Trondster Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Heyhey - 2006 - så er vi vel snart kommet til et år så de fleste av barnerumpene her på forumet er født! Edit: Dang - ble 2007 - så er de i alle fall født.. Endret 18. november 2009 av Trondster Lenke til kommentar
# offline Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Jeg spurte i en bisetning her om dagen, men fikk ikke svar. Hva mener folket om NetOnNet? Suspekte greier eller helt OK? Tom Har kjøpt noe der. Bl.a. Epson skriveren. Kjapt og greit. Null tull:) GP batterier/ladere har kommet med innebygget vekkerklokke gitt - våknet av en lyd og litt rar lukt i natt og da har ett av fire AA batteriet smeltet deler av laderen helt ned til printplata, småkjipt. Hvilken lader? Har en GP lader liggende som jeg ikke bruker. Hadde tenkt å selge den, men bestemte meg for å gi den bort. Nå blir jeg sannsynligvis å kaste den. Er det denne laderen? Den til høyre. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Heyhey - 2006 - så er vi vel snart kommet til et år så de fleste av barnerumpene her på forumet er født! Edit: Dang - ble 2007 - så er de i alle fall født.. Hmmm, født… 2006 var jo det året jeg nærmet meg pensjonisttilværelsen og det er faktisk 2007 også! Alternativet er ikke så hyggelig. Endret 18. november 2009 av bareanton Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Ikke fullt så meta: hadde eksamen i dag – 27 sider tekst på 3 timer. Tenkte jeg skulle belønne meg med en liten tur ut for å ta bilder, men klarer knapt å holde kamera. Skal håndleddet oppføre seg slik, tro? 27 sider på 3 timer (spalter eller sider?) høres leit ut. Da jeg tok en jusseksamen skrev jeg også til smertene (i pekefingeren) ble så uutholdelige at jeg rett og slett ikke klarte mer... Kjipe greier. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Tok et lite dykk fra en liten sommertur nordover og fant dette bildet. Det er en av de mer viktige tyskerene sitt kamera og er signert av Ernst Leitz fra Vest-Tyskland. Rart nok bruker dette kameraet 24x18mm film og har et dødningehode gravert inn på toppen. Lens-capen er nok ikke masseprodusert. Endret 18. november 2009 av Shocktrauma Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) I dag fikk jeg hentet 2 nye bilder. Printet hos JP XXL på Alu plate. i bunn og grunn er det et bilde som er limt på en plast plate med alu på begge sider. Bildekvaliteten er som andre print på glossy papir ganske så grei. Hadde egentlig håpet at de hadde printet rett på plata. Det neste jeg skal prøve blir vel akryl tenker jeg. Endret 18. november 2009 av Dewil Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Tok et lite dykk fra en liten sommertur nordover og fant dette bildet. Det er en av de mer viktige tyskerene sitt kamera og er signert av Ernst Leitz fra Vest-Tyskland. Rart nok bruker dette kameraet 24x18mm film og har et dødningehode gravert inn på toppen. Lens-capen er nok ikke masseprodusert. Pimp my Zorki? Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 I dag fikk jeg hentet 2 nye bilder. Printet hos JP XXL på Alu plate. i bunn og grunn er det et bilde som er limt på en plast plate med alu på begge sider. Bildekvaliteten er som andre print på glossy papir ganske så grei. Hadde egentlig håpet at de hadde printet rett på plata. Det neste jeg skal prøve blir vel akryl tenker jeg. Japanfoto i byporten Oslo har diverse bilder i utstilling: Lerret, alu og akryl i flere str. Greit å se der hvordan det kan bli seende ut Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Tok et lite dykk fra en liten sommertur nordover og fant dette bildet. Det er en av de mer viktige tyskerene sitt kamera og er signert av Ernst Leitz fra Vest-Tyskland. Rart nok bruker dette kameraet 24x18mm film og har et dødningehode gravert inn på toppen. Lens-capen er nok ikke masseprodusert. Tydeligvis vært innom et museum du ja Litt av et klenodium det kameraet der Lenke til kommentar
# offline Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 I dag fikk jeg hentet 2 nye bilder. Printet hos JP XXL på Alu plate. i bunn og grunn er det et bilde som er limt på en plast plate med alu på begge sider. Bildekvaliteten er som andre print på glossy papir ganske så grei. Hadde egentlig håpet at de hadde printet rett på plata. Det neste jeg skal prøve blir vel akryl tenker jeg. Dette er svindyrt! Det er noen i USA som gjør dette, imagewizards.net Hva med bilder av bildene? Gode resultater? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) bilder av bildene kommer... litt elendig lys her men det ble greit. Mpix har også noe ala det samme men de leverer bare i usa. Var derfor jeg fikk lyst til å prøve JP. Dyrt, JA! (kjapt og gæli) Pix of pix cause it happened: Et bilde fra samme serien med bilen. Helt likt mtp etterbehandling og utseende i farger. Printet stemte helt overens med hvordan bildet ser ut på skjermen min. Sendte inn bildet i TIFF 8bit sRGB. http://www.flickr.com/photos/dewil/3984587332/ Endret 18. november 2009 av Dewil Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Jeg spurte i en bisetning her om dagen, men fikk ikke svar. Hva mener folket om NetOnNet? Suspekte greier eller helt OK? Tom Har kjøpt noe der. Bl.a. Epson skriveren. Kjapt og greit. Null tull:) Høres ut som om de er greie å ha med å gjøre. Ingen som har klaget; da er de på listen over butikker som jeg kan bruke når jeg skal handle laptop. Hva synes folket om den ? Viser hvor mye jeg følger med - jeg trodde den var helt ny, men den er fra i fjor Tom Lenke til kommentar
# offline Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Så bra ut det der. Hvordan er de å henge opp? Er det verdt pengene? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Halvannen time igjen å stemme - kom igjen, folkens! Lenke til kommentar
arela Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Super tilbud på City Syd: http://www.adressa.no/nyheter/kuriosa/article1412512.ece Varer troligvis bare i dag Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 27 sider på 3 timer (spalter eller sider?) høres leit ut. Da jeg tok en jusseksamen skrev jeg også til smertene (i pekefingeren) ble så uutholdelige at jeg rett og slett ikke klarte mer... Kjipe greier. Vi snakker sider, dessverre – ganske liten skrift også. Synes synd på den stakkaren av en sensor som må tyde mine kråketegn. On topic: de av dere som bruker Lightroom, kreves det enorme mengder RAM for å unngå sirup? Bruker Aperture nå, og 4GB er ofte litt knapt. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Vibrasjoner ja. Alt vibrerer i vind og derfor mener jeg at ting som ikke brukes (foretrekker tripod med halvkule eller solid plattform) bør vekk. Enda mer vibrasjoner blir det av å trekke midtstangen helt opp med stativbein helt utslått. Det er som å gå på tå- og fingerspissene. Greit nok å reversere midtstangen, men ergonomi flyr jo til helvete. Jeg står ikke opp ned med hodet for å kunne ta et bilde under halvmeteren over bakken for å si det sånn. Nah, ikke helt enig. Henger du 3-4-5 kg f.eks en manual ellerno under i kroken blir stativet enda mer stabilt. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 27 sider på 3 timer (spalter eller sider?) høres leit ut. Da jeg tok en jusseksamen skrev jeg også til smertene (i pekefingeren) ble så uutholdelige at jeg rett og slett ikke klarte mer... Kjipe greier. Vi snakker sider, dessverre – ganske liten skrift også. Synes synd på den stakkaren av en sensor som må tyde mine kråketegn. On topic: de av dere som bruker Lightroom, kreves det enorme mengder RAM for å unngå sirup? Bruker Aperture nå, og 4GB er ofte litt knapt. Neh. Hvilken versjon av lysstuggu bruker du da? Har 6gb her og det går fint. Før hadde jeg bare 2gb og noe lugg her og der men ikke irriterende tregt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Super tilbud på City Syd: Likte også advarselsskiltet her.. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Neh. Hvilken versjon av lysstuggu bruker du da?Har 6gb her og det går fint. Før hadde jeg bare 2gb og noe lugg her og der men ikke irriterende tregt. Bruker Aperture 2 nå, men det går plagsomt tregt. Synes Aperture er det greieste programmet av de to – enklere å gjøre småjusteringer på mange bilder enn i Lightroom – men når jeg blir sittende å se på snurrende badeballer i all evighet er det fristende å skifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå