Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Huff,enda en gang et eksempel på at elektriske dippedupper burde ha tilsyn hele tiden.

Tyder på dårlig kontakt mellom batteriet og laderen,hvis klem-fjærene er slakke vil man få en lysbue som utvikler varme.

Er litt sløv selv på og kontrollere kontaktflatene på ladere jeg har,får ta en runde og skjekke de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Huff,enda en gang et eksempel på at elektriske dippedupper burde ha tilsyn hele tiden.

Tyder på dårlig kontakt mellom batteriet og laderen,hvis klem-fjærene er slakke vil man få en lysbue som utvikler varme.

Er litt sløv selv på og kontrollere kontaktflatene på ladere jeg har,får ta en runde og skjekke de.

Har 4 stykk som til tider har vært i bruk døgnet rundt pga 4 blitser som er glad i mye strøm, men har aldri vært noe slark som har lagt merke til. Er samme motstand når setter inn og tar batteriene ut av laderen, reklamasjon inkl bilde er iallefall sendt avgårde.

Lenke til kommentar
Shit!

Hvordan fikk du renset maskinrommet for svovelsyre?

Francis

Der kan man bruke vann. Rent vann er det enkleste. Man kan også bruke melk da det nøytraliserer syre. Vaske godt etterpå er lurt.

Viktig å passe på temperaturen på batteriene. På blybatterier så er det en fordel å ha god ventilasjon, skru av laderen før den kobles på batteriet. Knallgass gjør eksposjoner lett som en lek.

Lenke til kommentar

Sitrus er syrenøytraliserede.

Har selv gått på den tabben og sprenge et bilbatteri,enkelt fortalt så sveiset jeg i nærheten av batteriet.

Edit:merkelig det med at klær får en senskade av batterisyre,du kan vaske dem et par ganger før syren har etset hull.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Heldigvis har jeg batteriet i et nesten lukket rom i bagasjerommet så eneste jeg trengte å gjøre var å skru ut bånnpluggen og la det renne ut før jeg tok ut alt og spylte godt og lenge med vann. Batteriet var 12 år gammelt så det skulle vel ha vært skiftet for en god stund siden.

Fikk fikset meg et nytt 100Ah Varta batteri til innkjøpspris da :fun:

Lenke til kommentar

Årets medlem 2009? Nei, tror ikke de skikkelige ildsjelene i akamforumet har noen sjanse mot stemmene fra OT-folket. (OT er i denne sammenheng = Alle forum som ikke er om foto)

Vi kunne hatt vår egen årets medlem avstemning, bare på akam. Tomsi er jo en soleklar kandidat som jobber med utfordringene vi har slik glede av. Fototim med forumboka. Anew for gode råd om utstyr og fotografering, også SimonAldra av samme grunn. Snodig kunne vært nominert for å holde chatten i gang mens han var her. Larsenio for å prøve på å holde bildekritikken i gang, det er ikke alle som også gir kritikker. Mr.Olsen for å være ærlig om søppel- og drittbilder. Og sikkert mange andre som jeg ikke har lagt merke til, eller bare har glemt.

Jeg mener ikke at vi ha det. For egentlig så er det bare en tanke jeg fikk mens jeg så den kunngjøringen fra Dotten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...