tomsi42 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Ok, jeg stoler på min mor til en viss grad, men ikke f%#"¤ om jeg overlater it/data/personlig verdifulle eiendeler til muttern.Omg trippelpost. Hurra for quotes Det er ikke noe problem med min mor. Disken ligger trygt der. Hun kaster ingenting data-relatert uten å spørre meg. Hun faktisk aldri kastet noen av mine eiendeler uten å spørre først - selv når jeg var en liten drittunge. Tom Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Ok, jeg stoler på min mor til en viss grad, men ikke f%#"¤ om jeg overlater it/data/personlig verdifulle eiendeler til muttern.Omg trippelpost. Hurra for quotes Det er ikke noe problem med min mor. Disken ligger trygt der. Hun kaster ingenting data-relatert uten å spørre meg. Hun faktisk aldri kastet noen av mine eiendeler uten å spørre først - selv når jeg var en liten drittunge. Tom Ikke min mor heller, men jeg tenker mer på; Jøss her var det mye støv, jeg må støvsuge litt. Fælt så denne Kåmputeren støver da, best jeg vasker den litt med grønnsåpe og rikelig med vann.... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 da har jeg bestillt akryl-forstørring fra japanfoto til 700 og noe kroner, og japanfoto, det bør bli bra! Jeg er i hvertfall spent.. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Dere diskuterer vel ikke som om Oly E-P1 er "crappy utstyr", vel? Med fare for å bli rammet av min egen signatur, vil jeg i så fall bare ha få sagt følgende: PROTEST! ...så var det dette med å legge ord i munnen på folk, da... Og nei, jeg tror ingen insinuerer det. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Da har jeg kjøpt grep. Digg selvom jeg ikke likte prisen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Da har jeg kjøpt grep. Digg selvom jeg ikke likte prisen. Det er jo en viss sjanse for at grepet også vil virke med 5D Mk III, så når du oppgraderer, så kan du beholde grepet. Så over tid; blir det en "rimelig" invistering. Tom Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Hvis en ingeniør sier noe er vanskelig, så er det egentlig umulig. Det utsagnet gjelder også overentusiastiske teknologi-lærere med hovedfag i fysikk og litt for høye tanker om sine elevers kompetanse. Apropos det - er det noen her som har noen gode metoder for å beregne krefter i fagverksbroer? EDIT: Sånn type finne ut av kreftene som virker på den øverste dingsen. Den som det står 10cm på. Endret 25. november 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Hvis en ingeniør sier noe er vanskelig, så er det egentlig umulig. Det utsagnet gjelder også overentusiastiske teknologi-lærere med hovedfag i fysikk og litt for høye tanker om sine elevers kompetanse. Apropos det - er det noen her som har noen gode metoder for å beregne krefter i fagverksbroer? Ikke snakk om mekanikk.. Hate it! Eller, akkurat det er ikke det værste da.. Hvis det er relativt enkelt satt opp. Endret 25. november 2009 av Ingardj Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Apropos det - er det noen her som har noen gode metoder for å beregne krefter i fagverksbroer? Hadde du spurt for 30 år siden, så kunne jeg ha hjulpet deg Tom Endret 25. november 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
ET! Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Tja, man bygger broen og ser om den faller ned. Faller den ned så har man gjort en dårlig beregning. Står den så har man jobb i morgen også. Ellers: Postet en liten handsonpreviewthingy av 1d mark IV på bloggen idag. Merker at det var en stund siden jeg har skrevet lengre engelske tekster. Snakker det hver dag, men fikk litt skrivesperre til å begynne med. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Litt usikker på første delen av innlegget ditt, tok for moro skyld noen test bilder av vanskelig lys ute, feks høyt bygg med sol på himmelen, motlys av verste sort osv... gjett hvilket av Nikon D300 på P (proff) og Olympus EP-1 på iAUTO som traff best på de ulike motivene ? På hvilken måte hadde du forventet at D300 skulle være "bedre" på et statisk motiv? Det er jo utelukkende et spørsmål om hvordan eksponeringsautomtikken velger å eksponere i en gitt situasjon, og har lite IMHO med hva som er den relevante forskjellen mellom de to kameraene. Gjør samme forsøk mot et bevegelig mål i dårlig lys (i regn og med liten dybdeskarphet). Nå var vel poenget egentlig at på normale ikke for hyper bevegelige motiver så vil E-P1 på iAUTO gjøre en bedre jobb enn D300 på P da dette kameraet krever mer enn brukeren i en slik sammenligning. Mao ville en som ikke aner hva lukker, blender, ISO kunne få bedre bilder ut av dette kameraet enn D300 n hvis man holder komposisjon ute av regnestykket. