Sutekh Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Takk Jeg skal vurdere om kameraet er verdt et kjøp akkurat nå. For alt jeg vet så kommer sikkert Canon med en oppfølger til xxD eller xD serien i 2010. Og da blir jeg kanskje mer overasket over ISO ytelsen til det kameraet.Sjansen for å bli overrasket over ISO-ytelsen til et cropkamera med bayersensor er forsvinnende liten. Det er kanskje litt å vinne i skyggepartiene, men stort sett er det fotonstøy som er begrensende i moderne speilreflekskameraer og der har ikke sensoren noe å si. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Hmm, noen som tenker i samme baner om dette? Når Dx00x kommer havner den kanskje på 22000,- mens bruktprisen på D700 blir ca 14000,- Tror dere at denne antakelsen har noe for seg? (Tenker på å kjøpe D700 nå for å bytte til den nye når den kommer) Blir ikke så altfor stort tap på det heller hvis spådommen treffer. "Offtopic": Tannlegetime i dag (visdomstenner) Not looking forward to it. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 "Offtopic": Tannlegetime i dag (visdomstenner) Not looking forward to it. Trekking av visdomstenner er mindre pain enn en 10 minutters sjekk hos tannpleieren. Enkleste tannlegebesøket jeg har hatt. Null stress! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Fikk en mail med advarsel om et nytt virus. Vet ikke om det er noe i det men mailen er som følger, og er sendt fra en jeg har i maillista mi.: Viktig, viktig,viktig.......... > LES & videresend ! > > Send dette til dine kontakter umiddelbart. > Videresend dette mail til alle venner, familiemedlemmer og kontakter! > > Åpne ikke noen budskap med et bilag med tittelen 'postkort fra hallmark' uavhengig av hvem som har sendt det til deg. Det er ett virus som åpner et postkortbilde, som deretter sletter hele harddisken C i din data. Dette viruset kommer til å tas imot av noen som kan ha din e-postadresse i sin kontaktliste. Det er grunnen til at du må fortelle dette til alle dine kontakter. Det er bedre å få dette budskapet 25 ganger enn å ta imot viruset og åpne det. > > Om du får en mail kalt POSTCARD, 'selv om det er sendt fra en venn, ikke åpne den! Slå av dataen med en gang. > > Dette er det verste virus som har blitt annonsert av CNN. Microsoft sier dette er noe av de verste virus noensinne. Dette viruset oppdaget McAfee igår, og det finns ingen reparasjon for denne type virus ennå. > > Dette viruset ødelegger harddisken,der vital informasjon oppbevares. > > Send til alle, bedre å få flere av denne enn å få virus. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Slå av dataen? Vil ikkje det vere betre å slette mailen uten å opne den? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Trekking av visdomstenner er mindre pain enn en 10 minutters sjekk hos tannpleieren. Enkleste tannlegebesøket jeg har hatt. Null stress! Helt klart - har trukket en på hver side, med et par ukers mellomrom. Tiden i mellom var helt tilfeldig - hadde ikke noe å gjøre med hevelse, smerter, tyggeproblemer eller noe. Nei, nei - her er det kort tannlegebesøk i lønsjpausen og ingen problemer.. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 "Dette viruset ødelegger harddisken,der vital informasjon oppbevares." Liten maur med slegge? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Fikk en mail med advarsel om et nytt virus. Vet ikke om det er noe i det men mailen er som følger, og er sendt fra en jeg har i maillista mi.: ... det er en klassiker Google "mail hoax hallmark" Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Når Dx00x kommer havner den kanskje på 22000,- mens bruktprisen på D700 blir ca 14000,- Tror dere at denne antakelsen har noe for seg? (Tenker på å kjøpe D700 nå for å bytte til den nye når den kommer) Blir ikke så altfor stort tap på det heller hvis spådommen treffer. Introduksjonen av D300s påvirket jo knapt bruktprisen på D300, så jeg tror ikke antakelsen din er helt på bærtur. Det kan jo imidlertid være at det sitter mange Nikonister med D700, som ønsker seg x-stylie oppløsning. I så fall kan det bli mange D700 på bruktmarkedet en periode, og det vil påvirke bruktprisen. "Offtopic": Tannlegetime i dag (visdomstenner) Not looking forward to it.Lystgass FTW! Etter en lang "utgravning" av en visdomstann mens jeg ble dopet ned med lystgass var min eneste kommentar etterpå at "dette må vi gjøre igjen!" Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Fikk en mail med advarsel om et nytt virus. Vet ikke om det er noe i det men mailen er som følger, og er sendt fra en jeg har i maillista mi.: Herregud. Dette er bare tull som har sirkulert i ulike varianter i årevis. