Eirik Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Sant det. Tror jeg beholder det. Det har ganske mange eksponeringer, og er godt brukt. Som Tom sier, så er det vel ikke mange kronene å hente uansett Fikk låne min onkels D700 i går, og ble obsessed på fullformat Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Har du tre kvarter til overs? Tror det. I alle fall når det er George Steinmetz' bilder du skal bruke tiden på. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Vurderer grep til 5dmkii men 2400 er så dyyyrt ;_; +1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Morsom video. Tenk å bli så hysterisk over en D90 En annen kamera relatert video til glede for nye sjåare, og forhåpentligvis ikke til stor irritasjon for de som har sett den før: http://www.myvideo.de/watch/3992688/Karl_Bartos_The_Camera For de som ikke vet hvem Karl Bartos så er det en avhopper fra tyske Kraftwerk som er elektroniske musikkens svar på The Beatles. www.kraftwerk.com Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Nei, på besøk hos noen venner og drakk hele en pils . Francis Da ville jeg ha ventet en dag til eller to for å finne ut av det. En halv flaske Astra (den billigste av alle billig-øl i Hamburg) er nok til å få både hodepine, klamme hender og mer til Det meste er mulig med en dårlig pils. Endret 24. november 2009 av Ciryaher Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 http://www.myvideo.de/watch/3992688/Karl_Bartos_The_CameraFor de som ikke vet hvem Karl Bartos så er det en avhopper fra tyske Kraftwerk som er elektroniske musikkens svar på The Beatles. Var ingen overraskelse at han der har vært i det bandet, nei - det der var så Kraftwerk! Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Hva er egentlig alt dette styret med backupkamera? Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte av dere gidder å lire av dere fraser om at det kamera dere akkurat har kjøpt skal bli backupkameraet deres om en stund o.l. Er det vanskelig å ta gode bilder med det dere har, slik at dere trenger et kamera til for å pleie selvfølelsen? Bare lurer: Hvor mange av dere HAR et behov for å sitte med to kamera? Nå kan jeg forstå at dere vil, eller trenger et kamera til, hvis det dere har må kaste inn håndkledet titt og ofte. Endret 24. november 2009 av Ciryaher Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 I skrivende stund -har- jeg ikke stort behov for flere hus, men jeg er i situasjoner hvor det å bytte objektiv ikke er ideelt og da er det kjekt med to hus. Fikk et lite oppløft på statistikken min i går. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Det var en stund hvor jeg hadde et kamera på verksted og brukte det andre. Og de byttet roller to tre ganger i løpet av året ... Ellers kan det være kjekt med to hus når du er ute å fotograferer - et hus påmontert vidvinkel og /eller normal og det andre tele. Tom Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 . Herlige saker Joey! ^^ @ 2:11, the best part AU! Felt the burn! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Reservehus er gode greier for forskjellige oppgaver, men dessuten er det ekstra trygghet i tilfelle det kommer en elefant og tråkker på det ene huset, da har du et til hus. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Sendingen er innlevert på postkontor 23.11.2009 14:36 1520 MOSS Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 23.11.2009 19:09 1714 SARPSBORG Sendingen er ankommet terminal og videresendt 24.11.2009 10:03 4068 STAVANGER Nå ble jeg litt imponert av Posten. Fra Moss til Stavanger på under 24 timer. Ser ut som pakker som ikke er innom omlastningssentralen i Oslo, kommer fortere frem. Nå lurer på hvor lang tid de siste 10 milene vil ta, jeg hadde igrunnen ikke forventet å få pakken før nærmere helgen. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Du er heldig. 11-22mm min tar en omvei Sendingen er blitt feilsendt. Den er nå videresendt til riktig adressested 24.11.2009 09:15 4606 KRISTIANSAND S Sendingen er sortert og videresendt 24.11.2009 08:47 4606 KRISTIANSAND S Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 23.11.2009 19:54 4068 STAVANGER Lenke til kommentar
magneska Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hva er egentlig alt dette styret med backupkamera? Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte av dere gidder å lire av dere fraser om at det kamera dere akkurat har kjøpt skal bli backupkameraet deres om en stund o.l. Er det vanskelig å ta gode bilder med det dere har, slik at dere trenger et kamera til for å pleie selvfølelsen? Bare lurer: Hvor mange av dere HAR et behov for å sitte med to kamera? Nå kan jeg forstå at dere vil, eller trenger et kamera til, hvis det dere har må kaste inn håndkledet titt og ofte. Sjøl har jeg D300 og D700. Bruker stort sett kun førstnevnte som en telekonverter ved fotografering av solformørkelser osv. Sistnevnte brukes resten av tiden. I tillegg har jeg alltid med meg begge husa hvis jeg er på mer eller mindre dedikerte fototurer til nært og fjernt. Det ville vært utrolig deprimerende å kun ha med seg et hus og det blir stjålet/ødelagt. Var en gang langt inne i en sump i Ghana for å besøke en liten landsby på påler. Tror du kamera fungerte? Nei, gjør ikke det en gang til gitt. Det er utvilsomt en utrolig luksus å ha to hus, og av og til tenker jeg at jeg heller burde donert i alle fall et kamera til en ung og lovende fotograf som er mye flinkere enn meg... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Sendingen er innlevert på postkontor23.11.2009 14:36 1520 MOSS Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 23.11.2009 19:09 1714 SARPSBORG Sendingen er ankommet terminal og videresendt 24.11.2009 10:03 4068 STAVANGER Nå ble jeg litt imponert av Posten. Fra Moss til Stavanger på under 24 timer. Ser ut som pakker som ikke er innom omlastningssentralen i Oslo, kommer fortere frem. Nå lurer på hvor lang tid de siste 10 milene vil ta, jeg hadde igrunnen ikke forventet å få pakken før nærmere helgen. Fauske til Helgeland tok en hel fordømt dag.. Men vær glade for at ting ikke sendes fra utkantstrøk på Vestlandet, da kan det ta ekstra lang tid, bare fordi det tar tid å kjøre lastebiler på veiene der.. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Da har jeg lagt ut fotodokumentaren min på flickr, om noen vil ta en titt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Nå ble jeg litt imponert av Posten. Fra Moss til Stavanger på under 24 timer. Den nye brukte Voigtländeren min gikk fra avsender i Kina og til døra mi på to døgn - 48 timer og 39 minutter. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Nå ble jeg litt imponert av Posten. Fra Moss til Stavanger på under 24 timer. Ser ut som pakker som ikke er innom omlastningssentralen i Oslo, kommer fortere frem. Nå lurer på hvor lang tid de siste 10 milene vil ta, jeg hadde igrunnen ikke forventet å få pakken før nærmere helgen. Fra omlastingssentralen i Oslo til Bogstadveien greier Posten å bruke en dag.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Ille ille, men mangler detaljebilder, og er litt usikker på om jeg syns frokostbildet er et portrett.. Ville også droppet det siste bildet, det gir meg ingenting. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 I skrivende stund -har- jeg ikke stort behov for flere hus, men jeg er i situasjoner hvor det å bytte objektiv ikke er ideelt og da er det kjekt med to hus. Kan se problemet ditt.. om du var krigsfotograf og satset mer enn liv og helse på å få alt med på "tape". Eller du var på langtur til et av verdens bortgjemte hjørner og ikke fikk komme tilbake med annet enn perfekte bilder av alt. Høres mer ut for meg som om "dere" skaper flere problem for dere selv med tanke på et kamera til. Det var en stund hvor jeg hadde et kamera på verksted og brukte det andre. Og de byttet roller to tre ganger i løpet av året ... Ellers kan det være kjekt med to hus når du er ute å fotograferer - et hus påmontert vidvinkel og /eller normal og det andre tele. Tom Nå har ikke jeg vært i situasjoner der jeg må sende fra meg kamera, så der kan jeg forstå man i enkelte tilfeller vil ha et til... men er det så vanskelig å få et lånekamera at man må planlegge å ha et kamera til? Reservehus er gode greier for forskjellige oppgaver, men dessuten er det ekstra trygghet i tilfelle det kommer en elefant og tråkker på det ene huset, da har du et til hus. Jepp, ser den Jeg kjenner et par fotografer som i løpet av 10-15 år nå har gjort det ganske bra. Alle har flere kamera, men da til helt forskjellig bruk. Det er i kun veldig spesielle oppdrag de går med to kamera samtidig. Jeg vil tro det handler litt om planlegging av hva man faktisk skal ta bilde av. Når noen vil legge 75k i et gyrostativ og utstyr deretter, så vet man hva man skal fotografere. Det virker på meg som om noen prøver å strekke seg veeeldig mye lengere enn de egentlig er i stand til. Det har bare blitt enda en dimensjon av kjøpegalskapen fremfor å lære seg å fange øyeblikket.. *fundere* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå