Simon Aldra Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Da får dere begynne å nominere Årets Akamerist 2009. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Hyggelig å bli nominert og alt sånt, men mest av alt blir sånne popularitetskonkurransgreier litt pinlige, så jeg vil helst slippe... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Jeg sier kjør. Agreed Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Hyggelig å bli nominert og alt sånt, men mest av alt blir sånne popularitetskonkurransgreier litt pinlige, så jeg vil helst slippe... Slik jeg ser det er det ikke snakk om popularitetsmåling, men hvilke brukere som har gitt mest her inne og brukt mest tid på å hjelpe andre. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Prøver å sjekke nominasjonstråden, og dette kommer opp: Forummelding Det oppstod en feil. Er du usikker på hvordan du bruker innstillingene, gå til hjelp. Feilen var: Du har ikke tillatelse til å gjennomføre denne handlingen. Hva skjer? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Av en eller annen grunn er tråden flyttet. Til et forum som ikke er i bruk, men kun har underforumer. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Av en eller annen grunn er tråden flyttet. Til et forum som ikke er i bruk, men kun har underforumer.Stemmer, et lite forsøk som ikke funket, men det er rettet opp nå... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Argh. Begynte å se på lyssterk vidvinkel, og dermed begynte jeg å se på Zeiss 21mm - damn det er et snasent stykke glass og metall, og på så vide brennvidder er ikke AF så viktig... det eneste som redder meg (økonomisk sett) er at f/2.8 er litt kjipt... Noen som har erfaring med AIs 24/2.0? Endret 22. november 2009 av Anew Lenke til kommentar
CFM Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Haha! Denne annonsen synes jeg var fin http://www.foto.no/cgi-bin/bruktmarked/vis...d&id=119533 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Argh. Begynte å se på lyssterk vidvinkel, og dermed begynte jeg å se på Zeiss 21mm - damn det er et snasent stykke glass og metall, og på så vide brennvidder er ikke AF så viktig... det eneste som redder meg (økonomisk sett) er at f/2.8 er litt kjipt...Tror du virkelig f/2.8 er et stort problem på D700? Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Argh. Begynte å se på lyssterk vidvinkel, og dermed begynte jeg å se på Zeiss 21mm - damn det er et snasent stykke glass og metall, og på så vide brennvidder er ikke AF så viktig... det eneste som redder meg (økonomisk sett) er at f/2.8 er litt kjipt... Noen som har erfaring med AIs 24/2.0? Det er ingenting å tvile på. Sitter med objektivet på mine kamera og jeg gliser hver gang jeg drar opp et bilde på skjermen min. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Haha! Denne annonsen synes jeg var fin http://www.foto.no/cgi-bin/bruktmarked/vis...d&id=119533 Haha! Utrolig mye usaklig piss han klarte å fylle annonsen med. For ikke å snakke om at skrivekunnskapene hans var på et temmelig dårlig nivå. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Haha! Denne annonsen synes jeg var fin http://www.foto.no/cgi-bin/bruktmarked/vis...d&id=119533 Mener du virkelig at man som nybegynner klarer å oppfylle de viktigste krav også uten 5D Mk 3? Han har ett godt poeng – men det tror jeg bare er fordi han har skrevet seg bort i sin egen setning; «I nybegynnerklassen er fotografering ( høy oppløsning, høye ISO-verdier, veldig lav digitalstøy, vannbestandig) nødvendig.» Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Argh. Begynte å se på lyssterk vidvinkel, og dermed begynte jeg å se på Zeiss 21mm - damn det er et snasent stykke glass og metall, og på så vide brennvidder er ikke AF så viktig... det eneste som redder meg (økonomisk sett) er at f/2.8 er litt kjipt... Noen som har erfaring med AIs 24/2.0? Det er ingenting å tvile på. Sitter med objektivet på mine kamera og jeg gliser hver gang jeg drar opp et bilde på skjermen min. Jeg regner med at du sikter til Zeissen? For min del er problemet at penger faktisk er en begrenset ressurs - den er definitivt ikke noe jeg bare kan gå ut og kjøpe. På lang sikt så kanskje... k-ryeng: jeg er lavlysjunkie galore - jeg får aldri lysstyrke nok, men f.eks en Sigma 20/1.8 er vesentlig bedre enn 2.8 - såfremt den yter akseptabelt vidåpen. Endret 22. november 2009 av Anew Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 k-ryeng: jeg er lavlysjunkie galore - jeg får aldri lysstyrke nok, men f.eks en Sigma 20/1.8 er vesentlig bedre enn 2.8 - såfremt den yter akseptabelt vidåpen.Forsåvidt, men du kan tillate deg ganske mye med f/2.8 på de brennviddene. Zeissen er så vidt meg bekjent også bedre på f/2.8 enn Sigmaen er på samme blender... Sigmaen har egentlig bare en ting - interessant brennvidde og bra lysstyrke. Skarpheten er så som så, men det finnes knapt noen alternativer... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Tror 20/1.8 har mye eksemplarvariasjon. Venninne har D700 med Sigma 20/1.8, og hennes var faktisk ganske skarp allerede på f/1.8.. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Selvlagde fotobøker fra utlandet havner de i mva fella, eller blir de sett på som en mva fritt "bok" ? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Slike fotobøker er ikke fritatt. Hvordan skal de sjekke dette? Står det at innholdet i pakka er 'Books' så slipper den mest sannsynlig gjennom uten noe momskrav. Har ikke prøvd, men er ganske sikker på at den boka di blir momsfri. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Tror 20/1.8 har mye eksemplarvariasjon. Venninne har D700 med Sigma 20/1.8, og hennes var faktisk ganske skarp allerede på f/1.8..Det kan naturligvis være. Ellers er vel ikke D700 spesielt unådig med middelmådig optikk, så selv om det ikke yter allverdens på cropkameraer kan det være aldeles utmerket på D700, det er absolutt et viktig poeng... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Noen som har erfaring med AIs 24/2.0? Nei, kun 2.8-versjonen her. Både den og ikke minst 20mm 2.8 er helt greie og fine, men må innrømme at jeg ikke har sammenliknet de direkte med noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå