k-ryeng Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Jeg ville lagt inn SP2 jeg. Når Win7 kommer bør du uansett legge inn en ren installasjon, ikke oppgradere. Så hva du har gjort i forkant spiller liten trille... Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Jeg ville lagt inn SP2 jeg. Når Win7 kommer bør du uansett legge inn en ren installasjon, ikke oppgradere. Så hva du har gjort i forkant spiller liten trille... +1. Hvis det ikke er lenge til du får Win7 lisensen din ville jeg droppet det, og brukt tida på noe gøy istedenfor . Francis Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Usj. Spotify premium-kontoen min har vist gått ut. Forumlesing på bussen er ikke helt det samme - spesielt tråder med bilder sux på mobilen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Hvorfor det? Ser ut som normalt på iPhonen min hvertfall... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Det ble snakket om bokeh i går. Endret 27. november 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Hvorfor det? Ser ut som normalt på iPhonen min hvertfall... Joda, men tar jo ekstra tid å loade. Spesiellt når man detter inn og ut av 3g-nettet etter hvor bussen kjører. :| Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Det ble snakket om bokeh i går. ..Skulle jeg kanskje lagt inn noen av testbildene i gammelt objektiv-tråden din? Ellers - det der er vel et utsnitt fra et bilde? Øverste del? Endret 27. november 2009 av Trondster Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Det ble snakket om bokeh i går. ..Skulle jeg kanskje lagt inn noen av testbildene i gammelt objektiv-tråden din? Ellers - det der er vel et utsnitt fra et bilde? Øverste del? det var noe kjent med det ja. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Jeg vil også være med på bokeh-spam leken! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Det ble snakket om bokeh i går. ..Skulle jeg kanskje lagt inn noen av testbildene i gammelt objektiv-tråden din? Ellers - det der er vel et utsnitt fra et bilde? Øverste del? Det er fra toppen av et annet bilde, ja. Jeg får se om jeg tar en test av dette mot Legacy-glass, men keep in mind, dette er tross alt et autofokusobjektiv, et moderne sådan. det var noe kjent med det ja. Samme motiv, men ikke samme bilde. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Det ble snakket om bokeh i går. Er jeg nødt til å dra frem 85mm'eren min? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Endelig, Nikon 70-200mm f/2.8 VRII ligger klar til henting Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Hmm.. noen som har noen gode eksempler på dårlig bokeh? Jeg klarer liksom ikke å bestemme meg om jeg synes det er fint eller ikke på noen bilder. Har jo sett mye rart, men det er veldig avgjørende hvordan bildet er. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 70-200'n er sånn passe skarp @ 2.8 har jeg funnet ut. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 70-200'n er sånn passe skarp @ 2.8 har jeg funnet ut. I følge Bjørn Rørslett var den på D3x, f/2.8 og 200mm rimelig på høyde med AF-S 200mm f/2 VR (på f/2.8)! AF-S 200mm f/2 var målbart et hår bedre. Ganske utrolig med tanke på vektforskjellen. Gleder meg seriøst til å teste ut det nye "udyret" Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Det ble snakket om bokeh i går. Er jeg nødt til å dra frem 85mm'eren min? Ja, gjerne for min del . Endelig, Nikon 70-200mm f/2.8 VRII ligger klar til henting Grattis. Gleder meg til å se resultater! Francis Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Endelig, Nikon 70-200mm f/2.8 VRII ligger klar til henting Grattis. Gleder meg til å se resultater! Tar en test side ved side med den gamle modellen om den ikke forsvinner ut døra (selges) før jeg får muligheten. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Litt overkill. Også krémen ... Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Litt overkill. (Tau bilde) Ikke sikker pä om jeg ville klassifisere det som god bokeh. Bilde er sikkert bedre en hva jeg klarer, men tilatter meg fortsatt og kommentere det. Canon 85mm F1.8? Ser tydlig at det ikke er runde blender blader. Lyspunkter som ikke er i fokus er ikke gjevnt runde, men mangekantet. Ser, i min mening, stresset / nervöst ut. Også krémen ... (blomster bilde) Igjen, unskyld at jeg er kanskje en fest brems her. Bedre eksempel, siden det ikke har de lyspunktene i bakgrunn. Men som eksempel for bokeh, blir öyne mine dratt til blomsten i bakgrunn, fordi det ser ut som den er i bevegelse. Hmm.. noen som har noen gode eksempler på dårlig bokeh? Jeg klarer liksom ikke å bestemme meg om jeg synes det er fint eller ikke på noen bilder. Har jo sett mye rart, men det er veldig avgjørende hvordan bildet er. www.photozone.de har av og til bokeh eksempler i testene sine. Se for eksempel testen av Canon 85mm 1.8 eller 50mm 1.2. God bokeh? ofte forstätt som kvaliteten pä ute av fokus omräde av et bilde. Ikke ä forveksle med mengden av ute av fokus omrädet. Typiske tegn? Gjevn, drar ikke oppmerksomhet til objekter man i bokeh´en som man kan kjenne igjen. Ikke nervös, som at mye farveforskjeller ved siden av hverandre i ute av fokus omräde. Gjevne overganger mellom fargetoner. I tillegg, thing som lyspunkter blir gjenngitt som sirkler, ikke mange kanter. Og ogsä. ikke forstyrende kromatiske avvik. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Canon 85mm F1.8? f/1.2. Ytterst sykt objektiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå