Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Dagens lille god-nyhet for min del er at jeg vant gratisavisen Byavisa (i Trondheim) sin fotokonkurranse denne uka, med dette bildet:

4059019019_b9c22a58f0_m.jpg

Bildet ble tatt under oktoberfesten, men med "feil" objektiv. Litt fornøyd idag. :)

Flott bilde. Har en kompis som var praktikant eller noe sånt hos Byavisa ett år, visstnok et trivelig nok sted å jobbe. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I kommentaren til bildet skrev de at bildet minnet om et bokomslag. Det kan jeg si meg helt enig i. Det morsomme hadde vært å finne skikkelig teite "boktitler" til bildet, ala Knut Nærums tittel "Døde menn går på ski".

Ahem. :)

Ølbryggeren

Isbaderen som dukket opp

Den livredde livredderen

Stupetårnet og andre sjakktrekk

Sorry - måtte bare planke noen titler - det vannlige. ;)

Lenke til kommentar
Flott bilde. Har en kompis som var praktikant eller noe sånt hos Byavisa ett år, visstnok et trivelig nok sted å jobbe. :)

Takker.

Ja, Byavisa går bra også, virker det som. De sliter litt med å få folk til å levere dem ut, da men.

Grattis Ratle. Snasent bilde.

Takker. :)

I kommentaren til bildet skrev de at bildet minnet om et bokomslag. Det kan jeg si meg helt enig i. Det morsomme hadde vært å finne skikkelig teite "boktitler" til bildet, ala Knut Nærums tittel "Døde menn går på ski".

Ahem. :)

Ølbryggeren

Isbaderen som dukket opp

Den livredde livredderen

Stupetårnet og andre sjakktrekk

Sorry - måtte bare planke noen titler - det vannlige. ;)

"Stupetårnet og andre sjakktrekk" likte jeg. :D

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Så bra ut det der. Hvordan er de å henge opp? Er det verdt pengene?

Vil tro de er greie å henge opp. Det følger med to store firkanter med spor som blir som en krok. Man kan også tre gjennom en snor. Verdt pengene er jeg litt usikker på, 400 kr for en plate på størrelse med A4. Men jeg vil tro at løsningen de har med acryl er penere.

Lenke til kommentar

Heh - har endelig (whohoo!) fått Japan Photo XXL-bildene mine.

Tok med noen på jobben for å vise et par fotointeresserte kolleger. Nå er det et par som hinter om at jobben gjerne vil kjøpe noen prints av meg og ha på veggen her inne - festlig. :)

Hmm - hva er gjengs pris for et 75x50 print, tro? :)

Lenke til kommentar

Det har jeg også lurt på. Kjøpte en del prints fra JPXXL tidligere i høst. Har gitt bort i bursdagsgave til familie og sånn og det har vært folk som har lurt på hvor de kjøpte det fordi de ville ha noe lignende. Hadde vært litt gøy å kunne tilby dem det, men jeg aner ikke hva som hadde vært "rimelig" å ta. Vil ikke fremstå som grisk akkurat, men en avanse på 20kr eller noe er jo utelukket.

Lenke til kommentar

«Gjengs pris» er jo mildt sagt variabelt; $100k++ om navnet er rett, en tier er tydeligvis også mulig til tider. Men om ikke bildet er verdt en tusenlapp eller fem kan det neppe være godt nok til at noen vil ofre veggplass for det?

Kjøpte forresten akkurat et bilde i det formatet – begrenset opplag (20?) fra en forholdsvis kjent fotograf (fra Wallpaper bl.a.), kom på ca. 6000 ekskludert ramme. Så det trenger ikke være veldig dyrt heller.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar
Heh - har endelig (whohoo!) fått Japan Photo XXL-bildene mine.

Tok med noen på jobben for å vise et par fotointeresserte kolleger. Nå er det et par som hinter om at jobben gjerne vil kjøpe noen prints av meg og ha på veggen her inne - festlig. :)

Hmm - hva er gjengs pris for et 75x50 print, tro? :)

Hmm, du er heldig. Her jeg jobber henger det bare en haug med moderne kunst av typen abstrakt og nonfigurativ. Det er verk fra ganske etablerte kunstnere også så de koster skjorta også. Når jeg ser ut glassdøra fra kontoret mitt ser jeg rett på et lerret på 2x2 meter fylt med skjeve firkanter i forskjellige farger. Det koster bare 40k.

Jeg har nektet designgruppen på jobb å henge opp noe på mitt kontor og jeg driver å forhandler med dem om jeg kan få lov å henge opp bilder jeg selv har tatt kun på mitt kontor.

Lenke til kommentar

Også morsomt at en kollega ville ha et print hjemme - mitt første "salg".. :D

Han får et nytt print til kostpris, i alle fall. :)

Hmm - betaling - hvis jeg kunne fått det direkte i optikk, hjemmepc eller noe uten at det skal som lønn og effektive 61.5% toppskatt, så hadde det også vært fint.

Ja, ting er billigere i Danmark (unntatt biler, brus og plastposer), men så betaler vi da også skatt så det holder!! ;)

Men - noen som har noe utgangspunkt i satser?

Lenke til kommentar

Jeg tar bare en hundrelapp pr bilde foreløpig, pluss utskriftskostnader, porto osv osv. Så om bildet koster 100,- å skrive ut og 100,- i porto, så tar jeg 300,- for bildet. Uten ramme, såklart. Bedre å selge litt, selv om det er billig, enn ingenting. :)

Noen med flere boktittelforslag til bildet mitt, eller?

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...