Thor Håkonsen Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Har lasta ned Lightroom 3 (beta) - og når jeg installerte denne antok jeg at den tok med seg foldere og bilder fra LR2. Det gjorde den selvsagt ikke. Hvordan får jeg hentet bildene "fra LR2" uten å importere dem på nytt, da jeg antar at jeg da bare får dem dobbelt på disken... ? Endret 17. november 2009 av ThorEH Lenke til kommentar
# offline Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Importere dem uten å bytte plass. Jeg gjorde dette. Fungerte smertefritt Gikk meget kjapt. Brukte LR2 katalogen på LR3, så alle pre-sets som jeg hadde på LR2 kom over på LR3. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Du kan referere til hvor mappene ligger på disken. Du åpne en catalog uten å måtte importere filene på nytt. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Typisk. Ser ut som det har skyet over sør og sør-øst for Trondheim - akkurat der Leonidene ville vist seg. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Både yr.no og pent.no har tabba seg ut i Tønsbergsområdet. Det skal være opphold, men det ser dårlig ut. Kan heller komme med flere bilder av det fine nye stativet og den kule sekken min Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Grøss. Jeg hadde kuttet den midtstangen av og kun hatt fem centimeter under stativfestet. Du kommer lavere med stativet og ikke minst fjerner enda en kilde til vibrasjon og ustabilitet (vindfritt sted i Norge søkes ). Lenke til kommentar
# offline Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Grøss. Jeg hadde kuttet den midtstangen av og kun hatt fem centimeter under stativfestet. Du kommer lavere med stativet og ikke minst fjerner enda en kilde til vibrasjon og ustabilitet (vindfritt sted i Norge søkes ). Raring Kutte den av? Den blir ikke noe mindre ustabil av å kutte den. Hva skal jeg henge lodd i? Er stanga en kilde til vibrasjon? Trenger jeg å komme lavere enn dette? 3X 100 lapper i lengde Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Vibrasjoner ja. Alt vibrerer i vind og derfor mener jeg at ting som ikke brukes (foretrekker tripod med halvkule eller solid plattform) bør vekk. Enda mer vibrasjoner blir det av å trekke midtstangen helt opp med stativbein helt utslått. Det er som å gå på tå- og fingerspissene. Greit nok å reversere midtstangen, men ergonomi flyr jo til helvete. Jeg står ikke opp ned med hodet for å kunne ta et bilde under halvmeteren over bakken for å si det sånn. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Både yr.no og pent.no har tabba seg ut i Tønsbergsområdet. Det skal være opphold, men det ser dårlig ut. Kan heller komme med flere bilder av det fine nye stativet og den kule sekken min Hadde heller kutta det som er festa på toppen....... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hadde heller kutta det som er festa på toppen....... Tror vi må ta oss en tur nordover og lære noen litt folkeskikk, jeg Jeg kan ta med whisky Så finner vi ut hvor tett værtettingen til Pentax egentlig er ... Tom Lenke til kommentar
# offline Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Tullinger Det er for å kunne ta med seg overalt. Lite, lett og anvendelig. Ikke stort, tungt, stabilt.... Stativ, kulehode og kamera veier tilsammen under 2kg. Kjell, det som jeg har festet på toppen fungerer hvertfall Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Døh, hva er egentlig vitsen med skjermer på kamera? Det ser jo så fantastisk ut på skjermen rett etter at du har tatt det, men når du kommer inn på pc'n, da... Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Typisk. Ser ut som det har skyet over sør og sør-øst for Trondheim - akkurat der Leonidene ville vist seg. Typisk: Var utenfor en tur å lekte meg litt med kamera nå. I det jeg er midt i en eksponering, snur jeg meg rundt og ser det kraftigste og lengste stjerneskuddet jeg noen gang har sett Ratleto: Fikk se tre store i alt, men alle på nord-himmelen og med en retning på sør-vest og vest. Dropp å se mot sør-øst Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hadde heller kutta det som er festa på toppen....... Tror vi må ta oss en tur nordover og lære noen litt folkeskikk, jeg Jeg kan ta med whisky Så finner vi ut hvor tett værtettingen til Pentax egentlig er ... Tom Stopper du innom på turen? Så tar jeg med litt whisky, og E-3. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Stopper du innom på turen? Så tar jeg med litt whisky, og E-3. Det er vel mer snakk om å møtes på midtveien ... Tom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Stopper du innom på turen? Så tar jeg med litt whisky, og E-3. Det er vel mer snakk om å møtes på midtveien ... Tom Kanskje det. Men du har bil, så du kan svippe opp og hente meg. Men så mye whisky som det går med er det bra vi har IS ... Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Døh, hva er egentlig vitsen med skjermer på kamera? Det ser jo så fantastisk ut på skjermen rett etter at du har tatt det, men når du kommer inn på pc'n, da... Mest for å sjekke motivet kanskje ? Feks at mennesker ikke blunker osv, kutta huet av de osv osv. Har justert skjermen så godt jeg kan på D300 n, og det er ikke store avviket på de fra det jeg ser på en 27" Dell skjerm. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Over til noe annet enn foto. Har sett 3 filmer og spilt gjennom et spil i den siste uken. Public Enemies - tja... helt grei. Inglourious Basterds - poop! Skikkelig dårlig. Funny People - Bra! Morro drama. CoD: Modern Warfare 2 - Sykt bra! Litt kort SP-del. Men mange ekstra Ops. Sikkert konge på Live! Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Tullinger Det er for å kunne ta med seg overalt. Lite, lett og anvendelig. Ikke stort, tungt, stabilt.... Stativ, kulehode og kamera veier tilsammen under 2kg. Kjell, det som jeg har festet på toppen fungerer hvertfall He he he mitt e nyere enn ditt Å nu funke det! Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 CoD: Modern Warfare 2 - Sykt bra! Litt kort SP-del. Men mange ekstra Ops. Sikkert konge på Live! LITT kort ja, var jo over på ganske nøyaktig 4timer for min del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå