Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La merke til en fotograf som bedrev multitasking rimelig godt på gårsdagens kamp mellom Tyskland og Polen. Han satt med 3 kamera og fotograferte nesten samtidig med alle tre :) Rakk ikke å se hvilket utstyr han hadde i farten, men det var ikke noe for lommeboken min i alle fall.

 

Syke mengder data som blir fanget på en slik kamp. For ikke å snakke om under hele EM :)

 

 

La også merke til fotografen på EM rallycross i Østerrike som virkelig fikk testet værtettingen på kameraet sitt :) Ofret kanskje vel mye for å få et godt bilde der. Finner ikke bildet i farten, men har sett det et sted. Kan lete litt.

 

Hvor godt tror dere en freelance-fotograf tjene om han satser litt og har endel flaks?

Lenke til kommentar

Da er jeg tilbake fra Runde. Jeg fikk meg faktisk en liten vitamininnsprøytning :)

Været var rett og slett for bra, så de store blinkskuddene ble det ikke, med begrensa tid til rådighet, osv. Men gøy var det, og turmessig var det topp. Vi kom forresten over en storljo som lå å trøkka på stien. Den slapp oss på 5 meters hold. Pussige greier.

 

Litt fugleprat tåler dere vel.

Fuglemessig så var det vemodig å konstatere at havhesten er i sterk tilbakegang. Jeg fikk og inntrykk av at det samme gjelder for lundene. Men toppskrarv og storljo øker, ser det ut til. Havørnbestanden ser og ut til å ha stabilisert seg på tre par.

Lenke til kommentar

Må si jeg ble lite imponert over kampanjen Coop Obs kjører.

Nikon d40 til 2300. Prisen er fin i seg selv.

Men da vi fikk høre at det kun var blitt tatt in 4 kameraer ble jeg veldig forundret.

Dårlig salgstriks spør du meg. Ey vi lurer intetvitende kunder til butikken vår med et fint kameratilbud. Og håper at dem kjøper noe annet siden kameraene er utsolgt..

Lenke til kommentar
At havhesten er i tilbakegang er vel ingen overraskelse,

Jeg fant litt statistikk over bestanden av havhest her.

 

Må si jeg ble lite imponert over kampanjen Coop Obs kjører. Nikon d40 til 2300. Prisen er fin i seg selv. Men da vi fikk høre at det kun var blitt tatt in 4 kameraer ble jeg veldig forundret.

Hvilken obsbutikk er det snakk om? Har du noen sikre kilder på at det stemmer?

 

(For å flisespikke litt så er det 90 kroner mer)

Lenke til kommentar
Havørnbestand på 3 par er ikke akkurat forbausende mye heller...
Nei. Men jeg er ikke sikker på det med tre par heller. Det er bare et anslag, kan være flere. Ellers så er det vel grenser for hvor mange par det er plass til i et relativt lite område og.

Joda, det er jo det, men ofte prioriteres tilgangen på mat før tilgangen på et stort territorium.

Lenke til kommentar

Skjermen i ein laptop er vel generelt ikkje egna for PS.

Sånn ellers så krev ikkje PS så mykje av CPU, men meir av minnet. Med 2GHz og to-fire GB godt minne er du godt på veg. Hvis du er nødt til å ha laptop hadde eg i tillegg spart meg opp til en ålreit skjerm etterpå.

Lenke til kommentar
Skjermen i ein laptop er vel generelt ikkje egna for PS.

Sånn ellers så krev ikkje PS så mykje av CPU, men meir av minnet. Med 2GHz og to-fire GB godt minne er du godt på veg. Hvis du er nødt til å ha laptop hadde eg i tillegg spart meg opp til en ålreit skjerm etterpå.

Mener du da 2GHz totalt, eller 2GHz Dual-Core?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...