Nautica Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Tror lydkortet på dataen holder på å ta kvelden. Uregelmessig så hører jeg sånn sprakin som man hørte i radioen i gamle dager da det var torden. Uten at jeg spiller av noe lyd. Kan det skyldes andre ting? F.eks. at jeg må ha helt ny datamskin? Vel,du nevner gamle radioer. Det hendte knitringen kom fra volumkontrollen/balansekontrollen "potmeter" da den ikke ga fullverdig overflatekontakt,normal reparasjonsprosedyre var og skru/vri mye på den for og rense kontaktoverflaten. I samarbeid med en Rense/kontaktspray blir jobben bedre utført. Endret 20. november 2009 av Nautica Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 "2012", mon tro hva som skjer da? Jeg syns det er viktig at vi markerer de spesielle sidetallene! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 "Vinsjan på Kaia" Ungh - glad jeg ikke drakk kaffe.. :D Hva med "Ett styx brygge" "Hvordan lage bløte gradienter i Photoshop" (hihi) "Vinterbaderen" Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 "2012", mon tro hva som skjer da? Jeg syns det er viktig at vi markerer de spesielle sidetallene! Først raser alle fabrikkene til Nikon sammen. Så omkommer CEO i Canon i en hundreårsflom. Deretter begynner ting å skje raskt. Kamerafolket finner ut at de i hemmelighet må berge kameraets eksistens. De bygger fire store romskip som viser seg å være båter. I det store samarbeid mellom 44 fotoorganisasjoner flyes alle verdens Lightroom-catalogs til båt nummer èn. I båt nummer to fylles det opp med historiske Leica-kameraer. I båt tre er det billettsalg på kameraingeniører - 1 milliard euro per sete! Plassene er kun ment for de som skal sørge for at forbrukerene får autofokus(!) når man filmer(!) i LiveView(!) på Leica-kameraene(!) etter Dommedagen. Skip nummer fire består av ymse forumfolk og kverulanter verden over. Resten må du nesten se på kino. *pust* Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 (endret) "2012", mon tro hva som skjer da? Jeg syns det er viktig at vi markerer de spesielle sidetallene! Først raser alle fabrikkene til Nikon sammen. Så omkommer CEO i Canon i en hundreårsflom. Deretter begynner ting å skje raskt. Kamerafolket finner ut at de i hemmelighet må berge kameraets eksistens. De bygger fire store romskip som viser seg å være båter. I det store samarbeid mellom 44 fotoorganisasjoner flyes alle verdens Lightroom-catalogs til båt nummer èn. I båt nummer to fylles det opp med historiske Leica-kameraer. I båt tre er det billettsalg på kameraingeniører - 1 milliard euro per sete! Plassene er kun ment for de som skal sørge for at forbrukerene får autofokus(!) når man filmer(!) i LiveView(!) på Leica-kameraene(!) etter Dommedagen. Skip nummer fire består av ymse forumfolk og kverulanter verden over. Resten må du nesten se på kino. *pust* Akam bør skrive seg opp på den listen veldig snart men ang. filmen, jeg forlot kinosalen ca. 45 minutter etter at filmen hadde startet. Dårlige (ja, det er nok bare jeg som mener det) spesialeffekter ødela mye av opplevelsen samt. at jeg ikke helt klarte å binde meg med karakterene. Da fant jeg ut at jeg heller ville få med meg neste episode av God Kveld Norge på Tv2. Endret 20. november 2009 av stonhans Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Nå skjønner jeg fint lite her. Spilte av en dvd-film (orginal fra plate) med VLC på PC-en i går. Ca hvert 20. min så hang både bilde og lyd i ca 5 sek før filmen hoppet ca 30 sekunder fram. Jeg lastet så ned filmen som dvd (*.img), men akkurat det samme skjedde der! Wtf..? Edit: Filmene stoppet på akkurat samme frame. Er det VLC som kødder med meg her? Endret 20. november 2009 av Ciryaher Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 (endret) "2012", mon tro hva som skjer da? Jeg syns det er viktig at vi markerer de spesielle sidetallene! Først raser alle fabrikkene til Nikon sammen. Så omkommer CEO i Canon i en hundreårsflom. Deretter begynner ting å skje raskt. Kamerafolket finner ut at de i hemmelighet må berge kameraets eksistens. De bygger fire store romskip som viser seg å være båter. I det store samarbeid mellom 44 fotoorganisasjoner flyes alle verdens Lightroom-catalogs til båt nummer èn. I båt nummer to fylles det opp med historiske Leica-kameraer. I båt tre er det billettsalg på kameraingeniører - 1 milliard euro per sete! Plassene er kun ment for de som skal sørge for at forbrukerene får autofokus(!) når man filmer(!) i LiveView(!) på Leica-kameraene(!) etter Dommedagen. Skip nummer fire består av ymse forumfolk og kverulanter verden over. Resten må du nesten se på kino. *pust* Skip #1 styrter i solen, Skip #2 forsvinner i et sort hull, Skip #3 havner på en liten planet sammen med folkene på skip #5 som inneholder kun markedsføringsfolk, medieanalitikere, stylister, frisører osv. Skip #4 eksploderer etter take-off pga. intern krangel. edit: Og alle problemene på jorden forsvant Tom Endret 20. november 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Jeg er langtifra noen trønder! Jeg er vestfolding, jeg. Jeg bare bor i Trondheim. Tittelen med vinsjer må evt bli noe ala "Vinsjan som e savna på flytebrygga". Nok en exil vestfolding? