Simon Aldra Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Tror 20/1.8 har mye eksemplarvariasjon. Venninne har D700 med Sigma 20/1.8, og hennes var faktisk ganske skarp allerede på f/1.8..Det kan naturligvis være. Ellers er vel ikke D700 spesielt unådig med middelmådig optikk, så selv om det ikke yter allverdens på cropkameraer kan det være aldeles utmerket på D700, det er absolutt et viktig poeng... Juppers. Zoomoptikk til fullformat er dyrt og tungt, fastoptikk er billig og lett, basicly. - <3 Leica. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Selvlagde fotobøker fra utlandet havner de i mva fella, eller blir de sett på som en mva fritt "bok" ? Jeg har bestilt opptil flere ganger, aldri fått noe krav. Kan ikke skjønne at det er noe annerledes for disse bøkene enn andre – samtidig innrømmer jeg gladelig at jeg hverken har lest lover eller forskrifter. Hele esken med bøker fra junifesten gikk glatt gjennom, da burde det meste gå bra ... Edit: Det var fra Blurb, forresten. Vet ikke hvor du hadde planer om å bestille fra, deklarasjon på pakken varierer sikkert mellom forskjellige selskaper. Endret 22. november 2009 av Euklid Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Gah! Det regnet ganske mye da jeg var ute og nattfotograferte på torsdag, så stativet ble ganske vått. Når jeg nå dro det frem for å starte en 150 x 10 sek @ iso 800 f/4 serie, så stinket det! Bena var kliss våte da jeg slo dem sammen, og nå har vannet tydeligvis godgjort seg skikkelig. Spent på resultatet av den serien... Edit: Grr! Av en eller annen grunn stoppet det på 36. Sist jeg gjorde dette ute, så ba jeg om 50 og fikk 25... Testet det inne 2 ganger, og da fungerte alt som det skulle... Mon tro om timerutløseren min ikke liker kulden? (som jo ikke er så kald... 3 varmegrader) Edit 2: Den stoppet faktisk på 14! WTF! Endret 22. november 2009 av Anew Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Man trenger bare en grunn til å elske Dagbladet. Jaques Hvistendal. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Var å tok bilder i helga med filter og jeg skjønte ikke hvorfor jeg fikk flare på bildet. Viste seg at ved 5 min lukkertid i sollys, klarte lys å komme inn via søkeren. Må ta på teip neste gang. Edit: Teip, ikke tape. Endret 22. november 2009 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Maskinen min legger merke til at den nå spiser på 21 mpx filer. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Dagbladet-ros del 2: Lars Eivind Bones har en Picasa-konto! Mye kreativitet i Dagbladet-journalister, Snåsamannen, for ikke å snakke om Agnes. Herlig fotograf, trivelig fyr. Om du kjøper avisen for bildene er Dagbladet avisen for deg, fy pokker. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Var å tok bilder i helga med filter og jeg skjønte ikke hvorfor jeg fikk flare på bildet. Viste seg at ved 5 min lukkertid i sollys, klarte lys å komme inn via søkeren. Må ta på teip neste gang. Edit: Teip, ikke tape. Derfor D700/D3/D3s/D3x er genial, de har mulighet for å lukke søkeren integrert. Andre kamerahus blir vel levert med en del man kan sette på søkeren for å hindre strølys; men litt pes med en plastdings for dette som man i 9 av 10 tilfeller ender opp med å miste. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Selvlagde fotobøker fra utlandet havner de i mva fella, eller blir de sett på som en mva fritt "bok" ? Jeg har bestilt opptil flere ganger, aldri fått noe krav. Kan ikke skjønne at det er noe annerledes for disse bøkene enn andre – samtidig innrømmer jeg gladelig at jeg hverken har lest lover eller forskrifter. Hele esken med bøker fra junifesten gikk glatt gjennom, da burde det meste gå bra ... Edit: Det var fra Blurb, forresten. Vet ikke hvor du hadde planer om å bestille fra, deklarasjon på pakken varierer sikkert mellom forskjellige selskaper. Blurb har flere her og ett par andre jeg kjenner nevnt, så sjekker ut alternativet. Litt usikker på reglene selv, men jeg vil tro at med bok så definerer de egentlig tekst, det er det som er grunnlaget for mva fritaket på aviser også hvis jeg ikke er helt på tur. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Ja har sett dette. Blir nok D700x om det kommer til våren, men frem til da blir det nok bare elektrikerteip tror jeg. Er ikke så stress. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Ja har sett dette. Blir nok D700x om det kommer til våren, men frem til da blir det nok bare elektrikerteip tror jeg. Er ikke så stress. Det finnes en duppeditt til å feste på reima som dekker til søkeren når man trenger det. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Litt elektrikerteip holder nok det også. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Da er jeg blitt 19 år. Huff hvor gammel jeg er ;_; Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Kondolerer da. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Fra et utenlandsk forum, for å beskrive den grunnleggende forskjellen på svensk og finsk: *Swedish soldier points at an apple* "Äpple" *Finnish soldier takes the apple, points at it and says* "Tarhaomenapuu" Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Ja har sett dette. Blir nok D700x om det kommer til våren, men frem til da blir det nok bare elektrikerteip tror jeg. Er ikke så stress. Følger med en slik dings til D300 i det minste. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Ja har sett dette. Blir nok D700x om det kommer til våren, men frem til da blir det nok bare elektrikerteip tror jeg. Er ikke så stress. Det finnes en duppeditt til å feste på reima som dekker til søkeren når man trenger det. På min 1000D kom det en slik duppeditt i gummi med reima ut av boksen =) Endret 23. november 2009 av arthoz Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Da har jeg sluttet jobben min og drar på backpackingreise til USA i Januar! Noen her som har litt erfaring med det og spesielt vedrørende sekker? Ønsker å ta med meg mitt trofaste 50D og 24-105mm samt en ultraportabel bærbar for å avlaste minnekortet. Ellers, hvordan har folket det på en mandags morgen? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 JAAAAAAAAAAAAA!!! Spotify til S60!!!!! http://www.spotify.com/en/mobile/overview/ Francis Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 JAAAAAAAAAAAAA!!! Spotify til S60!!!!! http://www.spotify.com/en/mobile/overview/ Francis Endelig... må bare bytte telefon først.. men når jeg trenger telefon som koster nesten en god glugge, blir det ikke med det første.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå