Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Tror 20/1.8 har mye eksemplarvariasjon. Venninne har D700 med Sigma 20/1.8, og hennes var faktisk ganske skarp allerede på f/1.8..
Det kan naturligvis være. Ellers er vel ikke D700 spesielt unådig med middelmådig optikk, så selv om det ikke yter allverdens på cropkameraer kan det være aldeles utmerket på D700, det er absolutt et viktig poeng...

Juppers. Zoomoptikk til fullformat er dyrt og tungt, fastoptikk er billig og lett, basicly.

-

kostymeverksted-01.jpg

<3 Leica.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvlagde fotobøker fra utlandet havner de i mva fella, eller blir de sett på som en mva fritt "bok" ?

Jeg har bestilt opptil flere ganger, aldri fått noe krav. Kan ikke skjønne at det er noe annerledes for disse bøkene enn andre – samtidig innrømmer jeg gladelig at jeg hverken har lest lover eller forskrifter. Hele esken med bøker fra junifesten gikk glatt gjennom, da burde det meste gå bra ...

Edit: Det var fra Blurb, forresten. Vet ikke hvor du hadde planer om å bestille fra, deklarasjon på pakken varierer sikkert mellom forskjellige selskaper.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Gah! Det regnet ganske mye da jeg var ute og nattfotograferte på torsdag, så stativet ble ganske vått. Når jeg nå dro det frem for å starte en 150 x 10 sek @ iso 800 f/4 serie, så stinket det! Bena var kliss våte da jeg slo dem sammen, og nå har vannet tydeligvis godgjort seg skikkelig. :sick:

Spent på resultatet av den serien...

Edit: Grr! Av en eller annen grunn stoppet det på 36. :realmad: Sist jeg gjorde dette ute, så ba jeg om 50 og fikk 25... Testet det inne 2 ganger, og da fungerte alt som det skulle... Mon tro om timerutløseren min ikke liker kulden? (som jo ikke er så kald... 3 varmegrader)

Edit 2: Den stoppet faktisk på 14! WTF!

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Var å tok bilder i helga med filter og jeg skjønte ikke hvorfor jeg fikk flare på bildet. Viste seg at ved 5 min lukkertid i sollys, klarte lys å komme inn via søkeren. Må ta på teip neste gang.

Edit: Teip, ikke tape.

Derfor D700/D3/D3s/D3x er genial, de har mulighet for å lukke søkeren integrert. Andre kamerahus blir vel levert med en del man kan sette på søkeren for å hindre strølys; men litt pes med en plastdings for dette som man i 9 av 10 tilfeller ender opp med å miste.

Lenke til kommentar
Selvlagde fotobøker fra utlandet havner de i mva fella, eller blir de sett på som en mva fritt "bok" ?

Jeg har bestilt opptil flere ganger, aldri fått noe krav. Kan ikke skjønne at det er noe annerledes for disse bøkene enn andre – samtidig innrømmer jeg gladelig at jeg hverken har lest lover eller forskrifter. Hele esken med bøker fra junifesten gikk glatt gjennom, da burde det meste gå bra ...

Edit: Det var fra Blurb, forresten. Vet ikke hvor du hadde planer om å bestille fra, deklarasjon på pakken varierer sikkert mellom forskjellige selskaper.

Blurb har flere her og ett par andre jeg kjenner nevnt, så sjekker ut alternativet. Litt usikker på reglene selv, men jeg vil tro at med bok så definerer de egentlig tekst, det er det som er grunnlaget for mva fritaket på aviser også hvis jeg ikke er helt på tur.

Lenke til kommentar
Ja har sett dette. Blir nok D700x om det kommer til våren, men frem til da blir det nok bare elektrikerteip tror jeg. Er ikke så stress.

Det finnes en duppeditt til å feste på reima som dekker til søkeren når man trenger det.

På min 1000D kom det en slik duppeditt i gummi med reima ut av boksen =)

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...