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Det er et grunnleggende problem med dagens sensorer at de bare fanger opp én farge pr. pixel. Sigma har jo laget sin Foveon-sensor som tar opp alle tre fargene i hver pixel, men oppløsningen er markant dårligere. Når har hasselblad kommet med sin løsning - de tar fire bilder på rad, så det hele kan settes sammen til ett bilde med alle fargene på hver pixel.. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Til et foredrag jeg skal holde har folka (Dataforeningen!) bedt meg om å sende inn bilde til bruk på web. Bildet må være JPEG fil 300 dpi i høyoppløsning i farger. WTF? Finnes det "lavoppløst" i 300dpi? Skjermen min takler jo ikke 300dpi! Den er bare 72! Skal jeg sende inn noe sånt: http://laughingsquid.com/low-resolution-halloween-costume/ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Når har hasselblad kommet med sin løsning - de tar fire bilder på rad, så det hele kan settes sammen til ett bilde med alle fargene på hver pixel.. Det som jeg finner interessant i den sammenhengen, er at de flytter sensoren fysisk nøyaktig 1 piksel opp/ned, høyre/venstre under prosessen. Da snakker vi om hårfine toleranser. Tom Endret 20. november 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Nå har jeg endelig fått henta den blitskabelen jeg bestilte på ebay. Etter gjentatte forsøk på å hente den i postbutikken slik som det sto på hentelappen at jeg skulle gjøre så dro jeg til sorteringssentralen til postbudene og etterlyste den der. Og der lå den. Må si de har korte metere i Kina. Glad jeg bestilte 3m og ikke 60cm.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Det som jeg finner interessant i den sammenhengen, er at de flytter sensoren fysisk nøyaktig 1 piksel opp/ned, høyre/venstre under prosessen. Da snakker vi om hårfine toleranser. Ja, men ikke prinsipielt mer spennende enn de sensorbaserte bildestabiliseringssystemene - der skal man flytte sensoren presist på subpixelnivå i takt med at hele huset beveger seg.. Men - for noen detaljer man burde kunne få! Ser fram til de første eksempelbildene! Gleder meg til at hvert pixel (det kommer nok) plukker samtlige farger*). ..Eller enda mer ultimat - at man teller og kvantifiserer alle fotonene som kommer inn.. *) Joda, Foveon. Men at de andre sensorene også benytter det konseptet. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 "Hvordan lage bløte gradienter i Photoshop" (hihi) Den var.... slem. Men jeg tåler det vel. Nå skjønner jeg fint lite her. Spilte av en dvd-film (orginal fra plate) med VLC på PC-en i går. Ca hvert 20. min så hang både bilde og lyd i ca 5 sek før filmen hoppet ca 30 sekunder fram. Jeg lastet så ned filmen som dvd (*.img), men akkurat det samme skjedde der! Wtf..? Edit: Filmene stoppet på akkurat samme frame. Er det VLC som kødder med meg her? Prøv ut Zoom Player. Den har det med å takle en del ting VLC ikke takler. Nok en exil vestfolding? Jepp. Men det er litt østfolding i meg også da. Men mest vestfolding. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Den var.... slem. Men jeg tåler det vel. Hihi - hvem, jeg? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Da var man blitt Leicaist. Kan ikke si annet enn at jeg forstår alle de andre som har skrytt dette objektivet i skyene. Det er noe av det varkeste glasset jeg har håndtert, full stop. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Da var man blitt Leicaist. Kan ikke si annet enn at jeg forstår alle de andre som har skrytt dette objektivet i skyene. Det er noe av det varkeste glasset jeg har håndtert, full stop. er litt misunnelig på den. ikke ofte det objektivet ligger ute til en fornuftig pris. by the way - pics or it didnt happen! Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Stativ oppsett for fotografering i nattbilde dugnaden. Normalt er man spent hvordan bilder blir. Denne gangen var det mer, om stativet kanskje datt ned. (Og, ja, jeg täler kommentarer om at kamera da ville funnet sin riktige plass. ;~) ) Ja, jeg vet, elendig kvalität, tatt med mobilen Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Da var man blitt Leicaist. Kan ikke si annet enn at jeg forstår alle de andre som har skrytt dette objektivet i skyene. Det er noe av det varkeste glasset jeg har håndtert, full stop. er litt misunnelig på den. ikke ofte det objektivet ligger ute til en fornuftig pris. by the way - pics or it didnt happen! Exif ligger i bildene.. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Simon A. skal ta minst 10 bilder av superb kvalitet med PanLeica'en i helga. Jeg vil se og jeg vil ha Prøver å finne en 11-22mm til en okey pris, men det er vanskelig. Mulig jeg heller kjøper nytt fra HK. Edit: Bilder kom kjapt Prøv å gå nærmere. Vil se den derre "boka" og "aut åf fåkus blør". Endret 20. november 2009 av Ildhode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå