L4r5 Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Den som bare hadde hatt penger. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Hehe, solgt! Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Det tok forståelig nok ikke lang tid heller. Godt under halvparten av nypris. Endret 20. november 2009 av Awesome! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Haha. "Selger EF 35mm f/1.4L og 85mm f/1.2L. Slenger ved et 50D for free." Faen for et dritthus jeg har. EF 35mm f/1.4L og 5D mkII er min våte drøm. Endret 20. november 2009 av Andreasfe Lenke til kommentar
arela Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 God grunn til å bli Kanonist - men for sen som alltid. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Då har eg posta ny runde i fotokonkurransen, temaet er KLAR https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1174837 Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Noen som har et svar på hvorfor kameraet mitt bruker så lang tid å prosessere bildet etter en lang lukkertid? Hvis jeg f.eks tar 30 sekund lukkertid tar det like lang tid å få det fram, og etter 20 minutt lukkertid tar det voldsomt lang tid. Er det vanlig? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Liten test jeg gjorde nettopp med min nye baby. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Er det vanlig? Ja. Om du har det som på Nikon heter "Long exposure NR" aktivert, så gjør kameraet en såkalt "dark frame subtraction" for å fjerne ikke-tilfeldige støymønstre. Etter eksponeringen din gjør da kameraet en ny eksponering av sensoren uten å åpne speilet (totalt mørke), og så sammenlignes de to bildene, og der hvor det er likt støymønster i begge bildene, fjernes støyen ved å "trekke fra" verdien i det mørke bildet. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Er det vanlig? Ja. Om du har det som på Nikon heter "Long exposure NR" aktivert, så gjør kameraet en såkalt "dark frame subtraction" for å fjerne ikke-tilfeldige støymønstre. Etter eksponeringen din gjør da kameraet en ny eksponering av sensoren uten å åpne speilet (totalt mørke), og så sammenlignes de to bildene, og der hvor det er likt støymønster i begge bildene, fjernes støyen ved å "trekke fra" verdien i det mørke bildet. Ah, flott! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Er det vanlig? Ja. Om du har det som på Nikon heter "Long exposure NR" aktivert, så gjør kameraet en såkalt "dark frame subtraction" for å fjerne ikke-tilfeldige støymønstre. Etter eksponeringen din gjør da kameraet en ny eksponering av sensoren uten å åpne speilet (totalt mørke), og så sammenlignes de to bildene, og der hvor det er likt støymønster i begge bildene, fjernes støyen ved å "trekke fra" verdien i det mørke bildet. Aldri prøvd med det der, noen som har erfaring med dette og om det fungerer ? Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Det virkar i alle fall på min Olympus E-520, der har eg prøvd å ta langeskponeringar med denne funksjonen av og på. Eit par "hott pixels" blir fjerna når støyreduksjonen er på. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Frua hadde med D300`en på julemarked i dag og jeg vet nå at det er siste gang. Bildene hun tar med vårt Ixus 750 blir mye bedre siden hun aldri har giddi å lært seg noe som helst om D300`en. Ekke lett å forklare på 2min over telefonen hvordan hun burde stille inn. Og jeg er jo heller ingen ekspert selv heller for å si det forsiktig. Med D40 og auto var alt så mye enklere. Man har jo konebil, kanskje jeg burde innføre konekamera i heimen. Endret 20. november 2009 av King-Nothing Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Konekamera er tingen. Men du har jo Program modus på D300 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Fikk sms for ca. 35min. siden. "Hei. Du kan kjøpe min Oly 11-22mm for 2800kr. + frakt. Kjøpte den brukt selv. Bruksmerker, men ellers okey. " Endelig får jeg 11-22mm f/2,8-3,5 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Med D40 og auto var alt så mye enklere. Man har jo konebil, kanskje jeg burde innføre konekamera i heimen. Skjønner godt hva du mener! Kona har full læringssperre hun også, så hun klarer nesten konsekvent å demonstrere hvor dårlige bilder det er mulig å ta i P med auto-iso. Helt grusomt. Jeg drømmer om et lite og nett systemkamera som jeg kan utstyre henne med - men det må være rimelig også. Jeg kan ikke bruke 5-6000 på et konekamera som skal bo i en veske. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Fun with ISO 4k and f/1.2. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Anew; E-450 med 25/2,8 'pancake' + LH-43 Kamera for koner og "myke" menn fra nord Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Fikk sms for ca. 35min. siden. "Hei. Du kan kjøpe min Oly 11-22mm for 2800kr. + frakt. Kjøpte den brukt selv. Bruksmerker, men ellers okey. " Endelig får jeg 11-22mm f/2,8-3,5 11-22 er et nydelig stykke glass. Du kommer til å elske det. Jeg drømmer om et lite og nett systemkamera som jeg kan utstyre henne med - men det må være rimelig også. Jeg kan ikke bruke 5-6000 på et konekamera som skal bo i en veske. Jeg har hørt at Nikon har lansert ett nytt og ganske rimelig speilrefleks som heter "Nikon D40". Det er litt rart, for det forrige kameraet het "D50". Jeg tror det kan fungere. - EF-S 18-55 nonIS - 450 kroner Det står at det er ubrukt i annonsen (ikke forbausende), men er ikke 450 kroner ganske mye for et lens-in-a-cap med zoommuligheter? Endret 20. november 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Med D40 og auto var alt så mye enklere. Man har jo konebil, kanskje jeg burde innføre konekamera i heimen. Skjønner godt hva du mener! Kona har full læringssperre hun også, så hun klarer nesten konsekvent å demonstrere hvor dårlige bilder det er mulig å ta i P med auto-iso. Helt grusomt. Da skal du se muttern. Hu kjøpte D80'n min jeg hadde i fjor. kjente utsagn "Næ, der kom blitsen opp" og "nå er den sånn treg igjen" høres ganske ofte. "Nei, ta bilder du Anders. Du er mye flinkere enn meg" *oppgitt* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå