Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk hentet 11-22mm min idag. Kjøpt brukt. Selger må være en mega idiot! Han fikk 150kr. hos meg for å pakke og sende objektivet forsvarlig siden den ikke hadde original emballasje. Tosken tapet bobleplast rundt den og presset den inn i den minste smartpostpakka til posten. Ja, det er den flate til 115kr jeg snakker om. Den som egentlig bare har plass til 4-6 DVD'er.

Objektivet var skittent og støvete. Men den fungerer. Litt lyd når man zoomer inn og ut. Husker ikke om den jeg testet på JP lagde slik lyd. Må sjekkes før jeg gir klarsignal til betalingsgaranti greia.

Lenke til kommentar
Fikk hentet 11-22mm min idag. Kjøpt brukt. Selger må være en mega idiot! Han fikk 150kr. hos meg for å pakke og sende objektivet forsvarlig siden den ikke hadde original emballasje. Tosken tapet bobleplast rundt den og presset den inn i den minste smartpostpakka til posten. Ja, det er den flate til 115kr jeg snakker om. Den som egentlig bare har plass til 4-6 DVD'er.

Objektivet var skittent og støvete. Men den fungerer. Litt lyd når man zoomer inn og ut. Husker ikke om den jeg testet på JP lagde slik lyd. Må sjekkes før jeg gir klarsignal til betalingsgaranti greia.

Dette var ikke bra. Min 11-22mm er heeelt stille og myk når jeg zoomer. Den eneste lyden du hører, er en svak susing fra den ruglete overflaten på zoomelementet (eller hva det heter). Anbefaler at du undersøker dette nærmere ...

Forresten mitt første innlegg i chattetråden. Nå vet jeg hvordan det føles å være på "the dark side". :ph34r:

Lenke til kommentar

Har vært borti litt svak lyd når en zoomer på 11-22. Dette kan være gummipakningen som står for værtetting, men det er vanskelig å si uten å ha hørt hvilken lyd det lager.

Så lenge det fokuserer, zoomer og tar skarpe bilder er det vel knapt noe megaproblem, though.

:)

Edit: Husk å legge igjen brukererfaring hos selger. Det burde være straffbart å ikke gjøre det.

(Simon har gjennomsnittskarakter på 6.)

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Skal sjekke litt nærmere...

Har fått renset objektivet- glass og fatning. Den virker skarp og god.

btw; Komplett har fått inn noen av de CF jeg kjøpte tidligere. Jeg får 3 nye imorgen,jeg foretrekker flere 8GB kort enn 1-2 16GB eller en 32GB.

Hvis man tenker pris, hastighet og ant. GB så er disse Lexar kortene en av de billigste.

Edit:

Har vært borti litt svak lyd når en zoomer på 11-22. Dette kan være gummipakningen som står for værtetting, men det er vanskelig å si uten å ha hørt hvilken lyd det lager.

Så lenge det fokuserer, zoomer og tar skarpe bilder er det vel knapt noe megaproblem, though.

Edit: Husk å legge igjen brukererfaring hos selger. Det burde være straffbart å ikke gjøre det.

(Simon har gjennomsnittskarakter på 6.)

Selger har ikke profil på foto.no

Jeg har rundt 10 brukererfaringer med 6 på alle. I'm good ;)

P.g.a. den lyden så minner den meg om brutterns Canon 17-85mm.

Endret av Ildhode
Lenke til kommentar

Det lager en liten klikkelyd (antagelig for en gummipakning, ja) hver gang du kommer til 11 eller 22mm. Dette er dog knapt merkbart, og det er lett å skille en slik behagelig lyd fra en eventuell "ulyd".

Men mulig det er noen små forskjeller fra eksemplar til eksemplar? Et lite støvkorn i zoommekanismen kan også være nok til at det lager en over gjennomsnittlig ekkel skrapelyd hver gang du zoomer ...

Lenke til kommentar

Det lager en liten klikkelyd (antagelig for en gummipakning, ja) hver gang du kommer til 11 eller 22mm. Dette er dog knapt merkbart, og det er lett å skille en slik behagelig lyd fra en eventuell "ulyd".

Men mulig det er noen små forskjeller fra eksemplar til eksemplar? Et lite støvkorn i zoommekanismen kan også være nok til at det lager en over gjennomsnittlig ekkel skrapelyd hver gang du zoomer ...

Det er det jeg også tenker på, ja.

Lenke til kommentar
Der bytta jeg navn til flickr-navnet mitt, årstiden har gjort meg u-awesome. Hvertfall litt! Tenker på å gå ut og ta bilder hver dag, men før jeg vet ordet av det er det mørkt. Savner sommeren...

Kan være en ide å nevne i siggen at du har byttet nick.

Du er forøvrig ikke alene om å savne sommeren ...

Tom

Lenke til kommentar
Der bytta jeg navn til flickr-navnet mitt, årstiden har gjort meg u-awesome. Hvertfall litt! Tenker på å gå ut og ta bilder hver dag, men før jeg vet ordet av det er det mørkt. Savner sommeren...

Kan være en ide å nevne i siggen at du har byttet nick.

Du er forøvrig ikke alene om å savne sommeren ...

Tom

Spørs om det er lurt ja.

Godt at du fjernet avataren, Ole. Du så ut som sleskheten selv :yucky:

Jeg er sleskheten selv! :cool:

Jeg har faktisk bytta avatar, men ser ut som den gamle henger igjen, av en eller annen grunn. Vel vel.

Endret av ole.e
Lenke til kommentar

Heh, lurer på om jeg også trenger et til kamerahus. :p

Men det som er prioritert fremover er:

- En til FL-50R

- Stativ og paraplyer til to blitser

- E-3-oppfølgeren om den kommer.

Jeg trenger et til hus til events der jeg bruker mye normalzoom og tele, enkelt og greit.

Edit: Ideelt hadde jeg kjøpt et E-620 i tillegg som partner for 25/1.4, men det har jeg ikke råd til i overskuelig fremtid.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...