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Litt usikker på første delen av innlegget ditt, tok for moro skyld noen test bilder av vanskelig lys ute, feks høyt bygg med sol på himmelen, motlys av verste sort osv... gjett hvilket av Nikon D300 på P (proff) og Olympus EP-1 på iAUTO som traff best på de ulike motivene ? På hvilken måte hadde du forventet at D300 skulle være "bedre" på et statisk motiv? Det er jo utelukkende et spørsmål om hvordan eksponeringsautomtikken velger å eksponere i en gitt situasjon, og har lite IMHO med hva som er den relevante forskjellen mellom de to kameraene. Gjør samme forsøk mot et bevegelig mål i dårlig lys (i regn og med liten dybdeskarphet). Dere diskuterer vel ikke som om Oly E-P1 er "crappy utstyr", vel? Med fare for å bli rammet av min egen signatur, vil jeg i så fall bare ha få sagt følgende: PROTEST! Overhodet ikke crappy utstyr Oly E-P1 nei !! Faktisk så er det i toppsjiktet av det Olympus har laget av digitaltkamera på bildekvalitet. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) ... Men fremdeles når det ikke helt opp mot diverse andre populære kamera, blant annet D300. Du nevner ingenting om forutsetningene for denne "testen" din. P-modus sier da svært lite om hvordan kameraet yter på autofokus og andre ting. Endret 25. november 2009 av Shocktrauma Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hmz. Vanskelig å oppdrive et OK 5D til under 8k... Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Når du legger ord i munnen på meg:Du sier altså at et halvgodt kamera umulig kan ta like gode bilder som et som er mye bedre? ...så er det ikke en "debatteknikk" jeg setter pris på. Edit: og bare så det er sagt: det er noe stort sett alle - utvilsomt også jeg - kommer i skade for å gjøre. Det er imidlertid ikke en formildende omstendighet. Burde vel ha brukt ordet "mener" i stedet for "sier", men det forandrer jo ikke noe. Debatteknikk eller ikke.. Nå er jeg ikke helt uskyldig når det gjelder måten jeg stiller spørsmålet på, jeg er klar over det ..menmen, vi lar den ligge. Håper du kom vel fram i Strasbourg og at du slapp unna mange morgengrettne folk på turen Apropos det - er det noen her som har noen gode metoder for å beregne krefter i fagverksbroer? Ja, men hun er dratt på jobb Edit: Ser den siste der kan slå feil vei gitt. Jeg mente at hun er glup og interessert i broer - ikke så diger at hun kan rive dem ned Endret 26. november 2009 av Ciryaher Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 ... Men fremdeles når det ikke helt opp mot diverse andre populære kamera, blant annet D300. Du nevner ingenting om forutsetningene for denne "testen" din. P-modus sier da svært lite om hvordan kameraet yter på autofokus og andre ting. Eneste poenget med "testen" var å se hvor bra iAUTO takler ulike situasjoner utendørs, da det har fått mye skryt i tester, og av de ca 20 ulike motivene jeg tok bilde av utendørs så hadde EP-1 den mest korrekte eksponeringen basert på at den analyserer motivet, mens D300 n aner ikke hva den tar bildet av, motlys er typisk problem selv om jeg har lært hvor mye bør kompensere +-EV på det huset. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hva anbefales som første blits? Sb-600 eller 900? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hva anbefales som første blits? Sb-600 eller 900?SB-600 balanserer godt på de fleste mindre hus også, SB-900 kan bli litt "tung" på små hus som D60, D3000, D5000 og D80/D90. Men begge er svært gode, og begge gjør en fabelaktig jobb. Jeg ville nok gått for SB-600, fordi den er mindre og billigere... Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Har en minimalt brukt SB-600 100 % strøken i etui med bruksanvisning hvis det kan være noe interessant, evt send en melding. Den er overflødig da sleper rundt på 4 SB-900 i sekken som ifølge vekta på Kiwi nå har runda 9,5 kg puuuh. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Meh. Noen som vet hvor jeg kan få tak i papirruller med fotokvalitet til Epson Stylus Pro 4800? Dere vet. Slike big motherfucker's. 17-20". Jeg kan virkelig ikke shoppe slike nødvendighetsartikler. Sitter bare og glor på Leica M8.2 som jeg aldri får råd til : < Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå