Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

12-års Islay Mist, er den noe tess? Plukket med meg en flaske da jeg var i Sverige i dag. Det stod mellom den og en Laphroaig quarter cask, som jeg også har til gode å smake. Lette etter Caol Ila, som har fått en del skryt rundt om, men den fantes ikke på noe annet enn pygmeflasker.

Laphroaig quarter cask er ä anbefalle. Har tömt opp til flere av den.

Islay Mist, kjenner jeg ikke. Men googling viser at det er en blend.

http://www.whiskymag.com/whisky/brand/isla...whisky4080.html

Ja, jeg er klar over det, orket ikke bruke i overkant mye når jeg ikke fant det jeg skulle ha, men hadde lyst på noe godis likevel :)

Får prøve Laphroaig neste gang. Så lovende ut, jeg er glad i litt røyk.

Jeg er på ingen måte noen whisky-connoisseur ennå, men jeg driver og lærer mer om hva jeg liker og ikke, flaske for flaske^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, jeg er klar over det, orket ikke bruke i overkant mye når jeg ikke fant det jeg skulle ha, men hadde lyst på noe godis likevel :)

Får prøve laphroaig neste gang. Så lovende ut, jeg er glad i litt røyk.

Jeg er på ingen måte noen whisky-connoisseur ennå, men jeg driver og lærer mer om hva jeg liker og ikke, flaske for flaske^^

Liker röyk, og ikke bruke overkant mye?

http://www.smokehead.co.uk/

Liker röyk, og bruke kanskje litt mye?

http://www.ardbeg.com/members/public/index/checkage

Laphroaig quarter cask er forstsatt et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Hva diskuterer vi idag? Antall kameraer? Størrelse på sensor? Størrelse på octabox'n/octabank'n? Antall wattsekund dere presser ut strobene? ISO ytelser på 100K? Skarpheten på det nye f/1,2 objektivet?

Edit:

Vi kan diskutere om hvordan det er å bo sammen med så mange harddisker. Shocktrauma, er du frisk?

2TB til bilder og 22TB til pron :lol:

Heldigvis ikke mitt oppsett. :!: Jeg lever trygt med 4x1tb til tingene mine med 2 backups og et 4x1tb RAID 1 som "arbeidshest" til tyngre ting.

Noen som har en AF-chip (til bajonettfestet på objektiv) som er brukt på en Canon 50mm til overs? Haoda adaptere anbefales ikke. Slarkete saker! Skulle ta av chipen og lime den på en mer solid adapter..... da den plutselig knakk i småbiter! Sprøtt materiale må jeg si. Ser de selges på ebay til 28$ stk.

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar
Håpar på bra vær i helga, så skal eg teste den ut frå Utsikten. (Utsikten er eit utsiktspunkt på Byåsen, med god utsikt utover Trondheim.) Den har relativt tynn DOF, og fast blendar på f/8.0.

Hoho... husker da jeg kjøpte det første ordentlige digitalkameraet mitt. En Casio Exilim 4mp, trur jeg? Kostet meg 4000kr.

Muttern har det faktisk ennå og bruker den.

Tok med meg mini bordstativet og gikk til Utsikten. Tok bilde utover byen og av Marienborg. Tok også en tur til tyskekirkegården på Havstein. Fin utsikt derfra...

Hvor holder du til?

Jeg bodde i Karolinerveien på Havstad i 7,5år og ca. 7mnd. i Odenseveien før det.

Lenke til kommentar
Litt usikker på første delen av innlegget ditt, tok for moro skyld noen test bilder av vanskelig lys ute, feks høyt bygg med sol på himmelen, motlys av verste sort osv... gjett hvilket av Nikon D300 på P (proff) og Olympus EP-1 på iAUTO som traff best på de ulike motivene ?

På hvilken måte hadde du forventet at D300 skulle være "bedre" på et statisk motiv? Det er jo utelukkende et spørsmål om hvordan eksponeringsautomtikken velger å eksponere i en gitt situasjon, og har lite IMHO med hva som er den relevante forskjellen mellom de to kameraene. Gjør samme forsøk mot et bevegelig mål i dårlig lys (i regn og med liten dybdeskarphet).

Lenke til kommentar
Gorillapoden din burde ogsä vaere med, i tillegg til hva du har skrevet.

Godt tips! Skal ta med snorutløseren også.

Ulempen er at jeg kun har tenkt å ta med dress - leit å krype rundt på knærne i dressen man skal bruke på møte i Europarådet neste dag... :roll:

Edit: WTF!? Fant frem Gorillapoden, som har ligget ved baggen siden nattfotoutfordringen, og så mangler den pokkern meg et ben! Aner ikke hvor det er...

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Heldigvis ikke mitt oppsett. :!: Jeg lever trygt med 4x1tb til tingene mine med 2 backups og et 4x1tb RAID 1 som "arbeidshest" til tyngre ting.

Fortsatt bøse saker ;) Har bare en server med 2TB disk (ikke raid) som backup. Og halvparten av plassen bruker musikksamlinga ....

Jeg har i tillegg en disk liggende hos min mor som er backup av bildene.

Tom

Lenke til kommentar
Gorillapoden din burde ogsä vaere med, i tillegg til hva du har skrevet.

Godt tips! Skal ta med snorutløseren også.

Ulempen er at jeg kun har tenkt å ta med dress - leit å krype rundt på knærne i dressen man skal bruke på møte i Europarådet neste dag... :roll:

For reise ned til Elsaß (Alsace) og syd tyskland, til äpning av julemarketene, og kun et skift.

Forresten. Glem kamera. La det vaere hjemme. Ikke vis bilder til kone og barn. Ellers mä du ned hit til neste är igjen. Og da med familie. ;~)

Lenke til kommentar
Litt usikker på første delen av innlegget ditt, tok for moro skyld noen test bilder av vanskelig lys ute, feks høyt bygg med sol på himmelen, motlys av verste sort osv... gjett hvilket av Nikon D300 på P (proff) og Olympus EP-1 på iAUTO som traff best på de ulike motivene ?

På hvilken måte hadde du forventet at D300 skulle være "bedre" på et statisk motiv? Det er jo utelukkende et spørsmål om hvordan eksponeringsautomtikken velger å eksponere i en gitt situasjon, og har lite IMHO med hva som er den relevante forskjellen mellom de to kameraene. Gjør samme forsøk mot et bevegelig mål i dårlig lys (i regn og med liten dybdeskarphet).

Dere diskuterer vel ikke som om Oly E-P1 er "crappy utstyr", vel? Med fare for å bli rammet av min egen signatur, vil jeg i så fall bare ha få sagt følgende: PROTEST! ;)

Lenke til kommentar

Fortsatt bøse saker ;) Har bare en server med 2TB disk (ikke raid) som backup. Og halvparten av plassen bruker musikksamlinga ....

Jeg har i tillegg en disk liggende hos min mor som er backup av bildene.

Tom

Ok, jeg stoler på min mor til en viss grad, men ikke f%#"¤ om jeg overlater it/data/personlig verdifulle eiendeler til muttern.

Omg trippelpost. Hurra for quotes :p

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...