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Fikk en mail med advarsel om et nytt virus. Vet ikke om det er noe i det men mailen er som følger, og er sendt fra en jeg har i maillista mi.: ... det er en klassiker Google "mail hoax hallmark" Tom Ja, googla det. Googla også navnet til den som sto oppført som avsender av den opprinnelige mailen. Og fant dette. Så det var nok en bløff ja. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Fikk en mail med advarsel om et nytt virus. Vet ikke om det er noe i det men mailen er som følger, og er sendt fra en jeg har i maillista mi.: *sukk* Enda en virus-bullshit-post-mail-ting. Ikke videresend sånn tullemail. Send svar tilbake om at han skal stoppe med sånt. Les mer her eller artikkel her. Fra artikkelen: Personer som burde vite bedre sprer kjedebrev med virusadvarsler. E-postmeldinger med advarsler om virus og andre uhumskheter har ridd internett som en mare i flere år. Kjedebrevene spres raskt blant uvettige it-brukere som tror på det falske budskapet og naivt sender dem videre. Edit: Her er en fin sang om temaet.. Endret 18. november 2009 av Trondster Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Ja, jeg videresendte ikke mailen men sendte mail tilbake dit den kom fra og sa at det var en bløff. La ved en link til en artikkel om bløffen. Litt moro å se at den som sendte denne til henne som jeg fikk den av sendte fra en politiet.no mailadresse, og at den har vært innom både det ene og det andre offentlige kontoret på veien. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Da tror jeg det blir d700 allikevel. 5dmkII beste akkuratt nå (med liten margin). Mens Nikon best videre og på optikk (litt skarpere). Taper mindre på å kjøpe d700 nå og bytte til neste generasjon enn å bytte til Canon for så å bytte til Nikon igjen. Greit nok at Canon har billigere kjøpspris (ca 4-6K) men jeg tjener desto mindre på å selge det brukt igjen siden bruktmarkedet oversvømmes av Canon i forhold til Nikon. (gjelder spesielt 70-200 2.8 IS vs 70-200 VRII) edit: kanskje det er markedsanalyse eller markedskommunikasjon jeg skal satse videre på med utdanning? Står mellom tv/filmproduksjon, foto, 3d, design, (annet kreativt) eller å slå helt om og ta realfag (tillegg til studiekompetanse) bli ingeniør eller forsker innen (ett eller annet) Endret 18. november 2009 av ET! Lenke til kommentar
fototim Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Ja, jeg videresendte ikke mailen ...Å poste på Akam, det er ikke å videresende? Bare innrøm det, du gikk fem på I likhet med meg. Jeg kom over samme sak på Fjaseboka, på engelsk av en eller annen grunn. Fikk ikke full panikk, men gikk et par runder med meg selv før jeg slo meg til ro. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Da tror jeg det blir d700 allikevel. 5dmkII beste akkuratt nå (med liten margin). Mens Nikon best videre og på optikk (litt skarpere). Tror du blir fornøyd uansett hva du velger. Når du har Nikon fra før av og er vant til det er det et hint om hva som kan være greiest for deg. Nyt D700! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 "Offtopic": Tannlegetime i dag (visdomstenner) Not looking forward to it. Lurer på om Ken Rockwell har fått trukket visdomstennene.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Lurer på om Ken Rockwell har fått trukket visdomstennene..Visdomstennene hans flyktet i redsel for hans vrede. Det hjalp ikke. De befinner seg nå under ekstrem tortur på Guantanamo. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Ja, jeg videresendte ikke mailen ...Å poste på Akam, det er ikke å videresende? Bare innrøm det, du gikk fem på I likhet med meg. Jeg kom over samme sak på Fjaseboka, på engelsk av en eller annen grunn. Fikk ikke full panikk, men gikk et par runder med meg selv før jeg slo meg til ro. Jo, kanskje det. Men vet jo at man får raskt svar her, så på en måte er det å sjekke ekteheten i sånt når man spør her. Lurte jo litt på hva det var for noe, det innrømmer jeg. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Jeg tok med meg kamera ut i lunsjen, som jeg ofte gjør og tok bilde av noen som kom syklende. Et typisk street-bilde. Personen stoppet og spurte i en litt sur tone om han/hun var med på bildet, noe jeg sa han/hun var. Han/hun ba meg om å slette bildet, men jeg viste personen baksiden av kameraet mitt, og fortalte at det ikke ville være mulig pga at jeg brukte film (jeg nevnte dog ikke muligheten for å åpne opp bak og ødelegge hele filmen). Han/hun svarte med "Du vet det er ulovlig?", hvor jeg på en så hyggelig som mulig måte sa at det ikke var, men at jeg ikke hadde lov til å publisere bildet; feks. på Internett. Noe snurt/oppgitt syklet personen videre. Hvordan takler dere slike situasjoner? Det er første gang jeg har opplevd at noe kommer bort på den måten, men det blir vel neppe den siste regner jeg med. Francis . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå