Nautica Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Huff,enda en gang et eksempel på at elektriske dippedupper burde ha tilsyn hele tiden. Tyder på dårlig kontakt mellom batteriet og laderen,hvis klem-fjærene er slakke vil man få en lysbue som utvikler varme. Er litt sløv selv på og kontrollere kontaktflatene på ladere jeg har,får ta en runde og skjekke de. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Huff,enda en gang et eksempel på at elektriske dippedupper burde ha tilsyn hele tiden. Tyder på dårlig kontakt mellom batteriet og laderen,hvis klem-fjærene er slakke vil man få en lysbue som utvikler varme. Er litt sløv selv på og kontrollere kontaktflatene på ladere jeg har,får ta en runde og skjekke de. Har 4 stykk som til tider har vært i bruk døgnet rundt pga 4 blitser som er glad i mye strøm, men har aldri vært noe slark som har lagt merke til. Er samme motstand når setter inn og tar batteriene ut av laderen, reklamasjon inkl bilde er iallefall sendt avgårde. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Husk på å oppdater oss på svaret du får om dette. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Noen som nevnte eksploderende batteri? Denne var i bilen min og uten å overdrive så smalt det som et hagleskudd. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Shit! Hvordan fikk du renset maskinrommet for svovelsyre? Francis Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Husk på å oppdater oss på svaret du får om dette. Det skal jeg gjøre, glad jeg ikke lader bilbatterier den så ugly ut Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Shit! Hvordan fikk du renset maskinrommet for svovelsyre? Francis Der kan man bruke vann. Rent vann er det enkleste. Man kan også bruke melk da det nøytraliserer syre. Vaske godt etterpå er lurt. Viktig å passe på temperaturen på batteriene. På blybatterier så er det en fordel å ha god ventilasjon, skru av laderen før den kobles på batteriet. Knallgass gjør eksposjoner lett som en lek. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Må vaske nøye da, for svovelsyre er svært korroderende. Francis Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Sitrus er syrenøytraliserede. Har selv gått på den tabben og sprenge et bilbatteri,enkelt fortalt så sveiset jeg i nærheten av batteriet. Edit:merkelig det med at klær får en senskade av batterisyre,du kan vaske dem et par ganger før syren har etset hull. Endret 21. november 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Eddik kan også interessant nok fungere som syrenøytraliserende, selv om det er en syre selv*). Kanskje ikke så relevant å helle på eddik her, men eddik er perfekt for å nøytralisere baser - det gjør som regel ikke noe særlig hvis du har på for mye, siden det er en svak syre... *) Eddik er nemlig en buffer.. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Mmmmmmh.. jeg liker min 85L på 5DII veldig godt. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 hvis dere ser her: Ph-verdier: Batterisyre 1 Sitronjuice 2,2 Eddik 3 Destilert vann 7 Sjøvann 8,4 Lut 13 Vann vil jo være mer effektivt enn både sitrus og eddik. (?) Lenke til kommentar
CFM Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Heldigvis har jeg batteriet i et nesten lukket rom i bagasjerommet så eneste jeg trengte å gjøre var å skru ut bånnpluggen og la det renne ut før jeg tok ut alt og spylte godt og lenge med vann. Batteriet var 12 år gammelt så det skulle vel ha vært skiftet for en god stund siden. Fikk fikset meg et nytt 100Ah Varta batteri til innkjøpspris da Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Denne forklarer greit PH-balansen. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Årets medlem 2009? Nei, tror ikke de skikkelige ildsjelene i akamforumet har noen sjanse mot stemmene fra OT-folket. (OT er i denne sammenheng = Alle forum som ikke er om foto) Vi kunne hatt vår egen årets medlem avstemning, bare på akam. Tomsi er jo en soleklar kandidat som jobber med utfordringene vi har slik glede av. Fototim med forumboka. Anew for gode råd om utstyr og fotografering, også SimonAldra av samme grunn. Snodig kunne vært nominert for å holde chatten i gang mens han var her. Larsenio for å prøve på å holde bildekritikken i gang, det er ikke alle som også gir kritikker. Mr.Olsen for å være ærlig om søppel- og drittbilder. Og sikkert mange andre som jeg ikke har lagt merke til, eller bare har glemt. Jeg mener ikke at vi må ha det. For egentlig så er det bare en tanke jeg fikk mens jeg så den kunngjøringen fra Dotten. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Jeg stemte på Tom hvertfall Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Er det stemning for en årets Akamer, da? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Jeg sier kjør. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Jeg skal se litt på saken. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Blir spennende å teste 7D imorgen.. bare brukt gjennom jobb, så ikke fått sett p filene til den enda, og ihvertfall ikke prøvd den til noe "avansert" =D så det bli spennende.. xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå