgsannonsen til 50-150mm. Vel napp og napp, fru Blom. Hei,, i am an American..... i want to buy the item as a wedding giftto my friend who works in America embassy in west africa. I think it cost 800nkr to post item under 1kg so i will be paying 5,000nkr for the item+shipment. I hope you will send the item to him after i have transfered the money to you? send me name and account which money will be transfered into. i await your reply. Denne er vel litt fishy ? Tom Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Whoop de doop. 35mm f/2 er et meget likbart objektiv! Endret 29. november 2009 av ole.e Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Denne er vel litt fishy ? ..Ikke "litt". Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) --------------------flickr §§ 5D/85 1.8/17-40L/35 2/light Ellers kjent for å være awesome! ..Fra .siggen din - det blir vel et slags svar til cruelphotography's .sig? "Stop being Awesome! - it confuses people even more" eller noe sånt? Edit: Og - husk riktig brukernavn, så man ikke konfuserer enda mer enn nødvendig. Endret 29. november 2009 av Trondster Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Denne er vel litt fishy ? ..Ikke "litt". Hva svarer man til noe slikt ? Beklager, sender ikke til utlandet ? Tom Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Hva svarer man til noe slikt ? Ingenting. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Hva svarer man til noe slikt ? Ingenting. Eventuelt så sier man at man tror de er en bot og forlanger at fyren sender et bilde av seg selv der han holder dagens avis og har plassert en sko på hodet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Eventuelt så sier man at man tror de er en bot og forlanger at fyren sender et bilde av seg selv der han holder dagens avis og har plassert en sko på hodet. Eller en nisselue Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Eller en nisselue Nei, nei - en niselue! Si at du er med i en sær fiskersekt*), og at du kun handler med de som selv fanger og dreper en delfin, og deretter kapper av hodet og trer det ned på skallen som en hjelm. *) Eller hvalfiskersekt, for å være mer presis.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Nei, et Glimt-skjerf.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Passerte 800 bilder under bryllupet. Blir litt å gå gjennom. Til dette er jeg glad for at jeg har Lightroom. Når jeg og DegOgDine har bryllupp teller antall filer over 3.000 etter endte dag. Det er fra rundt 8 om morgenen til 2-3 på natta. Noen som vet om en bensinstasjon i trondheim som selger brett med cola, pepsi eller fanta? Noen gjør det. Prøv Shell Elgeseter. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Da fikk jeg napp på salgsannonsen til 50-150mm. Vel napp og napp, fru Blom. Hei,, i am an American..... i want to buy the item as a wedding giftto my friend who works in America embassy in west africa. I think it cost 800nkr to post item under 1kg so i will be paying 5,000nkr for the item+shipment. I hope you will send the item to him after i have transfered the money to you? send me name and account which money will be transfered into. i await your reply. Denne er vel litt fishy ? Tom Mye brydderi. I USA får han den jo nesten like billig uansett... Skjønner ikke hvordan han kan lure deg, du får jo cash før han overfører. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Har vore ute og testa litt meir månefotografering med spegltelen. Ikkje noko å bli imponert over akkurat. Her der det skarpaste av ca 40 bilete kor eg finjusterte på fokuseringa på alle bileta. Når eg ser på liveview og justerer slik at det blir skarpast mogeleg så ser eg i liveview at det fortsatt ser ut som det er bevegelseuskarpheit i bilete. Så det er nok objektivet som ikkje er heilt optimalt. Jaja, det var no eit forsøk, og relativt rimeleg. Ellers så er det ei veke at av fotokonkuransen, tema er klar for dei som ikkje har fått det med seg. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Noen som vet om en bensinstasjon i trondheim som selger brett med cola, pepsi eller fanta? Noen gjør det. Prøv Shell Elgeseter. det bør ikke bli en bomtur!! Btw, noen som varmt anbefaler Canon 17-40mm f/4 til landskap? sitter og leser litt tester, og jeg vil ha noe vidt. Blir kanskje min første zoom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Ring først Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Btw, noen som varmt anbefaler Canon 17-40mm f/4 til landskap? sitter og leser litt tester, og jeg vil ha noe vidt. Blir kanskje min første zoom Jeg kan varmt anbefale den Oser kvalitet, værtettet, zoom og fokusring føles jævlig gode, bildekvaliteten er veldig bra, praktisk filterdiameter (ø77mm), og prisen er slettes ikke verst. 16-35 er dobbelt så dyr og ikke stort bedre, 17 TS-E er manuellfokus, fire ganger så dyr. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 16-35 er veldig mye bedre men som du sa, prisen er dyr. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Btw, noen som varmt anbefaler Canon 17-40mm f/4 til landskap? sitter og leser litt tester, og jeg vil ha noe vidt. Blir kanskje min første zoom Jeg kan varmt anbefale den Oser kvalitet, værtettet, zoom og fokusring føles jævlig gode, bildekvaliteten er veldig bra, praktisk filterdiameter (ø77mm), og prisen er slettes ikke verst. 16-35 er dobbelt så dyr og ikke stort bedre, 17 TS-E er manuellfokus, fire ganger så dyr. Ok. skal 90 ts-e, så det blir litt overkill med 2 skal bruke 90mm til andre ting. I følge http://www.luminous-landscape.com/reviews/...non-17-40.shtml, zodz, så ser jeg ikke grunn til å velge den.. Men leser jo at ikke alle er fornøyd med 17-40. Litt forskjellig man leser om skarphet (som er veldig viktig til denne bruken) og AF (kjekt å ha).. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Mulig 16-35 er bedre til enkelte ting, men landskapsfotografering tviler jeg på er en av dem, da man som regel blender ned til f/8 eller mindre uansett, og dermed eliminerer eventuelle fordeler mtp. lysstyrke, vignettering ++. Ingard, linken din referer til den første versjonen av 16-35. Versjon to er en god del bedre. Har 82mm filterdiamter i stedet for 77mm. Endret 29. november 2009 av ole.e Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Ingen av objektivene yter særlig morsomt mer enn halvveis ut av sentrum av bildet før blender f/8 på fullformat. Spesielt ikke 16-35 MkII som koster relativt mye i forhold til ytelsen. Nikons 14-24mm til omtrent samme pris står det respekt av for å si det sånn. Ettersom du har fastoptikk Ingardj så synes jeg du skal fortsette med det siden du er flink til å bruke objektivene med den bildevinkelen du har. Det finnes mange alternativer for deg. Edit: Det morsomme er jo at 16-35 L opprinnelig er designet og optimalisert for Canons 1D-serie med 1.3 crop, men fungerer selvfølgelig på fullformat. Har gjort noen utsnitt tilsvarende 1.3 crop og objektivet skinner virkelig uten de tragiske hjørnene. Endret 29. november 2009 av Shocktrauma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå